witam jak w temacie. Po odpaleniu silnika jak jest zimny to zawsze , ale czasami podaczas jazdy już na ciepłym silniku też sie dzieje. Śmierdzi spalinami do tego. Niedawno kupiełm tego sprzęta i mechanik przy kupnnie powiedział ze jak stoi i raz na 2 dni sie odpala to tak jest na zimnym. I faktycznie po 5 minutach przestał dymić. Więc kupiełm. Ale teraz obserwuje, że czasem też (żadko) ale zadymi jak jest ciepły. A śmierdzi spalinami nawet jak się nie dymi.. Proszę o pomoc...
[ Dodano: 05 Kwi 2008 14:38 ]
oczywiście śmierdzi na zewnątrz auta nie w środku. Dodam że jest to silnik ARL (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie). Ma przejechane 160tyś.
biały dym i śmierdzi spalinami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przy obecnych dodatnich temperaturach nie powinno występować dymienie na biało z wydechu, owszem w układzie chłodzenia skrapla się skondensowana para wodna, która po uruchomieniu silnika odparowuje i daje efekt kopcenia na biało przez chwilę od uruchomienia.
Jeżeli dymienie na biało występuje w czasie jazdy gdy silnik pracuje już w swojej temperaturze roboczej to jest to sygnał niepokojący i może świadczyć o dostawaniu się do komór spalania wody lub płynu chłodzącego przez np. nieszczelności w uszczelce pod głowicą (sprawdź poziom płynu chłodzącego i zerknij na zegary jak zachowuje się wskazówka temperatury silnika, jeżeli płynu ubywa lub go wybija ze zbiorniczka wyrównawczego a temperatura silnika przekracza często ponad 90 stopni to jest to znak, że może byc temu winna uszczelka pod głowicą). To, że na zewnątrz auta śmierdzi spalinami (przy pracującym silniku) to normalne zjawisko, inaczej się sprawa ma jak śmierdzi spalinami z przodu samochodu - może to świadczyć o nieszczelności układu wydechowego przy kolektorze, plecionce itp. oraz smierdzi również spalinami z przodu jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego do dostają się do niego właśnie gazy spalinowe.
Jeżeli dymienie na biało występuje w czasie jazdy gdy silnik pracuje już w swojej temperaturze roboczej to jest to sygnał niepokojący i może świadczyć o dostawaniu się do komór spalania wody lub płynu chłodzącego przez np. nieszczelności w uszczelce pod głowicą (sprawdź poziom płynu chłodzącego i zerknij na zegary jak zachowuje się wskazówka temperatury silnika, jeżeli płynu ubywa lub go wybija ze zbiorniczka wyrównawczego a temperatura silnika przekracza często ponad 90 stopni to jest to znak, że może byc temu winna uszczelka pod głowicą). To, że na zewnątrz auta śmierdzi spalinami (przy pracującym silniku) to normalne zjawisko, inaczej się sprawa ma jak śmierdzi spalinami z przodu samochodu - może to świadczyć o nieszczelności układu wydechowego przy kolektorze, plecionce itp. oraz smierdzi również spalinami z przodu jak wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego do dostają się do niego właśnie gazy spalinowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości