Moduł sterujący silnikiem TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tristan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Moduł sterujący silnikiem TDI

Post autor: Tristan » wt kwie 22, 2008 21:10

Bardzo proszę mądre głowy o trochę informacji. A mianowicie : gdzie znajduje się moduł sterujący silnikiem w Golfie MK3 Variant 1995 silnik 1.9 TDI 90 KM? Potrzebuję go wymontować i zamienić na inny ( sprawny ).

Historia: Auto dziwnie się zachowywało. Pojechałem na diagnozę do serwisu VW. Panowie sprawdzili i poinformowali mnie że ich VAG stwierdził uszkodzenie modułu. Wymiana tego modułu jednak w serwise jest zbyt kosztowna, więc robię to sam.
Moduł kupiłem przez znajomego mechanika z niemiec. Tylko zamienić. Mówił że jest to dość banalne ale nie powiedział jak to zrobić. Stąd moje pytanie

Bardzo dziękuję za pomoc;



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt kwie 22, 2008 21:20

ECU znajduje sie w podszybiu tam gdzie jest filtr przeciwpylkowy, z prawej strony.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 22, 2008 21:26

a na jakiej podstawie stwierdzili jego uszkodzenie??

co sie dokladnie dzialo z autem?


ECU jest tak jak ringel, mowi na podszybiu (stojac przodem do auta w lewej czesci)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt kwie 22, 2008 21:28

jak nie wiesz gdzie się on znajduje to czy kupiłeś właściwy jaki do ciebie idzie 8 czy 16 bitowy? jaki masz silnik?i nr ecu ?



Awatar użytkownika
Tristan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

RE

Post autor: Tristan » wt kwie 22, 2008 21:48

Auto było kupione u tego faceta w Niemczech. On jest mechanikiem. Ma kopie wszystkich dokumentów auta. Zna się na rzeczy. Chwilowo jednak nie mam z nim kontaktu, a nie należę do osób cierpliwych. Wymiana tego to podobno pestka stąd moje pytanie.

[ Dodano: 22 Kwi 2008 21:56 ]
-Przy temperaturze poniżej 0 auto chodzi bezbłędnie
-Między 0 a 5 stopni przez kilka do kilkunastu minut brak mocy, chyba turbina nie działa a kontrolka od świec żarowych mruga. Potem nagle w sekundę wszystko wraca do normy i zero problemu.
-Powyżej 5,10 stopni celsjusza auto startuje normalnie potem jednak podczas jazdy szarpie go e różnych momentach, tak jakby turbina wyłączała się na chwilę.

Vag w warsztacie wykazał uszkodzenie modułu sterującego silnikiem. Oprócz tego sam sprawdzałem go własnym vagiem dla pewności/ Diagnoza taka sama.



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt kwie 22, 2008 21:58

to czemu ten mechanik nie wymienił tego sam jak się zna?



Awatar użytkownika
Tristan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re

Post autor: Tristan » wt kwie 22, 2008 22:01

Ponieważ on mieszka w Krefeld - Niemcy. Tam kupiłem auto i przywiozłem do polski. Problemy zaczęły się dopiero tutaj.

[ Dodano: 22 Kwi 2008 22:08 ]
Ok ostatnie pytanie. Po czym mam poznać czy w aucie jest ten Immobilizer czy też nie;



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » wt kwie 22, 2008 22:09

No i jeszcze jedna rzecz immobiliser?95r.Trzeba zrobić adaptację sterownika.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 22, 2008 22:18

Tristan, jakie bledy byly w sterowniku??

moze po prostu masz zasniedziala wtyke lub brak masy na sterowniku i dlatego wariuje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Tristan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tristan » wt kwie 22, 2008 22:22

Panowie odezwę się jutro. Mam jeszcze kilka pytań ale muszę spadać na imprezę. Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 24 Kwi 2008 19:17 ]
A co by było jak bym wymontował komputer, naprawił go i zamontował z powrotem? Może sprawdzę styki czy nic nie jest zaśniedziałe. A nóż widelec może się uda.

Najlepsze na kaca jest powietrze z materaca !!!

[ Dodano: 24 Kwi 2008 19:23 ]
VAg pokazuje kod 65535 - uszkodzony moduł sterowania silnikiem

Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 224 gości