TDI po wymianie kompletu sprzęgła szarpie przy ruszaniu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

TDI po wymianie kompletu sprzęgła szarpie przy ruszaniu.

Post autor: matthew4 » czw kwie 03, 2008 09:08

Mam pewien problem z moim passatem b4 1,9 TDi kombi. Posypało mi się stare sprzęgło, więc postanowiłem wymienić je na nowe. Czytałem opinie na temat sprzęgła i kupiłem cały komplet VALEO. Tarcza i reszta podzespołów dokładnie odpowiadała wymiarom starego sprzęgła. Po wymianie okazało się, że autko strasznie szarpie przy ruszaniu. Na dodatek jeśli jadę spokojnie na 5 biegu ok 1500 obrotów i dodam gazu to też czuję jak silnik szarpie. Wyobraźcie sobie jazdę w korkach, jak przy ruszaniu szarpie Ci autko. Doprowadza mnie to do sz... Proszę o pomoc w tej sprawie i porady jak mam zwalczyć to szarpanie...



pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » pt kwie 04, 2008 14:55

prawdopodobnie kupiles sprzegelko bez kola dwumasowego (takie zespolone) albo naprawiles sprzeglo a zwaliles dwumasowke. obym sie mylil... pzdr.



matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: matthew4 » wt kwie 08, 2008 09:54

A jak ma ocenić czy to sprzęgło, które wymieniłem było dwumasowe? Bo mam to stare i mam karton od tego nowego, także chyba coś tam powinno być napisane. Proszę o pomoc.



jaruhna
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr sty 16, 2008 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: jaruhna » wt kwie 08, 2008 10:00

tarcz łozysko i docisk to kpl sprzegła - do tego dochodzi koło zamachowe dwumasowe ktore teraz jest najsłabszym ogniwem. dlatego szarpie na 5 biegu przy 1500obr.
jesli wymaga tego stan to wymienia sie sprzegło z kołem ale mugł ocenic to mechanik.
a wczesniej nie szarpało na 5 biegu przy 1500 i mocnym nacisnieciu gazu??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/337][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/337/3/2[/img][/url]

pelek8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 03:03
Lokalizacja: Borowa Góra
Kontakt:

Post autor: pelek8 » wt kwie 08, 2008 11:03

ogolnie wyglada inaczej niz normalne z dwumasowka popatrz na fotki takiego z dwumasowka a poza tym kupiles Valeo a to nie sa dobre zestawy. Taki zestaw czesto montuje sie jak chce sie sprzedac samochod. Ogolnie Valeo ma takie zestawy zastepcze ez masowki i moze poprostu taki kupiles :(



matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: matthew4 » wt kwie 08, 2008 11:09

No to wtopa. przedtem nie szarpało tylko ślizgało się. A u mnie jest hydrauliczne i dlatego zdecydowałem się na jego wymianę.

[ Dodano: 08 Kwi 2008 11:25 ]
Dzięki za pomoc ale nie stać mnie na następną wymianę. Zapewne kupiłem ten zamiennik Valeo i dlatego sie tak dzieje. No niestety będę się z tym męczył. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 08, 2008 12:39

matthew4, a jaki masz silnik wogole poza tym ze 1.9 TDI?

1Z czy AFN? bo w 1Z nie bylo dwumasu ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: matthew4 » wt kwie 08, 2008 13:17

WVWZZZ3AZRE09.... to początek numeru silnika. Nie wiem do czego to zaliczyć i zklasyfikować.

[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:22 ]
Sory to nie to! pomyliłem się to numery nadwozia. Silniczek to 1Z!!!



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr kwie 09, 2008 05:35

zgadzam się z opinia że valeo to nie jest najlepszy wybór no ale ...

dobrze odpowietrz wysprzęglik sprzęgła (zasilany jest płynem hamulcowym) - i ciesz się ze spokojnej jazdy (bez szarpań)

w zalezności od modelu/rocznika - możesz mieć odpowietrznik w pompie wysprzęglika i wysprzęgliku - lub tylko w samym wysprzęgliku - 2 osoby się przydzadzą do sprawnego odpowietrzenia układu ... sprawdź jakośc i poziom płynu hamulcowego przy okazji



matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: matthew4 » śr kwie 09, 2008 08:01

Ok zrobie tak jak pisze leo. Dzisiaj odpowietrzę ten wysprzęglik i zmienie płyn hamulcowy na nowy i dam znać co się dzieje.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 09, 2008 09:17

matthew4, jesli masz 1Z to nie masz zadnego dwumasu, wiec nie mogles go popsuc uszkodzic itd


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ciela81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 01, 2008 18:56
Lokalizacja: Świerklany/ Śląskie

Post autor: ciela81 » śr kwie 09, 2008 09:18

Kolego a powiedz mi ile cie ta impreza kosztowała tzn. wymiana całego sprzęgła??



matthew4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt cze 26, 2007 09:20
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: matthew4 » śr kwie 09, 2008 13:09

Za komplet sprzęgła dałem jakieś 5 setek no i plus wymiana.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 09, 2008 14:10

matthew4, w tej cenie mialbys komplet sachsa :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 181 gości