Czarny płyn chłodniczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czarny płyn chłodniczy
Witam
Mam pewien problem. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale ostatnio zauważyłem że płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czarny. Ale nie jest to chyba wina oleju, bo nie ma osadu na ściankach zbiorniczka, ani ten płyn nie jest też tłusty.
Możliwe jest że płyn już się tak zużył?? Musze go wymieniać szybko, czy mogę jeszcze na nim pojeździć??
Dodam jeszcze że nie ma żadnych spadków mocy, ani silnik się nie grzeje bardziej niż dotychczas.
Mam pewien problem. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale ostatnio zauważyłem że płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czarny. Ale nie jest to chyba wina oleju, bo nie ma osadu na ściankach zbiorniczka, ani ten płyn nie jest też tłusty.
Możliwe jest że płyn już się tak zużył?? Musze go wymieniać szybko, czy mogę jeszcze na nim pojeździć??
Dodam jeszcze że nie ma żadnych spadków mocy, ani silnik się nie grzeje bardziej niż dotychczas.
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Feniks333, moim zdaniem ja bym ten płyn chłodzący wymieni natychmiast!! Napewno stracił już swoje właściwości, po drugie na czystym płynie sprawdzisz czy faktycznie nie puściła uszczelka. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie bombluje ci woda!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Feniks333, witam, odłącz środkowy przewód przy pompie oraz dolny przewód przy rurze zbiorczej (dochodzący do pompy), jeśli nie wiesz które to przewody na rys. bedzie to przewód 13 idacy do pompy i tam przy pompie go odkręcisz, ale zanim do tego wszystkiego przystąpisz to daj na nawiewie na "grzania" tzn na max czerwone pole, następnie odkręć korek ze zbiorniczka, tylko uważaj jeśli silnik bedzie b. rozgrzany to mozesz sie poparzyc, ale czynność ta wykonuj przy cieplym silniku. Jesłi juz to wszystko zrobisz to wlej płyn do zbiorniczka do poziomu max. następnie odpal silnik i niech chodzi az sie wentylator z chłodnicy właczy, wtedy trzymaj go na obrotach tak ok 2500-3000 tys, w zbiorniczku zacznie ubywac ci plynu ale to jest normalne bo wykonujesz odpowietrzanie układu, jak zacznie ubywać dolewaj do max. powtórz tą czynność aż ustąpi ubywanie płynu w zbiorniczku. Powodzenia ;]
MK2 JP lubi OR :D
Feniks333, wymień od razu termostat, koszt ok. 25 zl a bedziesz pewny ze wszytko z chlodzeniem bedzie ok. Tam jak jest na rys przewód 13 idac do silnika, łaczy sie z obudową termostatu, są tam dwie śruby chyba na klucz 13, wyjmujesz obudowe i termostat wychodzi razem z nią, zarazem wylejesz płyn chlodzący i w tym przypadku mozesz robić całą operacje na zimnym silniku. Powodzenia.
MK2 JP lubi OR :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości