Rozwaliło mi chłodnicę :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Rozwaliło mi chłodnicę :/

Post autor: sebastian1901 » ndz maja 04, 2008 08:41

W piątek założyłem MBC oraz wskaźnik doładowania i podkręciłem go na ok 1bar. Zanim to zrobiłem pokazywało 0.7 więc to chyba nie taka duża zamiana. Dawki nie zmieniałem ale i tak auto lepiej jeździło. Wczoraj przejechałem ok 15 km i na wjeździe zobaczyłem że chłodnica przecieka. Podobno jak się podniesie ciśnienie to wywala uszczelke pod głowicą :/ Czy to już? Może zrobiłem ze 200km na tym zwiększonym ciśnieniu.
Co może być tego powodem ?


Sebastian

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 04, 2008 08:56

jak chłodnica przecieka ? bo może po prostu powiedziała dość. nawet jak walnie głowica to nie tak mocno żeby chłodnice rozwaliło. może zwykła dziura sie po prostu zrobiła


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz maja 04, 2008 09:16

na dole sie leje niedaleko termowłącznika, no możliwe że ze starości, tylko dziwne jest że jak go mocno przegazuje to wąż się robi twardy jak kamień, to pompa wody takie ciśnienie daje ?


Sebastian

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 04, 2008 10:03

nie może być twardy jak kamień, ale twardnieje. odkręć korek od zbiorniczka i wtedy zobacz. TYLKO SIE NIE POPARZ


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » ndz maja 04, 2008 18:49

sebastian1901, chłopak a powiedz Ty mi czy sprawdzałeś jak tam z silnkiem zanim grzebales w turbo???

sprawdz płyn i olej a bedziesz wiedzial czy uszczelka.

ja jestem zdania ze jak grzebac to na zdrowym bo jak nie to bedzie sie wszystko powoli sypało ;)

u mni ejuz sprzegło siada i musdze myslec o nowym ;)


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz maja 04, 2008 19:00

no silnik jak silnik ;) oleju nie żłopie, nie kopci, ładnie sobie klekota, co więcej ?


Sebastian

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » ndz maja 04, 2008 19:11

sebastian1901 pisze:no silnik jak silnik oleju nie żłopie, nie kopci, ładnie sobie klekota,
bardziej chodziło mi o kompresje bo ona jest miarodajna ;)

sprawdz czy bąbelków nie masz w płynie ;)
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 19:12 przez tberent, łącznie zmieniany 1 raz.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz maja 04, 2008 19:19

powiem CI że wole jeździć w nieświadomości ;) hehe jak klęknie to sie bede martwił,
płyn i olej sa ok tzn żadnych zmian, odpala bez problemów,
wydaje mi się że się wentylator nie załączył a troche go gazowałem na postoju i woda sie zagotowała a nie miało gdzie to chłodnice rozwaliło a w sumie to jak by nie bylo to już 17 lat ma...


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz maja 04, 2008 19:39

Zanim by pękła chłodnica to pękł by jakiś wąż, u mnie tak było korek od zbiorniczka miałem walnięty i pękały mi węże chłodnicze, najpierw od nagrzewnicy, potem główny z głowicy do chłodnicy, wymieniłem korek i jest OK. Ale jak piszesz, że przy przegazowaniu wąż robi się twardy jak kamień to zapewne nieźle dmucha w układ chłodzenia, prawdopodobnie poszła uszczelka, Zwiększyłeś doładowanie i po prostu ze starości wydmuchało stara uszczelkę...



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz maja 04, 2008 21:52

Cłodnica wymieniona :grin: , termowłącznik wentylatora, korek zbiorniczka wyrównawczego jak pisał kolega oraz termostat na 84 stop C i się jeździ :) nie wiem czemu tamta strzeliła Dzięks za pomoc wszystkim :pub:
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 09:12 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.


Sebastian

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości