Poszarpał, kontrolki i wskaźniki oszalały, zgasł i koniec.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Poszarpał, kontrolki i wskaźniki oszalały, zgasł i koniec.

Post autor: Turbonalepa » sob kwie 26, 2008 19:07

Witam.

Jade sobie dzisiaj moim Passatem TDI (1Z 1994 rok) i nagle auto zaczyna poszarpywać ale inaczej niż przy nastawniku. Zaczyna coraz mocnij i mocniej, aż w końcu silnik sam sobie reguluje obroty przez moment (gaz puszczony). Nagle wskazówki od obr. i prędkościomierza chwile polatały po skali i silnik zgasł. Na pobocze próba odpalenia i nic. Kontrolka od świec mruga (czyli jakieś błędy połapał). Pasek rozrządu na miejścu, paliwo w przewodach. Auto będe vazył wieczorem zobacze co mi powie i dam znać.

Kolega mirass podpowiada mi (za co wielkie dzięki), że albo koło na wale się przestawiło (ale wtedy nie wiadomo czemu wskazówki zwariowały) albo puścił lut w nastawniku.

Jakieś pomysły co mogło się stać??

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Marcus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Marcus » sob kwie 26, 2008 19:16

w tdi to chyba neibardzo kolo



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 26, 2008 19:20

Turbonalepa pisze:że albo koło na wale się przestawiło (ale wtedy nie wiadomo czemu wskazówki zwariowały) albo puścił lut w nastawniku.

Jakieś pomysły co mogło się stać??
również stawiałbym na lut w nastawniku ..... miałem podobny przypadek



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » sob kwie 26, 2008 19:42

Oby to był nastawnik. Zastanawia mnie tylko czemu wskazówki oszalały. Wszystko się wyjaśni koło 21 jak VAGA podepnę.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 26, 2008 20:36

Turbonalepa pisze:Oby to był nastawnik. Zastanawia mnie tylko czemu wskazówki oszalały.
żebyś wiedział co u mnie się działo :crazy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... e61ce1ca74



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » sob kwie 26, 2008 21:06

damcio151 pocieszyłeś mnie :helm: Przeczytałem twój temat i wydaje mi się, że u mnie też sie to stało. Naprawa przełożona na jutro - dzisiaj za dużo :kufel: już i nie dam rady. Jutro od rana ide z tematem.

Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » ndz kwie 27, 2008 16:39

Turbonalepa! Czekamy na rozwiazanie tematu z niecierpliwoscia. :) Pozdro. Ps. jak cos to jestem do pomocy (vag)


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz kwie 27, 2008 16:46

U mnie było tak że auto mocno szarpało , obrotomierz wariował i wogóle nie dało sie jechac a winny był urwany kabelek z czujnika obrotów wału korbowego.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pn kwie 28, 2008 09:07

Problem został w niedziele rozwiązany ale dzisiaj rano powrócił.

Okazało sie, że urwał się lut od czujnika RSW, do tego sam RSW się poluzował i latał i do tego rolka napinająca rozrząd się prawie rozsypała i na pompie o jeden ząbek przeskoczyło. Rolkę zmieniłem rozrząd ustawiłem nastawnik zmieniłem na inny i zagadał. I niby ok do dzisiaj do rana. Odpalił normalnie przejechałem z 500 m poszarpał i zgasł. Pokręciłem chwilę odpalił na jakeś 10 s i koniec. Obstawiam znowu lut w nastawniku i zastanawia mnie czemu drugi raz to samo (jeśli to właśnie to). Albo za duże napięcie i się lut roztapia, albo paliwo do bani.

Jakieś pomysły??


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn kwie 28, 2008 09:25

Z tymi lutami to trochę nieciekawa sprawa musi być solidna lutownica żeby dobrze przegrzała elementy,dobrze zabielone drut i blaszka i dopiero razem do kupy zlutowane.No i jeszcze próba rozerwania przed złozeniem,jak nie idzie rozdzielić elementów to musi grać. :bigok:
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 09:25 przez Pyton50, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 28, 2008 10:04

Turbonalepa, ja nie wiem jak Wy to lutujecie :P zrobilem juz paredziesiat tych nastawnikow i jeszcze w zadnym nie mialem tego problemu :/

a uzywam zwyklej lutownicy hehe


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 28, 2008 10:09

Turbonalepa pisze: Jakieś pomysły??
ba te blaszki :grrr: najgorsze co może być w nastawniku ... najwięcej roboty przy tym :grrr: przed lutowaniem przejedź je kwasem i powinno być dobrze
Adamm pisze:Turbonalepa, ja nie wiem jak Wy to lutujecie :P zrobilem juz paredziesiat tych nastawnikow i jeszcze w zadnym nie mialem tego problemu :/

a uzywam zwyklej lutownicy hehe
uwierz Adam , że lutownica nie jest mi obca ;) bardzo często jej używam , ale jak kwasem tych blaszek nie przejechałem , to z cyny robił się glut ... maź która się paprała i nie chciała złapać



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pn kwie 28, 2008 10:17

Hehe będę dzisiaj działał ostro z tymi blaszkami. Mam taki patent jak to zrobić i dzisiaj może go w życie wprowadzę. Zrobie po pracy fotki co się stało z moim nastawnikiem i dzisiaj z tym od kolegi.

Ogólnie to nawet już się nie wk..... tylko śmieję się z tego.

Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Kwi 2008 10:50 ]
Problem chwilowo rozwiazany. Zlutowałem swój nastawnik i jeżdze. Ten od kolegi musi byc jakoś uszkodzony bo sie okazało, że ma luty sprawne a auto czasami nie chce na nim odpalić (komp błędów wtedy nie łapie).

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości