Dość wysokie obroty silnika na trasie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Dość wysokie obroty silnika na trasie

Post autor: wegi » wt kwie 08, 2008 20:50

Witam!

Po zmianie samochodu z MK2 JP, na MK3 AAZ troche sie zdziwilem, ze podczas jazdy na trasie przy poszczególnych predkosciach mam o wiele wyższe obroty niz w "dwójce".

Przy 100km/h na 5 biegu mam ok.2600 obr.
Przy 120km/h na 5 biegu mam ponad 3000 obr (jesli teraz dobrze pamietam)

Czy to sa prawidlowe wartosci, czy gdzies znajde tabele z odpowiednimi predkosciami obrotowymi, auto jest z marca 97 roku.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » wt kwie 08, 2008 21:00

tak niestety jest krotka krzynia


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt kwie 08, 2008 21:12

niestety aaz takie ma, ale w sumie do 75 kucykow wiecej nie potrzeba. zawsze mozna inna skrzynke wrzucic.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt kwie 08, 2008 21:18

wegi pisze:czy gdzies znajde tabele z odpowiednimi predkosciami obrotowymi, auto jest z marca 97 roku.
podaj symbol skrzyni jaką masz to wrzuce ci tabelke , najlepiej odczytaj z nalepki w bagazniku


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » wt kwie 08, 2008 21:22

ok, musze sprawdzic co tam jest za skrzynia i podam symbol. w ksiazce obslugi znalazlem tylko informacje jakie predkosci sa przy 1000obr/min, ale tak to ja nie sprawdze tego, bo to sa wielkosci rzedu 9-14,8 km/h :)

a więc po wizycie w garażu spisałem co następuje

1581 10-3-8006 904 2 39

1H5 074

TD 5G

AAZ DFP

LASE RB

proszę o rade :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 21:36 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt kwie 08, 2008 21:54

wegi pisze: DFP
Obrazek

Patrząc na przełożenia skrzyni DFP ma ona tip-top te same przełożenia co stara skrzynia 4T montowana w 1.6TD mk2

[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 22:19 ]
wegi pisze:Przy 100km/h na 5 biegu mam ok.2600 obr.
Przy 120km/h na 5 biegu mam ponad 3000 obr (jesli teraz dobrze pamietam)
Dokładnie wychodzi :

- 5-bieg , 100km/h ---> 2520rpm
- 5-bieg , 120km/h ---> 3020rpm

wszystko pasi, jaka skrzynia takie przełożenia.
wegi pisze:Po zmianie samochodu z MK2 JP, na MK3 AAZ troche sie zdziwilem, ze podczas jazdy na trasie przy poszczególnych predkosciach mam o wiele wyższe obroty niz w "dwójce".
Nie mozliwe , w dwójce do silnika JP mogłes mieć 4S jeszcze krótszą od DFP , albo 4T która ma takie same przełożenia jak DFP , albo ci w dwójce przekłamywał obrotek albo licznik, cudów nie ma.
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 22:10 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

wujekmarcin18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 26, 2008 14:48
Lokalizacja: cyncynopol

Post autor: wujekmarcin18 » wt kwie 08, 2008 22:53

Wsadź sobie skrzynię od 1.9 tdi 1Z - CTN. Na trasy będzie miała mniejsze przełożenie(na 5 przy 120 obroty 2500, przy 140 - 3000. Tyle, że jeżeli jeździsz po mieście to nie wiem jak to będzie przyśpieszać.. sądzę, że niezbyt ciekawie, w sumie to w trasie tez nie będzie miało już takiego przyśpieszenia jak TD z oryginalną skrzynią(a i z oryginalną skrzynią to nie ma już czym jechać za bardzo)Aha a i nie jestem pewien czy to będzie na 100% pasować. Wizualnie skrzynie są identyczne.
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 22:54 przez wujekmarcin18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » śr kwie 09, 2008 07:34

Proszę też o przełożenia i obroty przy danych prędkościach do skrzyni ASD :grin:
U mnie V bieg 130km/h - 3000rpm



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr kwie 09, 2008 09:50

Dzieki Homsky, skoro tak jest w serii to znaczy ze jest dobrze :) zastanawialo mnie to po prostu, a w dwójce możliwe, że były przekłamania,tyle,,że skrzynia była tam oryginalna, nigdy nie wyjmowana. Mozliwe, ze opony 175/70/14 robiły ta różnice, bo profil normalny dla tego auta to 55 lub 60.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr kwie 09, 2008 11:36

popo666 pisze:Proszę też o przełożenia i obroty przy danych prędkościach do skrzyni ASD
popo666, masz przeciez w tabelce wyżej przełożenia i uzyskiwane prędkości dla skrzyni ASD :grin: a całą reszte łatwo policzyć .
W tabelce są prawdziwe prędkości uzyskiwane na poszczególnych biegach przy obrotach silnika 4500.
popo666 pisze:U mnie V bieg 130km/h - 3000rpm
No to policzmy :

wg tabelki -----> 5-bieg , 217km/h , 4500rpm

teraz liczymy ile bedzie obrotów przy 130km/h ----> 4500 * 130/217 = 2700rmp

lub liczymy jaka bedzie predkośc przy 3000rpm ----> 217 * 3000/4500 = 145 km/h

Także popo666, cos źle podałes wartości , jesli masz skrzynie ASD to nie możesz miec przy 3000rpm tylko 130km/h


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » śr kwie 09, 2008 18:09

Panowie a czy do MK2 1V+ podejdzie bez większych przeróbek któraś z tych długich skrzynek z MK3 albo z passata? Mam w tej chwili 4S i jest bardzo krótka na trasę, 4T nie jest wiele dłuższa.

[ Dodano: 09 Kwi 2008 18:15 ]
Albo czy da się w jakiś sposób wydłużyć 5?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

tomek1097
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 16:20
Lokalizacja: Kutno

Dość wysokie obroty silnika na trasie

Post autor: tomek1097 » sob maja 21, 2011 19:45

Witam mam golfa 3 2.0 8v gti ii mam problem z kupnem skrzyni bo nie wiem jaka kupic o jakim symbolu, symbol mojej to che01064 prawdopodobnie pasuje og golfa z silnikiem 1.8 skrzynia czy to prawda?? moze bedzie pasowac o inym oznaczeniu nie wiem naprawde bo juz zglupialem, czekam na odpowiedz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości