Jak odróżnić 1Z od AFN w Passacie b4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Jak odróżnić 1Z od AFN w Passacie b4

Post autor: Quintus » pn kwie 14, 2008 18:03

Na wlepce jest oryginalnie 1Z, silnik jest jednak podmieniony, właściciel twierdzi ze jest 110km, mechanik podobno elementy rozrządu zakupił do tej właśnie wersji i na komputerze podejrzał iż właśnie ta wersja. Zaworek n75 przy podszybiu jest jednak ten metalowy. Jak w takim razie rozpoznać wersję silnika? Poproszę o rady fachowców.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 14, 2008 18:09

rozrzad i tak bedzie pasowal od AFN do 1Z i odwrotnie bo blok glowica i glowne elementy sa takie same

roznia sie te silniki wtryskami, turbina, pompa, komputerem sterujacy i jeszcze pewnie czescia osprzetu

najlepiej jakbys pokazal fotki tego silnika, podal nr sterownika jaki sie pojawia po podlaczeniu vagiem

turbine i wtryski


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn kwie 14, 2008 18:15

No niestety nie mam dostępu do vaga. Też mi się zdawało że blok i głowica jest identyczna, niestety taka gadka jest ze znawcami, zarzekał się że do 110 inne paski. a czy jest możliwe, ze jest to afn i pracuje na sterowniku z 1z? tzn czy turbo afn będzie pracować na metalowym zaworku n75? czy w ogóle na serii przy tym zaworze możliwe jest 110km? czy tez moze n75 nie ma tu nic do rzeczy?



Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » pn kwie 14, 2008 18:58

Wydaje mi się że metalowy n75 będzie działał poprawnie tylko w 1Z. W AFN jest ten plastykowy. Poza tym w afn turbo masz sterowane podciśnieniem a w 1z nie. Sprawdz dokąd idą przewody z n75. W afn jeden powinien iść do gruszki w turbinie, drugi do pompy podciś. a trzeci do filtra powiertza. ( jeśli dobrze pamiętam). Jeśli natomiast idą do 1turbina, 2kolektor(tam powinno być ciśnienie), 3do rury za filtr powietrza to prawdopodobnie to 1Z 90KM. Pozdr.
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 19:05 przez mario78, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn kwie 14, 2008 20:00

ok sprawdze te rzeczy przy okazji.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 14, 2008 20:08

komp od AFNa nie bedzie chodzil z 1Z (chyba ze po przerobkach softu) wtedy moze smigac i na seryjnej turbinie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn kwie 14, 2008 20:18

ok dzięki, widzę, ze na oko to sprawdzić się w takim razie nie da, nie będę wnikał, po prostu chciałem zweryfikować twierdzenia pseudofachowców :hmm:



grzesiex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 05, 2007 11:52
Lokalizacja: W-wo

Post autor: grzesiex » pn kwie 14, 2008 22:51

Da się sprawdzić "na oko" - popatrz na turbosprężarkę (jej sterowanie) - 110 konny silnik ma tę o zmiennej geometrii, 90-ka ma zwykłą.
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 23:13 przez grzesiex, łącznie zmieniany 2 razy.


Grześ

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 00:21

grzesiex pisze:110 konny silnik ma tę o zmiennej geometrii, 90-ka ma zwykłą.
nie każda 90-ka ma zwykłą bo ALH 90 KM ma również ze zmienną geometrią,

wklejam dla porównania foto turbo o zmiennej geometrii łopatek do wersji 90 (ALH) i 110 KM


Obrazek

oraz turbo od silnika 1Z

Obrazek

na fotach widać wyraźnie, że w turbinach VNT (zmienna geometria) aktuator (grucha ze sztangą) jest mocowana poprzecznie do osi wirników a w zwykłej równolegle do osi wirników turbiny. Aktuator od turbo VNT ma króciec do węża podciśnienia umieszczony centralnie w środku

Obrazek

a w zwykłej króciec cisnieniowy jest z boku, poza tym na wylocie ślimaka zimnej części turbo widoczny jest kolejny króciec, którego przy turbo VNT nie ma.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 05:43 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » wt kwie 15, 2008 06:46

dzięki, sporo to mi wyjaśni chyba.



grzesiex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 05, 2007 11:52
Lokalizacja: W-wo

Post autor: grzesiex » wt kwie 15, 2008 16:43

Sztomel pisze: nie każda 90-ka ma zwykłą bo ALH 90 KM ma również ze zmienną geometrią,
Tak zwłaszcza w passacie b4, ktoś zamienił 90km na 90 km ale na nowszej turbinie rodem z mk4.


Grześ

NATHAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn lut 19, 2007 23:55
Lokalizacja: ZZA ROGU

Post autor: NATHAN » wt gru 08, 2009 01:16

czyli masz gruche podciśnieniową co świadczyło by o tym że masz turbo VNT i albo to 110 np. AFN albo 90 z przerobionym turbo i osprzętem do niego.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Jak odróżnić 1Z od AFN w Passacie b4

Post autor: tomek08 » sob maja 07, 2011 23:17

Witam, panowie odgrzeję kotleta. Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak rozpoznać wirnik w turbinie, czy jest z turbiny ARL, czy AWX, chodzi o zimny wirnik?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości