Jaka opinia o silniku 2.8 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Jaka opinia o silniku 2.8 TDI

Post autor: hansik82 » pn kwie 28, 2008 21:02

Witam!!!

Nie jestem w temacie jeśli chodzi o te silniki. Dokładniej w VW LT35. 130 czy 160 PS kupić i jak sie sprawują? Jakie spalanie? Czy to sa 6 cylindrowe V6 czy rzedowe? No i czy jest warto kupić takie autko z tym silnikiem czy lepiej z 5cylindrowym 2,5 109koni?
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 21:33 przez hansik82, łącznie zmieniany 1 raz.



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn kwie 28, 2008 21:06

Na moje 2,8 TDI 160 PS :bigok:



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » pn kwie 28, 2008 21:10

EasyRider pisze:Na moje 2,8 TDI 160 PS :bigok:
No ale cos dokladniej? Jakie spalanie i w ogole? Jakie koszty eksploatacji? No i czy to silniki na pompie czy PD?

Może ktoś miał do czynienia z takimi silnikami i chciałbym sie dowiedzieć czegoś więcej.

Z gory dziękuje za konkretne odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 21:23 przez hansik82, łącznie zmieniany 1 raz.



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn kwie 28, 2008 22:07

Z tego co się orientuje to im mocniejszy silnik tym ma łatwiej jechać dlatego nie przepala dużo paliwa. Zależy co ma wozić taki LT35



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » pn kwie 28, 2008 22:26

EasyRider pisze:Z tego co się orientuje to im mocniejszy silnik tym ma łatwiej jechać dlatego nie przepala dużo paliwa. Zależy co ma wozić taki LT35
Ma jeżdzić załadowany w jedna strone powyzej 1,5t a z powrotem tylko ze 150kg.
no właśnie mniej tzn ile spala taki samochod z tym silnikiem?



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn kwie 28, 2008 23:33

miałem okazje jeździć masterem 2,8 tdi co prawda tylko 120 ps ale fajnie się już jechało. Ja brałbym najmocniejszego. Master mieści się w 8-9 na trasie przy 100-110. Wybór należy do Ciebie.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt kwie 29, 2008 09:23

hansik82 pisze:
EasyRider pisze:Na moje 2,8 TDI 160 PS :bigok:
No ale cos dokladniej? Jakie spalanie i w ogole? Jakie koszty eksploatacji? No i czy to silniki na pompie czy PD?

Może ktoś miał do czynienia z takimi silnikami i chciałbym sie dowiedzieć czegoś więcej.

Z gory dziękuje za konkretne odpowiedzi.
to jest silnik na CR..bardzo dobry i oszczędny silnik na EDC15..dokładna moc to 156KM

z rozmowy z właścicielem wynikało że jest bardzo zadowolony z auta


www.vagtune.pl tel. 502730289

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » wt kwie 29, 2008 09:40

Czyli jak CR to tylko super paliwko do niego trzeba co? Chociaż w polsce mało nawet takiego na stacjach paliw.

Bardzo oszczędny tzn ile spala - ktos wie? może jeździ takim autkiem.

Słyszałem że tam nie ma paska rozrządu. Jeśli tak to na jakiej zasadzie to wszystko działa?

mirass a co to to EDC 15 bo pierwszy raz o czymś takim słyszę.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 09:43 przez hansik82, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 29, 2008 10:00

jest jeszcze jakis poprzedni 2,8 tdi ktory ma 4 cylindry i mechaniczna pompe 12mm boscha :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Jaka opinia o silniku 2.8 TDI

Post autor: darkob » wt kwie 29, 2008 18:27

hansik82 pisze:Witam!!!

Nie jestem w temacie jeśli chodzi o te silniki. Dokładniej w VW LT35. 130 czy 160 PS kupić i jak sie sprawują? Jakie spalanie? Czy to sa 6 cylindrowe V6 czy rzedowe? No i czy jest warto kupić takie autko z tym silnikiem czy lepiej z 5cylindrowym 2,5 109koni?
2.8 to silnik mercedesa,ja bym brał 2.5tdi 109km -wystarczy.



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jaka opinia o silniku 2.8 TDI

Post autor: hansik82 » wt kwie 29, 2008 19:31

Czyli lepiej ten 109km tak?

Jaka jest roznica w eksploatacji tych silnikow i w spalaniu???



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt kwie 29, 2008 22:56

Witam
2,5 tdi są mniej awaryjne, troszke mniej palą no i tańsze w utrzymaniu od 2,8 160ps tdi na pompowtryskach, ale za to słabsze..
ale z ładunkiem do 2t sobie radzą, w sumie z takim ładunkiem to już sie nie da za bardzo poszaleć...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
WRiTTeR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:10
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: WRiTTeR » śr kwie 30, 2008 15:01

mam VW T4 2.5 TDI 102 kM
zwija sie to elegancko jak na gabaryty auta
spalanie w trasie na pusto max 7 l z lawetą i autem 9-10 l
awaryjność praktycznie żadna pod warunkiem regularnych wymian oleju paskow itp. wiadomo

przy LT pewnie jest inna skrzynia i inne przelozenia ale tens ilnik wystarczajaco sobie radzi i jest ekonomiczny


eX MKIII 1.9 TDiC viewtopic.php?t=115730
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Czerwień
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob mar 01, 2008 17:59
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Czerwień » czw maja 01, 2008 11:43

Znajomy mial kiedyś 2.8 tdi 130ps... wszystko pieknie ladnie ale kiedy zaczoł sie sypac to łąpal sie za głowe kiedy dowiadywał sie jaka jest cena czesci i ich dostepnosc... Szedł jak burza.. palił około 9 litrów/100. Gdyby nie ceny czesci ich dostepnosc bylby zadowolony.. Teraz ma sprintera 2.9 i LT35 2.5 i chwali sobie dużo bardziej mimo ze minimalnie słabsze:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości