Co dać koło dwumasowe czy sztywne koło zamachowe?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » wt lut 19, 2008 14:04

Dario84 dzięki.


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lut 19, 2008 22:00

Tutaj tez ciekawa dyskusja na ten temat : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » pn kwie 14, 2008 21:53

jaro4444,

Witam. Wiem, ze mineło trochę czasu, ale mam do ciebie pytanie mam nadzieję , że mi pomożesz. Skorzystałem z twojej rady i do mojego golfa 4 ahf 1,9 tdi założyłem koło jednomasowe od 1z i sprzegło do corrado, wszystko spasiło i szarpanie przy chamowaniu znikło.
Ale nie stety nie długo pojeździłem i ostatnio coś mi zaczeło klepać przy hamowaniu biegami. Myslałem, ze przeguby, zaczeliśmy sprawdzać i znów musiałem wyciągnąć skrzynie. Diagnoza - posypało się trochę, jakiś kosz i satelity uszkodzone, łożysko itp.
Ale moje pytanie jest inne, czy tak jak sprzęgło z innych modeli pasuje to samo dotyczy skrzyni biegów. Czy elementy z innych skrzyni pasują do mojej skrzyni, jak tak to z jakich modeli, też 1z itd. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Chciał bym poprostu wiedzieć czy jak kupię np. skrzynie od 1z to będą elementy pasować do mojej skrzyni?

Dziękuję.


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » pn kwie 14, 2008 22:18

piotrek.cz czy awaria skrzyni na 100% jest spowodowana zmiana na zwyle koło zamachowe? Tez mam w planach taka zamiane, ale troche sie wystraszyłem.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn kwie 14, 2008 23:39

piotrek.cz. pisze:Ale moje pytanie jest inne, czy tak jak sprzęgło z innych modeli pasuje to samo dotyczy skrzyni biegów. Czy elementy z innych skrzyni pasują do mojej skrzyni, jak tak to z jakich modeli, też 1z itd. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Chciał bym poprostu wiedzieć czy jak kupię np. skrzynie od 1z to będą elementy pasować do mojej skrzyni?
Skrzynia umarła nie z powodu sprzegła jednomasowego tylko dlatego, że było jej tak pisane.
piotrek.cz. pisze:Diagnoza - posypało się trochę, jakiś kosz i satelity uszkodzone, łożysko itp.
Posypała się przekładnia głowna i pewnie kosz satelitów albo łożyska trzymające kosz - to leży na końcy łańcucha kinematycznego i sprzęgło ma do tego bardzo mało.

Możesz zastosować skrzynie od silników AGR, ALH, AHF, ASV montowanych w Golfie IV i pochodnych (A3, Bora, Golf, Leon, Toledo II, Octavia, ...). Tu sobie znajdziesz oznaczenia kodowe tych skrzyń:
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html

Lepiej kupić całą i sprawną skrzynię jak naprawiać uszkodzoaną bo dobrze ustawić luz międzyzębny w używanych kołach zębatych jest naprawdę trudno. Jak źle to zrobisz to skrzynia wyje i szybko pada.
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 23:45 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » wt kwie 15, 2008 08:43

jaro4444,

Dzięki za pomoc. Ja na tym sprzęgle przejechałem dopiero 1000km, więc ta usterka napewno nie ma nic wspólnego z nim. Bedę szukał skrzyni.
Jeszcze raz dziękuję. i pozdrawiam

Jeszcze mam jedno pytanie. Czy ta usterka mogła powodować szarpnięcie przy ruszaniu. Bo po wymianie na jednomas szarpnięcia przy hamowaniu znikneły całkowicie. Ale dalej szarpie przy ruszaniu, też nie zawsze, czasami kilka razy ruszy płynnie a czasami szarpnie jak bym kogoś miał na holu. Takie szarpnięcia również mam gdy jadę na biegu i puszczę pedał gazu lub dodam gazu, poprostu nie ma płynności tytlko takie skoki do przodu.

Dzięki serdeczne pozdrawiam


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt kwie 15, 2008 16:16

piotrek.cz. pisze:Takie szarpnięcia również mam gdy jadę na biegu i puszczę pedał gazu lub dodam gazu, poprostu nie ma płynności tytlko takie skoki do przodu.
Mogła bo kosz satelitów wraz z przekładnią główną mógł się ustawiać lekko pod innym kątem jak powinien i piłowało wówczas zęby.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » wt kwie 15, 2008 20:16

jaro4444,

Jesteś Wielki. Bardzo bardzo Ci dziękuję. Strasznie mi pomogłeś, kupiłem skrzynię wg twoich rad z innego modelu i wszystko pasuje. To nie jest to auto. Wszystko gra i co najważniejsze płynnie pracuje powiedział bym, że idealnie. Naprawdę bardzo mi pomogłeś, jak będziesz kiedyś na Śląsku to pisz postawię Ci flachę, bo takich rzeczy to nawet mechanicy nie wiedzą. Jeszcze raz bardzo dziękuję i mam nadzieję, że jak będę kiedys coś potrzebował to Cię znajdę na forum.

Pozdrawiam Cie bardzo.
Piotrek


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr kwie 16, 2008 08:29

Cieszę się bardzo, że mogłem pomóc. :helm:

Pamiętaj tylko o odpowiednim oleju do skrzyni. Ma być pełnym syntetykiem, klasy lepkości 75W90, jakości GL4/4+ i spełniać normę VW 501.50. Może być to np. Texaco Geartex S4 75W-90, Castrol TAF-X, ...

Do tych skrzyń wchodzi ok 1.7-1.8 l takiego oleju.
Ostatnio zmieniony śr kwie 16, 2008 08:37 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » czw kwie 17, 2008 07:48

jaro4444 pisze:Pamiętaj tylko o odpowiednim oleju do skrzyni. Ma być pełnym syntetykiem, klasy lepkości 75W90, jakości GL4/4+ i spełniać normę VW 501.50. Może być to np. Texaco Geartex S4 75W-90, Castrol TAF-X, ...
No właśnie. Prawdę mówiąć chciałem wymienić olej. ale jak spuściłem trochę oleju z tej skrzyni to on wyglądał jak nowy. Zupełnie czysty i podejżewam, ze jeszcze od nowości. Wlałem go z powrotem i poziom jest dobry. Jak często wymienia sie taki olej i czy w ogóle go trzeba wymienić.

Pozdrawiam


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw kwie 17, 2008 07:53

piotrek.cz. pisze:
jaro4444 pisze:Pamiętaj tylko o odpowiednim oleju do skrzyni. Ma być pełnym syntetykiem, klasy lepkości 75W90, jakości GL4/4+ i spełniać normę VW 501.50. Może być to np. Texaco Geartex S4 75W-90, Castrol TAF-X, ...
No właśnie. Prawdę mówiąć chciałem wymienić olej. ale jak spuściłem trochę oleju z tej skrzyni to on wyglądał jak nowy. Zupełnie czysty i podejżewam, ze jeszcze od nowości. Wlałem go z powrotem i poziom jest dobry. Jak często wymienia sie taki olej i czy w ogóle go trzeba wymienić.

Pozdrawiam
w zasadzie nie wymienia sie. jesli skrzynia dziala poprawnie, nie wydaje dziwnych odglosow to olejem sie nie przejmowac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

piotrek.cz.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sty 01, 2008 19:19
Lokalizacja: Cieszyn (śląskie)

Post autor: piotrek.cz. » czw kwie 17, 2008 08:07

souler pisze:w zasadzie nie wymienia sie. jesli skrzynia dziala poprawnie, nie wydaje dziwnych odglosow to olejem sie nie przejmowac.
Właśnie tak zrobiłem, olej wygląda jak nowy więc go zostawiłem.


Szukam kogoś z okolic Cieszyna kto ma Vag i zna się na rzeczy.

fidelio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: fidelio » sob kwie 19, 2008 17:50

jaro4444,
Cześć. Jestem nowy w temacie ale z uwagi na kompletny deficyt solidnych mechaników sam muszę szukać pomocy...i trafiłem tutaj.
Za namową znajomego, postanowiłem zakupić VW GOLF IV TDI 110 KM ASV, 2001 r. 165.000 KM. Po kilku tysiącach kilometrów zaczęło się.... Pojawił się problem polegający na tym, że jak wrzucam wsteczny bieg i cofam zaczyna rzucać silnikiem...dzieje się to głównie jak silnik jest ciepły. Pojechałem do mechanika i ten stwierdził : koło dwumasowe do wymiany plus sprzęgło. Cena 2300 zł???
Czytam na waszym forum porad, które udzielacie i oraz informacji o cenach części i widzę że mechanik chce mnie naciagnąć na niezłą kasę..twierdzi że same części kosztują 2.000 zł.
Ja nie zamierzam swojego samochodu tuningować ale chciałbym się dowiedzieć jakiej firmy mam zakupić części? Czy muszę wymieniać też sprzegło?
Za każdą udzieloną pomoc będę wdzięczny.
Ps. Sam też mogę pomóc. Jeżli chodzi o mechanikę to jestem 0 ale mogę słuzyć fachową poradą w zakresie prawa...podatkowego też. PZDR


Nowy...

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pn sty 26, 2009 20:19

Witam! Postanowiłem odświeżyć trochę ten temat.

Czy objawy z początku tematu:
piotrek.cz. pisze:i oczywiście problem z drgającym silnikiem przy hamowaniu przez nieudany wynalazek - dwumas.
to kończący się dwumas?

Ja mam takie same objawy w Borze AHF, czyli przy lekkim hamowaniu na luzie czuję delikatne drgania przenoszące się do kabiny. Jednakże nie mam, żadnych innych objawów, które mogą sugerować kończący się dwumas.

Więc wydaje mi się, że w moim przypadku winna będzie poduszka skrzyni biegów. Gdyż hamując na luzie, silnik opiera się o przednią ściankę poduszki, więc możliwe, że jest ona już wyrobiona i drgania przenoszą się na karoserię.

Co więcej, poduszki silnika w golfie IV nie są tak udane jak w golfie III.

Co powiecie na moje rozumowanie?

Pozdrawiam
Wojciech



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 154 gości