spalanie wzroslo w ciagu 4 miesiecy do 7l/100km dlaczego??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

spalanie wzroslo w ciagu 4 miesiecy do 7l/100km dlaczego??

Post autor: mike_00 » pt mar 21, 2008 13:16

Witam,

mam vaga 409.1 i kabel, ale nie wiem jakie grupy sprawdzac i jakie powinny byc odczyty

napiszcie co dokladnie i jak mierzyc, czy w czasie jazdy czy na postoju, jakie grupy to zrobie zrzuty ekranowe i zamieszcze na forum

nie znam tego programu, wiec prosze o dokladny opis.



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pt mar 21, 2008 13:51

Auto musi byc rozgrzane do temp roboczej ~90 st
VAG:
Wybór->01 Silnik/wtrysk->08Bloki mierzone
Grupy 003 - przepływka, 011 Turbo
Rozpredzasz sie na 3 biegu od 1,5 tys obrotów naciskasz Log nastepnie start i dajesz pedał do podłogi az osiągnie 4,2 tyś potem stop Log i gotowe.


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pt mar 21, 2008 14:35

sprawdz też grupę 007 na wolnych obrotach na ciepłym silniku - temperatury.
Ostatnio zmieniony pt mar 21, 2008 14:35 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » pt mar 21, 2008 16:36

dobra dzieki, dzis po pracy zrobie logi i zamieszcze

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:47 ]
zrobilem pomiar na 3ce od 1500 do ponad 4000 i co z tego wyszlo???

napiszcie, ale cos mi sie zdaje ze turbinka slabo pompuje.

co wy na to??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pt mar 21, 2008 22:49

a więc tak:
jeśli silnik był naprawdę zagrzany to coś niska temperatura wody - tylko 70 stopni, więc do sprawdzenia termostat i czujnik temperatury;
przepływka daje radę;
turbo pompuje po japońsku czyli jako tako :bigok: , do dokładniejszej diagnozy zloguj grupę 011 i 003 pojedynczo, bo jak zlogowałeś 3 naraz to z powodu próbkowania wysżło tak, że odczyty są średnio po wzroście o 400 obrotów, więc obraz jest trochę zamazany.

[ Dodano: 21 Mar 2008 22:01 ]
Ps. kiedy wymieniałeś filtr paliwa i powietrza?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » sob mar 22, 2008 00:00

do filtrow to teraz sie zabieram, bo zmieniane byly na wakacjach

rozgrzac sie wlasnie nie chce mocniej, a borygo mi gdzies ucieka.

jutro moze zapodam pojedyncze pomiary, a jak zrobic zeby byly czesciej podawane, gdzies sie zmienia co jaki okres ma mierzyc??


no i sprecezuje "po japonsku" :) zle czy dobrze??



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob mar 22, 2008 00:22

turbina najpierw trochę za dużo pompuje, potem za mało, po dokładniejszych logach będzie łatwiej odczytać co się dzieje.
Jak masz w vagu meas. block to tam możesz wybierać te grupy po lewej i potem Ci się pokazują wartości po prawej, to włanczasz tylko 011 lub 003 i logujesz jedną grupę - wtedy próbkowanie jest częstsze, bo tylko jedne wartości sczytuje.
Jak zrobiłeś tak jak teraz to loguje 3 grupy naraz i dlatego sczytuje tak rzadko.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » sob mar 22, 2008 13:30

mysle ze trzeba kupic i wymienic termostat, co wy na to?? bo temperatura faktycznie nie dochodzi mi do 90 od kiedy zaczely sie problemy z spalaniem, tak mi sie wydaje.

co ty na to??

no i czy moge sam go zmienic, jesli tak to jak??

czy jechac z tym do mechanika??

na allegro jest termostat firmy wahler

http://www.allegro.pl/item333554147_ter ... od_ss.html

dobry bedzie??

czy kupic verneta w tej samej cenie normalnie w sklepie ?


P.S.

a jak w vagu sprawdzic sonde lambda??
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 13:52 przez mike_00, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » sob mar 22, 2008 13:55

mialem podobnie tem. dochodzila max do 80 i tyle spalanie tez wzroslo wymienilem termostat i odrazu 90 i trzyma i spalanie jest juz ok :grin:


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob mar 22, 2008 17:07

tymbardziej że zima była i miał jeszcze większe problemy z dogrzaniem się


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » sob mar 22, 2008 21:21

ok, porobilem tym razem wiecej pomiarow, nie wiem czy sie przydadza ale moze cos wyczytacie

dziwne ze dzis turbina miala wieksze cisnienie niz wczoraj



no i jest problem, bo pojawil sie blad, ktorego wczsesniej chyba nie bylo

Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent

co to oznacza??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob mar 22, 2008 21:31

mike_00 pisze:Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
błąd jest chwilowy, wykasuj i nie przejmuj się, możesz psiknąć wtyczkę tę co jest na przewodach IC nad skrzynią biegów.
a więc tak, na 3cim biegu masakra 6 sekund ładował po 2,5 bara, a powinnien 1,9. Jakby tego było 7 sekund to włączył by się tryb awaryjny. Musisz sprawdzić czy sztanga rusza się, bo nie upuszcza Ci ciśnienia.
Grupa 003 przepływka ok, choć w grupie 008 widać, że Ci lekko ogranicza dawkę, niekoniecznie się coś z przepływką dzieje, może być też tak, że lekko egr jest nieszczelny i dlatego troszkę mniej przepływka mierzy.
Korekcjie w grupie 013 trochę wysokie ale mogą jeszcze być.
Teraz koniec straszenia, zobacz tą sztangę i wymień termostat.

[ Dodano: 22 Mar 2008 20:35 ]
doraźnie możesz jeszcze zamienić zaworek n75 z n18 i zobaczyć co się wtedy będzie działo z doładowaniem.

[ Dodano: 22 Mar 2008 20:37 ]
tutaj możesz troche poczytać co dała podmiana u mnie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157146
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 21:33 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mike_00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob maja 07, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mike_00 » ndz mar 30, 2008 22:10

no i zmieniony termostat, mozesz teras sprawdzic czy sie cos w logach zmienilo na lepsze poza temperatura :)

zmienilem tez filtry paliwa i powietrza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 22:15 przez mike_00, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » ndz mar 30, 2008 22:20

Temp lepiej, ale dalej turbo ci przeladowuje i to ostro, jak widzisz ecu zaproponowal 1948 mbar a turbo mialo to w d... i naladowalo 2570 mbar.

Zaloguj grupe 011 w Basic Settings, na jalowym i w pelni rozgrzanym silniku, logij kolo 20 sec podczas pomiaru zaobserwuj prace sztangi czy przesowa sie odpowiednio w gore i w dol w pelnym zakresie.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 22:27 przez SaNoN, łącznie zmieniany 3 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 215 gości