Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn maja 05, 2008 14:27

Problem pojawia sie wlasnie jak napisal Sztomel, kiedy aku ma jakis przebieg i nie potrafi juz rozpedzic silnik do predkosci obr przy ktorej podawana jest pelna dawka rozruchowa (ok 200obr/min).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn maja 05, 2008 16:50

u mnie też był ten sam problem i po czyszczeniu rozrusznika i wymienie akumulatora praktycznie na ciepłym pali po 2 sekundach, więc jak Ci się chce możesz podładować aku i przeczyścić rozrusznik, na pewno nie zaszkodzi a powinno być lepiej.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cygan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 18:00
Lokalizacja: Izbica
Kontakt:

Post autor: cygan » pn maja 05, 2008 18:30

a wiec tak:miałem dosłownie identyczny problem....(silnik 110) i panowie nie mówcie ze takie zapalanie na ciepłym silniku jest jak najbardziej OK-oczywiscie bzdura!!! byłem u kolegi który pracuje w volkswagenie-grzebał w sofcie,probował zmieniac dawke powietrza (nie pomogło) potem odłaczył czujnik i było w porzadku-kupiłem nowy i było znowu to samo. Załozylismy druga pompe z przebiegiem ok200k po jakims czasie problem wrócił....pojechałem do serwisu boscha-wina pompy i oprogramowania:trzeba cos wyregulować-wydałem 600zł ale silniczek cyka idealnie.(WARTO BYŁO) Przy okazji wyczyscili mi turbine (zmienna geometri łopatek) bo była zle uzytkowana:/ a przez to łapatki sie zawieszały . Co tu duzo wiecej mówić - samemu tego nie zrobisz a oni w boschu maja duzo takich przypadków i nikt inny tego Ci lepiej nie zrobi



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn maja 05, 2008 20:28

cygan pisze:panowie nie mówcie ze takie zapalanie na ciepłym silniku jest jak najbardziej OK-oczywiscie bzdura!!! byłem u kolegi probował zmieniac dawke powietrza (nie pomogło)
nie wiedziałem że w dieslu reguluje się dawkę powietrza jak w benzyniaku. Jeżeli ktoś wie, to proszę o wyjaśnienie tego tematu.
potem odłaczył czujnik i było w porzadku
bo na odłączonym czujniku komp zwiększa dawkę rozruchową, sprawa oczywista i raczej nie związana z pompą a z softem.
pojechałem do serwisu boscha-wina pompy i oprogramowania:trzeba cos wyregulować
nie wyregulować, tylko zmienić dawkę rozruchową i obniżyć próg minimalnych obrotów przy których podawane jest paliwo. Pompy pewnie jako tako nie było potrzeby regulować...

W końcu sam doszedłeś, że to wina softu, a więc problem jest powszechny i nie wskazuje na awarię. Co najwyżej może wskazywać na słaby rozrusznik lub aku, ewentualnie zaśniedziałe przewody lub klemy.



Awatar użytkownika
cygan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 18:00
Lokalizacja: Izbica
Kontakt:

Post autor: cygan » pn maja 05, 2008 21:18

Rozwiązaniem tego problemu jest wgranie nowego oprogramowania sterującego pracą silnika. Dokładnie chodzi o błąd w mapie paliwowej silnika. Profesjonalny serwis zrobi to wciągu jednego dnia. bez potrzeby wymieniania pompy czy szukania i odłączania różnych czujników temperatury. Przy okazji można wgrać kilka koników więcej.

A co do regulacji przepływu powietrza to dokładnie nie wiem o co chodzi ale koleś robił to przez komputer ale szczegółów niestety nie znam.



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » pn maja 05, 2008 22:21

Dario84 pisze:Problem pojawia sie wlasnie jak napisal Sztomel, kiedy aku ma jakis przebieg i nie potrafi juz rozpedzic silnik do predkosci obr
Bora wspomiana na poczatku tematu odrazu kreci szybciutko....


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 05, 2008 22:36

No ja musze powiedziec ze rozrusznik słabo mi kręci ale to nie wina samego aku. po podłączałem inny i tez cięzko kręcił, więc musze wziąć na stół rozrusznik. Co dziwnego zauwazyłem to to ze na gorącym silniku rozrusznik potrafi mi wolniej kręcic ( i czasami nawet staje w miejscu by po chwili dalej ruszyc i wtedu silnik odpala) niz na zimnym. Więc najpierw porządny aku i sprawny rozrusznik i wtedy zobaczymy jak będzie palił.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn maja 05, 2008 22:36

Czegoś tu też nie rozumiem, to chodzi o dawke rozruchową czy o prędkość obrotową rozrusznika? :hmm: Bo na to wychodzi że na zimno nie musi wcale szybko kręcić i pali od strzału!? :goof:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 05, 2008 22:39

Pyton50 pisze:Bo na to wychodzi że na zimno nie musi wcale szybko kręcić i pali od strzału!? :goof:
pali od strzału bo jest podawana większa dawka ...



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 05, 2008 22:42

Zgadza sie na zimnym dawka jest na tyle duza ze nawet przy wolniejszym kręceniu odpala dobrze,mimo ze kręci wolniej niz 200 obr/min i próg nie jest zachowany odpala dobrze bo dawka i tak jest większa niz na gorącym a na gorącym dawka jest zmniejszona i jak kręci wolniej to spada jeszcze bardziej. Pisał ktos ze w sofcie obniza sie próg kiedy podawana jest cała dawka.
Ostatnio zmieniony pn maja 05, 2008 22:43 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn maja 05, 2008 22:46

Czyli chodzi tylko o dawkę.To już bardziej zrozumiałe,bo z tym rozrusznikiem to mi nie pasuje do tego problemu. :kac:



Awatar użytkownika
cygan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 18:00
Lokalizacja: Izbica
Kontakt:

Post autor: cygan » pn maja 05, 2008 23:09

Tak, chodzi własnie o dawke paliwa, nie ma potrzeby ruszania rozrusznika bo co Ci to pomoze jesli nie ma odpowiedniej ilości paliwa.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt maja 06, 2008 10:15

Im sprawniejszy rozrusznik tym wieksza bedzie dawka na cieplym silniku i latwiej odpali- na zimnym ten limit nie wystepuje. Dlatego tez wypiecie czujnika temp pomaga bo wtedy kozysta zupelnie z innych wartosci dawki startowej.
Mozna czyscic klemy, wymieniac rozruszniki czy akumulatory....ale naprawde najprosciej jest dygnac to w sofcie i spokuj na lata.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

georg2601
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 15:33
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: georg2601 » wt maja 06, 2008 22:46

Można też przekodować Vagiem z manuala na automat - pali od strzału. Kosz 0,00 zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości