Regulacja ramienia gruchy AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Regulacja ramienia gruchy AFN

Post autor: bugalon » sob kwie 05, 2008 20:12

Jak wyregulować dokładnie długość ramienia jesli silnik obsługiwany jest starszym sterownikiem z nieaktywnym blokiem 11 w grupie 04 ?

Zrobiłem to na czuja kręcąć po kilka obrotów. Potem próby dla sprawdzenia czy elektronika radzi sobie z korektami.

Doszedlem do takiego poziomu, ze turbina nie przełądowuje, ale mam cały czas wrażenie, że auto nie jedzie jak nalezy. Na odpiętym węzyku podcisnienia góra jest znacznie lepsza niz przy podpiętym (pomimo ze na odpietym turbo nie laduje powyzej 1 bara).

Jest jakis sposób, żeby to zrobic dokladnie ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz kwie 06, 2008 00:05

moim zdaniem można regulować sztangę tylko na czuja,
Podpytaj Cowboya, bo tylko go kojarzę, że coś ze sztangą kombinował.
Masz możliwość zrobić logi w Vagu, bo to by troszkę lepiej pozwoliło zdiagnozować twój silnik??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » ndz kwie 06, 2008 00:37

bugalon,

zrób log kanału 011 zobaczymy jak to wygląda


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz kwie 06, 2008 12:54

i przy okazji wrzuć też logi grup 003 i 008, wtedy będzie wszystko jasne.
Pozdrawiam


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz kwie 06, 2008 13:08

Chlopaki, z analizą logów to ja nie mam najmniejszych problemow. Mowie jak jest. Turbina osiąga teraz doladowanie wymagane ale proces iteracyjny w dojsciu do zadanej wartosci jest jeszcze zbyt dlugi (np 3 lub 4 iteracje dla osiągnięcia zadanego doladowania). Przy gwaltownym przyspieszaniu na niskich biegach gdzie nie ma czasu na ustabilizowanie cisnienia jest niedoladowanie w stosunku do wymaganych wartosci. Jednoznacznie wynika z tego ze ramie gruchy trzeba koniecznie wydluzyc i ja zdaje sobie z tego sprawe doskonale (pytanie tylko o ile). Chcialem po prostu wiedziec czy jest inna metoda niz "na czuja" z wielokrotnym rozbieraniem i skladaniem calego dolotu.

Reasumując - nie potrzeba mi diagnozy bo juz ją dawno postawilem, potrzeba mi metodyki postępowania sprawniejszej niz ta, którą teraz stosuje :) (o ile taka w ogole jest)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 06, 2008 16:17

bugalon pisze:Na odpiętym węzyku podcisnienia góra jest znacznie lepsza niz przy podpiętym (pomimo ze na odpietym turbo nie laduje powyzej 1 bara).
?????

na odpiętym węzyku kierownice saplin są ustawione w minimalne doładowanie, czyli nie moze być gorzej :)
bugalon pisze:potrzeba mi metodyki postępowania sprawniejszej niz ta, którą teraz stosuje
metodyka jest taka że trzeba patrzec na cisnienie doładowania podczas jazdy, jak lekko przeładowuje 2 obroty, jak mocno3 do 4 ale jesli seryjne turbo i seryjny propgram to nie trzeba kręcić,

turbinki VNT15 mają lekkie overboosty, bo strasznie szybko się wkręcają i mają mniejsza gruszkę niż GT17-stki

w Twoim przypadku moze juz gruszka niedomaga albo sie przycieraja kierownice,

ale jak nie wrzucisz logow z kanału 011 to nikt za duzo Ci nie pomoze



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz kwie 06, 2008 18:35

czyli rozumiem z twojej wypowiedzi, że na biegach 1,2 nie dochodzi do 0,9 bara, a zaś ogólnie wolniej się turbo wkręca?
Jak tak to ja bym poszukał malutkiej dziurki w dolocie, sprawdził, czy kat nie jest przytkany, ewentualnie pomyślał o czyszczeniu dolotu i zaślepieniu EGRa.
Mam nadzieję, że już tego nie zrobiłeś.
Takie rzeczy mi się nasuwają.
Swoją drogą to podmieniłeś zaworki?
Pozatym wrzuć loga, to będzie jaśniej.
Reasumują masz coś w stylu, że ładuje 0,7 bara zamiast zadawanych 0,9 mniej więcej do 2,5 k RPM i jak ciśniesz 1,2,3,4,5 czujesz wyraźnego laga jak zmienieniasz biegi i auto przyspiesza dopiero jak turbo coś sensownego napompuje???


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz kwie 06, 2008 22:38

Dzieki cowboy, dokladnie opisales metode ktora sie teraz posluguje, myslalem ze jest cos bardziej sprawnego. Gruszka jest ok a kierownice chodzą dobrze. Niewlasciwe ustawienie sztangi to moj jedyny problem.

Nie kręciłem tylko po 3 czy 4 obroty a po jednym. Konkretnie mnie to zmęczyło więc szukałem łatwiejszej metody :)

Jasiek, dolot jest czysty, EGR zaslepiony, kierownice wyczyszczone, zaworki podmienialem i sprawne (obydwa). Po prostu po czyszczeniu turbiny nie ustawilem wlasciwie gruchy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 07, 2008 08:56

bugalon, jeśli masz seryjny program i turbina nie była kombinowana to ja bym na Twoim miejscu za duzo nie kombinował :) bo można jeszcze pobawić się ogranicznikami..

mozesz po prostu wyczyścic turbine dokładnie, moze masz wytarty ten pierścien.. to że płynnie pracuje na wolnych obrotach to nie znaczy że na wyższych rpm się nie zatnie

jak nie masz BS011 to mozesz go zasymulować ściągając wężyk z gruszki i logować normalnie kanał 011

róznica powinna wynosic około 150mBar



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 07, 2008 13:35

Turbina jest wyczyszczona bardzo dokladnie (na lustro absolutnie wszystko wlacznie z krawedziami przy pierscieniu). Zreszta sam wytwarzalem podcisnienie do gruszki i sprawdzalem jak ona reaguje. Chodzi bardzo płynnie i nie ma absolutnie zadnego problemu. Z ciekawosci zaczalem bawic sie dlugoscia ramienia i chce to ustawic tak jak powinno byc. To co napisales w zupelnosci mi wystarczy. Ogranicznikow nie ruszalem i nie mam zamiaru. Auto jest na seryjnym programie.

Z doswiadczenia przy regulacji widze, ze przy niewlasciwym ustawieniu ramienia roznice sa naprawde znaczace. Od przeladowan nawet powyzej 0,5 bara (dla mocno skroconej gruchy) do niedoładowań nawet do 0,6 bara w dolnych partiach obrotow :) (jesli ramie gruchy jest za dlugie).

Zrobie jeszcze tak jak mowisz, zloguje kanal 11 i bede wytwarzal cisnienie sam sprawdzając jak będzie zmieniać się doładowanie na wolnych. Pytanie tylko czy zaslepiony EGR nie wpłynie na wynik pomiaru ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 07, 2008 14:08

Zrobie jeszcze tak jak mowisz, zloguje kanal 11 i bede wytwarzal cisnienie sam sprawdzając jak będzie zmieniać się doładowanie na wolnych. Pytanie tylko czy zaslepiony EGR nie wpłynie na wynik pomiaru ?
zapomniałem dodać

N75 "OFF" (czyli zdjęty wężyk podćisnienia) - cisnienie prawie że równe atmosferycznemu na wolnych obrotach

N75 "ON" czyli podajesz podcisnienie (możesz bezpośrednio z vacum pompy) i dajesz gazu tak aby utrzymać obroty na 1400 rpm, cisnienie powinno być większe około 150 do 200 mBar

nie wiem czy ECU nie zdejmie podcisnienie gdy dasz na 1400 wiec najlepiej podać podcisnienie z zewnątrz... myslę ze EGR nie powinien mieć wpływu - prawdopodobnie w basci setting jest on wyłączany ...bo w ustalonych stanach (stałe 1400 rpm) móglby się delikatnie otwierac co mogłoby mieć wpływ na pomiar cisnienie w dolocie



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 07, 2008 14:31

Myslalem troche inaczej.

Zdejmę podcisnienie z n75, posadze zone na fotel kierowcyi kaze jej trzymac 1400 obrotow. Podcisnienie do gruchy będzie cały czas doprowadzone. Wezmę pompkę i przez wężyk podcisnienia zassam tak powietrze, żeby grucha poszla skrajnie do gory, potem odpuszcze zeby poszla skrajnie w dol. Zrobie kilka takich ruchow i przejrze logi. Jesli roznice będą inne niz na poziomie 150-200 to doreguluje.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn kwie 07, 2008 16:47

A ja jeszcze bym dorzucił, żeby ustawić tak sztangę, żeby na pełnym bucie podczas logowania, wartość współczynnika wypełnienia w bloku 011 na czwartym miejscu była w granicach 60. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 07, 2008 19:12

Grześko pisze:wartość współczynnika wypełnienia w bloku 011 na czwartym miejscu była w granicach 60.
Grześko, słuszna uwaga - w końcu Ty jestes fachowcem od regulacji sztangi !! :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości