1.4 TDI AMF Wymiana rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

1.4 TDI AMF Wymiana rozrzadu

Post autor: piotrek1313 » pn mar 31, 2008 15:16

Witam!

Silniczek jak w temacie - 1.4 TDI PD, przebieg 117k, ksiazki serwisowej brak, choc zuzycie auta wskazuje ze przebieg autentyczny. Naklejki serwisowej wskazujacej kiedy ostatnio byl robiony rozrzad niestety nie ma, wiec... trza zrobic :bigok:
Teraz pytanie do kolegow - co wymienic??? Z tego co sie zorientowalem to na pewno:
1. Wiadomo - pasek
2. Napinacz
3. Rolka prowadzaca
4. Pompa wody

No i co jeszcze? Na niektorych aukcjach na alledrogo proponuja jeszcze np jakies napinacze hydrauliczne czy cos. To tez trzeba zmienic?? No i ew co jeszcze?

Przy okazji wymiany rozrzadu wymienic tez pasek wielorowkowy?? Jak tak to czy przy jego wymianie trzeba jeszcze cos innego zmienic??

No i na koniec poleccie koledzy jakies aukcje na allegro na ktorych moze sami kupiliscie lub kupilibyscie jakbyscie sami wybierali.

Dodam ze w sklepie Vw/Audi we wrocku krzykneli mi za komplet 750,- (tzn za sam rozrzad bez wilorowkowego) a kumpel ktory pracuje w focie moze mi zalatwic podobny zestaw na pasku boscha za okolo 600.


Z gory wielki dzieki
Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » pn mar 31, 2008 15:34

witam
Ja bym poleciła Ci pasek GATES lub CONTI
rolki i napinacz z RUVILLE
a pompa wody DOLZ lub GRAF

Wymian paska mikro jest zbędna przy wymianie rozrządu, no chyba że jest zniszczony to przy okazji można...




a do jakiego modelu to potrzeba... (polo, lupo)??
Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 15:49 przez Królowa Saba, łącznie zmieniany 1 raz.


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn mar 31, 2008 20:29

Królowa Saba pisze:
a do jakiego modelu to potrzeba... (polo, lupo)??

LUPCIO :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 10:27 ]
Mam propozycje 518zl na pasku gatesa, rolka i napinacz LUK a pompa to jakies KWP. Co to w ogole jest? Warto?



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » wt kwie 01, 2008 10:47

witam może pomogę w taki sposób że podam nr. zamienników będzie łatwiej szukać
są trzy rodzaje.

pompa wody jest taka sama do wszystkich modeli
DOLZ A-196 cena ok 130zł, GRAF PA761 ok 180zł

pasek też GATES 5569XS ok 180zł


a teraz napinacze i rolki

do mot 011 495/ ch6X-2-015 000......
napinacz RUWILLE 55489 ok 180zł
rolka RUVILLE 55465 ok 85zł

od mot 011 495/ch6X-2-015-000......
napinacz RUVILLE 55494 ok 170zł
rolka RUVILLE 55465 ok 85zł

i od ch6X-2-015-001.....
napinacz RUVILLE 55739 ok 200zł
rolka RUVILLE 55735 ok 85 zł

paseczek mikro opcja bez klimy 6PK1125
z klimą 6PKK1188


i powinieneś się zmieścić w 600 stówkach z wszystkim a proponowane zamienniki są dobrej jakości..
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 10:51 przez Królowa Saba, łącznie zmieniany 1 raz.


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt kwie 01, 2008 10:53

Dzieki Królowa Saba, punkcik dla Ciebie :)



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » wt kwie 01, 2008 10:54

piotrek1313 pisze:Mam propozycje 518zl na pasku gatesa, rolka i napinacz LUK a pompa to jakies KWP. Co to w ogole jest? Warto?



CENA JEST BARDZO DOBRA , TYLKO żEBY TAM SERIO BYłY ROLKI I NAPINACZ LUK


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt kwie 01, 2008 11:00

Królowa Saba pisze:
piotrek1313 pisze:Mam propozycje 518zl na pasku gatesa, rolka i napinacz LUK a pompa to jakies KWP. Co to w ogole jest? Warto?



CENA JEST BARDZO DOBRA , TYLKO żEBY TAM SERIO BYłY ROLKI I NAPINACZ LUK
No dopilnuje zebym zadnego syfu nie dostal :) W koncu to rozrzad, chce zaoszczedzic, ale bez przesady. :pub:



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » wt kwie 01, 2008 11:05

właśnie szukam jeszcze jakiejś informacji ta temat tej pompy, bo szczerze to nie mam zielonego pojęcia o tej pompie KWP, mogę jeszcze Ci podać nr luk żebyś sprawdził na rolkach...jeśli chcesz?




już wiem..!! :D
to są pompy HART (QWP) szczerze to pompy tej firmy nie są za dobre :chytry:
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 11:13 przez Królowa Saba, łącznie zmieniany 2 razy.


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Rafał 8657
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Rafał 8657 » wt kwie 01, 2008 19:55

Witam,
Ja bym jeszcze proponował przy wymianie pompy wymienić płyn chłodniczy :bigok: niewielki wydatek a z tego co wiem to przy wymianie pompy należy go też wymienić


Raf

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt kwie 01, 2008 21:50

Kurde, jednak zdecydowalem sie na ten zestaw co mi kumpel z foty proponowal :) Wyszlo mi 80zl drozej niz tamten, mam go od reki i nie musze czekac 4 dni, no i zestaw przedstawia sie tak: Pasek BOSCH, rolka napinajaca rolka prowadzaca RUVILLE, rolka napinajaca SKF, pompa wody SKF :) Nie ma co oszczedzac, pare zl wiecej, ale przynajmniej nie bede sie juz za 2 lata zastanawial czy cos zlego nie zacznie sie wkrotce dziac :chytry:

Dzieki za pomysl z wymiana plynu :pub: , raz na pare lat trzeba wymienic a pewnie juz dawno to nie bylo robione.

Dzieki za pomoc i pozdrawiam wszystkich amatorow VW :food:



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » śr kwie 02, 2008 15:36

SKF też dobrą firmą więc spokojnie decyduj się na ten zestaw :D

a płynu chłodniczego nie musisz wymieniać jeśli nie ma potrzeby , zależy jak dawno temu
był wymieniany.... bo nie jest regułą że przy wymianie pompy wody wymienia się płyn chłodniczy...


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Rafał 8657
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Rafał 8657 » śr kwie 02, 2008 16:20

Nie będę się kłócił o ten płyn, ale jak ja wymieniałem rozrząd i pompę wody to mi szef tego warsztatu gdzie wymieniali rozrząd powiedział że jak nowa pompa wody to płyn również należy wymienić, konsultowałem to jeszcze z innymi zakładami i też tak potwierdzili, a niektóre nie dają gwarancji na pompę jeżeli wraz z pompą nie wymieni płynu.


Raf

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » śr kwie 02, 2008 23:27

Zobacze co mi moj mechanior powie, ale po wstepnych ogledzinach w zbiorniczku wyrownawczym stwierdzam ze plyn jest czysciutki jak lza, nie ma zadnych syfow, zanieczyszczen, nie jest metny. Tak jak pisalem wczesniej, nie mam ksiazki serwisowej, wiec nie wiem czy np nie byl wymieniony pol roku temu czy moze nie byl wymieniany od nowosci. Boje sie ze jest zalany jakis dobry niemicki plynik a ja zaleje jakies tam borygo :chytry:

Pozdro :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości