Problem z pompa wtryskową...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Problem z pompa wtryskową...

Post autor: bettek » śr kwie 30, 2008 21:38

Witam!
Od dłuższego czasu mam pewien problem z pompa wtryskową w moim Golfie, jednak dopiero dziś znalazłem czas, by napisać na forum. Oto dane silnika i objawy:

silnik: 1.6 diesel - JP
przebieg: ok. 180 - 190 tyś.km

1. Pompa przecieka w miejscu, gdzie mocyje sie linke gazy (zaznaczone na foto). Do niedawna, jak docisnalem cały ten element, to obroty były idealne. Gdy puszczałem, obroty były lekko podwyzszone. Teraz są cały czas stakie same, ale ropka cieknie....

2. Podczas jazdy, przy obrotach 2000 - 2500 obr./min., coś rzęzi w silniku. Poniżej i powyzej tych obrotów rzężenie ustaje. Odgłos dochodzi z pompy wtryskowej...

3. Gdy rano zapalam autko, sa dość spore drgania wewnąrz autka. Obroty są OK, ale troszke rzuca. Po ok. 3 - 5 min. pracy na wolnych obrotach, automatycznie troszke podwyższaja się obroty i drgania się uspokajają.

Dodam jeszcze, że autko nie kopci (przy odpalaniu tylko troszke na ciemno).

Bardzo proszę o pomoc, bo niewiem, czy wymieniać pompe czy regenerować, czy jeszcze co robić? :pub:


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr kwie 30, 2008 21:53

trzeba uszczelnić

pompa się zapowietrza dlatego rano takie cuda


możesz to sam zrobić w najlepszym wypadku tylko oring do wymiany w gorszym jeszcze tulejka. orging dostaniesz w pierwszym lepszym sklepie z uszczelkami a z tulejką może byc już większy problem


Nissan Patrol K160

bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » śr kwie 30, 2008 22:21

a moze kąt wtrysku? bo na ssaniu gozej chodzi niż bez... nawet, jak jest zagrzany, to jak włącze ssanie, to obroty troszke są nizsze


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr kwie 30, 2008 22:42

Zmień ten oring koniecznie. Tuleja raczej powinna być dobra. Ja miałem w swoim też taki wyciek, zmieniłem oring, wyrególowałem obroty i mniej trzęsie deską jak odpale zimny silnik rano.



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » śr kwie 30, 2008 22:46

a jak ten oring wymienic? :(


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
plblade
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 02, 2007 10:48
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: plblade » czw maja 01, 2008 07:01

Żeby wymienić oring trzeba rozebrać pompę od góry- zdjąć linkę, odkręcić 4 śruby imbusowe, następnie odkręcić nakrętkę od bolca na którym są sprężyny, zdjąć sprężyny i górną obudowę pompy wtryskowej( pod pokrywą trzeba odczepić jeszcze jakiś dzyndzelek. Zmienić oring i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Życzę miłej pracy:)


Mobil: Uniden 520 XL
Mój Golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179906

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » czw maja 01, 2008 08:00

bettek, czyli wiesz co 3ba juz zrobic. da sie to zrobic samemu ale jak sie niechcesz bawic to moge ci sperzedac pompe do 1.6 D po regeneracji u pompiarza ;) 100 sie ceni ;)


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw maja 01, 2008 08:48

plblade w pompie w JP nie ma dzyndzelka - tej sprężynki która trzyma się obu części pompy, więc sprawa jest jeszcze bardziej uproszczona.



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » czw maja 01, 2008 13:29

Dzięki za pomoc. A co bardziej sie opłaca: regenerować moja pompe czy kupić używana??


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw maja 01, 2008 22:38

bettek nie masz co z kasą robić? Zamiast zmieniać pompe albo regenerować zmień ten oring, ustaw sobie obroty i zobaczysz efekt będzie. A za kase którą masz wydać na pompe zatankuj do pełna :bigok: . Musze dodać jeszcze że demontaż pompy wiąże się ze zdjeciem paska rozrządu, i powinno się go już nie zakładać tylko kupić nowy, więc jest kolejny wydatek.

PS. Ja bym wolał regenerować starą pompe niż kupić używaną jeśli by była taka konieczność.



bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » pt maja 02, 2008 08:56

Giugiaro1,
ok. Słyszałem, że pasek rozrządu mozna samemu wymienić, ze niby na znaki sie ustawia. Prawda to?

Mam gdzieś drugi pasek rozrządu wraz z rolką napinającą po przebiegu 10 tys.km. Moze być taki, czy trzeba kupić nowy pasek?


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt maja 02, 2008 09:40

Giugiaro1 pisze:PS. Ja bym wolał regenerować starą pompe niż kupić używaną jeśli by była taka konieczność.
no chyba nie wiesz ile kosztuje regeneracja pompy, bo zgoda jezelimozna naprawic jakas małą awarie ale do regeneracji to trzebamiec umiejetnosci i stół. chyba ze Ty zrobisz to na imadle ;)
bettek,jasne ze mozna samemu, anwet sie to robi bo szkoda komus dawac ZŁ ;)
teoretycznie musisz ustawiac na znaki choć powiem szczerze ze czesto sie koryguje to na pompie ;)


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » pt maja 02, 2008 10:35

tberent wiem dokładnie ile kosztuje regeneracja pompy. Ja jednak wole zapłacić więcej i mieć pewność niż kupić jakiś badziew i po roku znów walczyć z pompą. To że do regeneracji potrzeba sprzętu to chyba oczywiste, nikt sam tego nie robi tylko oddaje do fachowca, więc nie wyskakuj mi tu z imadłem.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt maja 02, 2008 13:05

Witam
2 dni temu rozebrałem pompe wtryskową w celu wymiany uszczelek [golf 3 TD], głowiczka dekielki, dźwignia, sekcja wysokociśnieniowa- rozsypała mi się ale poskładałem.
nie reaguje na początku na pedał gazu, strasznie mułowaty, no i nie chce się wkręcać na wyższe obroty, mało tego musi być wyciągnnieta dźwignia od przyśpieszenia zapłonu bo gaśnie.
Miał ktoś podobny problem, sugestie mile widziane, ew sprawdzony pompiarz w małopolskiem,

aha, byłem u mechanika: kąt wtrysku i rozrząd OK

tutaj link do tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166317



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości