Drzwi u kierowcy - brak oświetlenia podczas otwarcia i inne?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kinniooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:01
Lokalizacja: Świdnik k/Lublina

Post autor: kinniooo » śr mar 26, 2008 21:20

nie... chodzi mi o to by miec komputer (TID czy MID) nie wiem dokłądnie jak się nazywa taki wyświetlacz na zegarze.... sprawdzic srednie spalanie na trasie itp?



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt mar 28, 2008 00:47

To ja sie podepne pod topic. Ostatnio miałem problem tylko z brzęczykiem - nie pikał przy zapalonych światłach, a dioda w drzwiach świeciła się, światła normalnie zapalały. Dziś natomiast doszło do tego coś jeszcze - a mianowicie, jak otwieram drzwi kierowcy to nie zapalają się światła wewn. kabiny, a jak otwieram drzwi pasażera wszystko gra. Na początku myślałem że to wina leży gdzieś w zegarach na drodze między wtyczką a brzęczykiem (ktoś mi pisał że miał identyczny problem, zamienił zegary i brzęczyk działa), lecz po tym co dzieje się teraz podejrzewam mikrostyk w zamku kierowcy. Dodam,że dioda normalnie pika. Centralny działa, alarmu brak. Radio dawno nie ruszane.
Czy to możliwe żeby coraz gorzej działający mikrostyk (może zasyfiały??) dawał wystarczająco silny sygnał do urządzeń w zegarach sterujących oświetleniem kabiny, a za słaby dla brzęczyka ? Bo już nie weim z której strony go rozbierać - czy szukać winy w zamku - rozbierać i czyścić, czy może jednak urządzenie sterujące w zegarach pada? Blacharka nie była ruszana, więc kable podejrzewam całe (zresztą na schemacie idzie jeden kabel od zamka do diody i dalej na zegary)..



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt mar 28, 2008 01:04

Pablitto pisze:Czy to możliwe żeby coraz gorzej działający mikrostyk (może zasyfiały??) dawał wystarczająco silny sygnał do urządzeń w zegarach sterujących oświetleniem kabiny, a za słaby dla brzęczyka ?
mikrostyk to nie padający wzmacniacz, który nie wydala ze wzmocnieniem sygnału ele wyłacznik, który albo przerywa albo zwiera obwód i działać muszą wszystkie sprawne urządzenia jakie obsługuje, no chyba że brak jest połączenia pomiędzy mikrostykiem a odbiornikiem i w tym bym raczej szukał przyczyny :
Pablitto pisze:Blacharka nie była ruszana, więc kable podejrzewam całe (zresztą na schemacie idzie jeden kabel od zamka do diody i dalej na zegary)..
a ja właśnie to bym sprawdził. Blacharka nie musi być ruszana a kable i tak najczęściej przecierają się w gumowej uszczelce wiązki kabli pomiędzy przednim słupkiem a drzwiami.


Obrazek

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt mar 28, 2008 20:04

Sztomel
Dziś się zabrałem za diagnoze i rozbiórkę drzwi. Jak tylko zaczęliśmy grzebać przy drzwiach, światło we wnętrzu się zapaliło, natomiast żarówka w drzwiach i brzęczek nadal nie działały. Dzięki koledze trafiliśmy od razu na przyczynę - wyjęliśmy żarówkę z drzwi kierowcy i brzęczek zaczął normalnie działać! Ale ale.. Jak była założona żarówka, co jakiś czas słychać było jak kondensatorek się rozładowuje, w momencie jak załączał się znowu - coś tykało w instalacji - na moment pikał brzęczyk. Na moje oko jest gdzieś zwarcie. Zamieniliśmy kostki z żarówkami z prawych drzwi które działają poprawnie, same żarówki - nic nie pomogło. W tej chwili mam wyjętą żarówkę z drzwi kierowcy - brzęczyk działa, światło normalnie w środku auta się zapala, jednak po jakichś 1-2 minutach gaśnie - jak żarówka była tak się nie działo.
Sprawdzałem miernikiem napięcie na obu żarówkach - w drzwiach prawych miałem ok 11-12V, w lewych - jak była żarówka - 0,7V, jak żarówka wyjęta - 10-12V. Wynika z tego, że napięcie dochodzi normalnie, jednak po zamknięciu obwodu gdzieś dalej jest zwarcie (czy też masa ucieka..). Nie mam do diabła pojęcia gdzie szukać zwarcia... Jedyne z czego się cieszę to to, że mikrostyk w zamku jest ok.
To wtyczka do żarówki w drzwiach kierowcy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201 ... b27a2.html
W schemacie jest to opisane innymi troche kolorami - w każdym razie napięcie idzie w przewodzie niebiesko-czerwonym. Ma ktoś pomysły gdzie szukać zwarcia? Wiązka z drzwi wchodzi w słupek przedni i idzie w dół, nie maiłem już sił próbować rozkręcać auto na części pierwsze.. Ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać? Ew. zostaje mi wizyta u elektryka i wybulenie grubszej kasy...
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 23:51 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości