TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomasz G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz G » czw kwie 10, 2008 20:40

Może ktoś by mi pomógł? Mail z moim problemem na początku tej strony...



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pt kwie 11, 2008 16:34

Również mam problem z odpalaniem.
Passat 1.9 TD AAZ. Świece sprawne. Filtr paliwa wraz zaworkiem wymienione. Automatyczne ssanie szwankuje, po odpaleniu ma przez chwile 750 obrotów a potem ssanie się załącza i wskakuje na 950-1000. Na ciepłym również odpala niechętnie. Czasami pali z półobrotu a czasami muszę kręcić nawet z 5 sekund. Po odpaleniu siwy dym z rury idzie.

Co to może być?
kostka pod stacyjką? cofające się paliwo do zbiornika?

Pompa szczelna. Sprawdzałem na krótko.

POMÓŻCIE!!!!!! :crazy:

To jest już naprawdę irytujące takie odpalanie......



nautil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 11:54
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: nautil » pt kwie 11, 2008 19:12

witam
Podłacze sie z moim problem przczytalem caly watek i widze u niektórych podobne objawy mam golfa TD z92 roku do dzis nie miałem żadnych problemów z odpalaniem chodzi o zimny silnik nie jezdziłem dobę wsiadłem do auta i krecece nie moze odpalic dopiero za któryms tam razem odpali ale ze wcisniętym na maxa pedałm gazu później jak sie rozgrzal to juz palił nie tak dobrze jak kiedys ale w miare przyzwoicie od początku ak mam to auto czyli ponad rok widziałem dziwne zachowanie kotrolki od swiec czasmi nawet w zimie rano wogóle sie nie zaświcała za pierwszym obrotem zapłonu jak wyjalem kluczyk i znowu zalaczyelm zapłon to świeciła i jak sie rozgrzał to gasła ale wszytko funkcjonowało dobrze .
Dzis kotrolka wogole sie nie zaswiecila ani razu cos tam tyka po zaplonie ale nie weim czy to nie przkaznik z ABS zadnych bombli w paliwe nie widze bezpiecznik ze swiec jest caly
przekaźnik świec żarowych ???????? ( nie wiem czy to fachowa nazwa)
jakieś rady cos jeszcze spr czy jechac prosto na komputer?????



Lancelot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 13:00
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Lancelot » ndz kwie 13, 2008 14:53

Witam
Mój mk4 1,9 tdi 110ps również kiepsko odpala przy zimnym silniku i przydymi po uruchomieniu na niebiesko , diagnoza powietrze w układzie zasilania paliwem . Po sprawdzeniu całej instalacji okazuje sie ze powietrze dostaje sie do paliwa juz w zbiorniku przez smok (czujnik paliwa).
Moje pytanie czy ktos z was rozbierał czujnik paliwa i próbował go naprawiać ??



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » ndz kwie 13, 2008 18:40

Wymieniłem kostkę przy stacyjce. Mam automatyczne ssanie które się nie załącza wtedy kiedy trzeba.... Po wymianie na zimnym pali miodzio. Na ciepłym trzeba chwilke pokręcić (ale o wiele krócej niż przed wymianą). Czy to tak ma być? Przecież na ciepłym powinien palić na dotyk, jeszcez lepiej niż na zimnym. Co jeszcze sprawdzić?



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » wt kwie 15, 2008 17:41

Sztomel, Problem rozwiązany. Przy próbie zamontowania zaworka zwrotnego na przewodzie który idzie z baku do filtra wyszło że miałem dziurawy przewód.... zmurszał na zgięciu i pod osłoną przeciw przecieraniu poprostu popękał (nie wiem jak to auto jeździło na takim przewodzie hehe ) pozdrawiam I jeszcze raz dzięki sztomel za pomoc !!!


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 17:46

buxi, :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
mardow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:44
Lokalizacja: Bartoszyce

palenie Golf IV 1.9TDI 90KM

Post autor: mardow » wt kwie 22, 2008 16:51

Ciężko pali (kręcenie przez 2-3 sek) na zimnym i ciepłym , zdarza sie że nie ma żadnego problemu i ładnie pali ,poza tym słyszę turbinę od 1000 obrotów - jest tak jak by od razu się załączała po odpaleniu silnika- chyba tak nie powinno być ?. Dodam że przyprowadziłem samochodzik z Niemiec i sam nic w nim nie modyfikowałem,miałem wcześniej III-kę i szła trochę słabiej od terażniejszej IV-ki która idzie jak bym miał silnik 110 konny.
Jeszcze jedno ,nie mam żadnych błędów .
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 16:54 przez mardow, łącznie zmieniany 1 raz.



jarekboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 12:19
Lokalizacja: Stragrad

Post autor: jarekboss » pn kwie 28, 2008 12:35

Ja posiadam Golfa 1.9 TD z 95r. i mojproblem polega na tym, ze jak sie jak sie silnik nagrzej i go zgasze to przy probie odpalenia nie podaje paliwa. na zimnym bez problemu. Mysle, ze jest to wina imobilajzera przy pompie czy ktos wie jak to odłączyć.



Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Binek88 » wt kwie 29, 2008 17:48

U mnie sytuacja jest taka w Golfie IV TDI 90km


Na zimnym silniku ładnie odpali odrazu.

Na ciepłym juz musi dlugo pokręcic.

Co mogę na to poradzic? Bo az mnie wtedy serce boli jak tak wyje. A i przebieg mam duzy bo 295.tys km.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 29, 2008 18:04

Binek88 przypuszczam, że masz silnik o oznaczeniu ALH i to jest dość częsta przypadłość w tych silnikach a wiąże się z koniecznością ustawienia dawki startowej tak jak to jest podane w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 508ca8cb2d
z mojego doświadczenia napiszę tylko, że u mnie ten problem ustał jak ręką odjął po wymianie akumulatora (musiałem bo już ledwo zipiał) i miłe zaskoczenie.
Ustawienie dawki startowej w ECU to koszt około 400 zł i z tego co na forum czytałem to jeśli się na to zdecydujesz to lepszym rozwiązaniem jest tu od razu skorzystanie z opcji wzmocnienia silnika czyli jego czipowanie co również jest związane z ingerencją w dane ECU i masz tzw. dwie pieczenie na jednym ognisku - trzeba się jednak liczyć z tym, że przy czipowaniu silnika koszt tego będzie większy ale Twój główny problem będzie uleczony niejako mimochodem przy jednej czynności. Warto się nad tym zastanowić bo uciecha ze wzrostu mocy a zarazem pozbyciu się problemu ciężkiego uruchamiania ciepłego silnika będzie wielka.


Obrazek

Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Binek88 » wt kwie 29, 2008 22:08

Na dodatek turbina przy wysokich obrotach, przy duzym przyspieszeniu przerywa, odetnie na pol sekundy i znow pochodzi i znow moze przerwac. Jak juz mowilem przebieg duzy. Moze byc turbina zarżnięta? Przepływomierz i filtr paliwa nowe wymieniane tydzien temu.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 29, 2008 22:42

Binek88 pisze:Moze byc turbina zarżnięta?
nie wiem co masz na myśli zarżnięta ale wg mnie może to być przyczyna albo zawieszającego się na tę krótką chwilę elektrozaworu N75 lub oznaka, że za niedługo zapieczą się kierownice turbiny jeśli masz ją ze zmienną geometrią czyli turbo VNT
(w 90 konnych Mk4 występuje ona tylko w silnikach ALH, w AGR takiej nie ma) albo przycina się sam aktuator turbiny (może mieć minimalną dziurkę - one lubią korodować),
dodam, że hest to nietypowy objaw klasycznego "notlaufu" gdzie jedyną radą na odzyskanie powera jest wyłączenie i ponowne załączenie silnika (ale tylko do ponownego przekroczenia granicznej wartości obrotów silnika - wtedy znowu replay z notlaufem),
no właśnie nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika, przy dalszych pytaniach pamiętaj aby je podawać lub wpisz sobie rodzaj silnika pod avatarem (zamiast samo TDI dopisz jeszcze ALH lub AGR w zależności jaki masz).


Obrazek

Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Post autor: Pioteros » śr kwie 30, 2008 21:48

ja mam pytanie... u siebie w goferze prawdopodobnie musze wymienic uszczelniacze i uszczelke pod glowica, gdy jest zimno (najbardziej w zimie) wali na niebiesko, pracuje nierowno przez chwile jak stary jelcz, bywalo ze ciezko bardzo odpalal z rana, jak jest bardzo cieplo to jest w miare ok aczkolwiek widac nieco bialy dym z rury i ubywa troche plynu, oleju na pierwszy rzut oka nie ubylo po 5k km od wymiany, a jak sie silnik nagrzeje w ogole nie dymi, jest zwawy i pracuje rowno

moje pytania dotyczy odczytu obrotow z VAG'a, kiedy nie podlacze go pod kompa nonstop pokazuje rowne 903 obroty na jalowym biegu, czy w ten sposob moge jakos wykluczyc ze cos moze byc nie tak ze szklankami? olej - powtarzam, ubywa go iles na pewno jak w kazydm silniku, ale na bagnecie tego praktycznie nie widac, ale za to smierdzi olejem nonstop z wydechu...
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 01:02 przez Pioteros, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości