spalanie wzroslo w ciagu 4 miesiecy do 7l/100km dlaczego??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
spalanie wzroslo w ciagu 4 miesiecy do 7l/100km dlaczego??
Witam,
mam vaga 409.1 i kabel, ale nie wiem jakie grupy sprawdzac i jakie powinny byc odczyty
napiszcie co dokladnie i jak mierzyc, czy w czasie jazdy czy na postoju, jakie grupy to zrobie zrzuty ekranowe i zamieszcze na forum
nie znam tego programu, wiec prosze o dokladny opis.
mam vaga 409.1 i kabel, ale nie wiem jakie grupy sprawdzac i jakie powinny byc odczyty
napiszcie co dokladnie i jak mierzyc, czy w czasie jazdy czy na postoju, jakie grupy to zrobie zrzuty ekranowe i zamieszcze na forum
nie znam tego programu, wiec prosze o dokladny opis.
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
sprawdz też grupę 007 na wolnych obrotach na ciepłym silniku - temperatury.
Ostatnio zmieniony pt mar 21, 2008 14:35 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
dobra dzieki, dzis po pracy zrobie logi i zamieszcze
[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:47 ]
zrobilem pomiar na 3ce od 1500 do ponad 4000 i co z tego wyszlo???
napiszcie, ale cos mi sie zdaje ze turbinka slabo pompuje.
co wy na to??
[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:47 ]
zrobilem pomiar na 3ce od 1500 do ponad 4000 i co z tego wyszlo???
napiszcie, ale cos mi sie zdaje ze turbinka slabo pompuje.
co wy na to??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
a więc tak:
jeśli silnik był naprawdę zagrzany to coś niska temperatura wody - tylko 70 stopni, więc do sprawdzenia termostat i czujnik temperatury;
przepływka daje radę;
turbo pompuje po japońsku czyli jako tako , do dokładniejszej diagnozy zloguj grupę 011 i 003 pojedynczo, bo jak zlogowałeś 3 naraz to z powodu próbkowania wysżło tak, że odczyty są średnio po wzroście o 400 obrotów, więc obraz jest trochę zamazany.
[ Dodano: 21 Mar 2008 22:01 ]
Ps. kiedy wymieniałeś filtr paliwa i powietrza?
jeśli silnik był naprawdę zagrzany to coś niska temperatura wody - tylko 70 stopni, więc do sprawdzenia termostat i czujnik temperatury;
przepływka daje radę;
turbo pompuje po japońsku czyli jako tako , do dokładniejszej diagnozy zloguj grupę 011 i 003 pojedynczo, bo jak zlogowałeś 3 naraz to z powodu próbkowania wysżło tak, że odczyty są średnio po wzroście o 400 obrotów, więc obraz jest trochę zamazany.
[ Dodano: 21 Mar 2008 22:01 ]
Ps. kiedy wymieniałeś filtr paliwa i powietrza?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
do filtrow to teraz sie zabieram, bo zmieniane byly na wakacjach
rozgrzac sie wlasnie nie chce mocniej, a borygo mi gdzies ucieka.
jutro moze zapodam pojedyncze pomiary, a jak zrobic zeby byly czesciej podawane, gdzies sie zmienia co jaki okres ma mierzyc??
no i sprecezuje "po japonsku" zle czy dobrze??
rozgrzac sie wlasnie nie chce mocniej, a borygo mi gdzies ucieka.
jutro moze zapodam pojedyncze pomiary, a jak zrobic zeby byly czesciej podawane, gdzies sie zmienia co jaki okres ma mierzyc??
no i sprecezuje "po japonsku" zle czy dobrze??
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
turbina najpierw trochę za dużo pompuje, potem za mało, po dokładniejszych logach będzie łatwiej odczytać co się dzieje.
Jak masz w vagu meas. block to tam możesz wybierać te grupy po lewej i potem Ci się pokazują wartości po prawej, to włanczasz tylko 011 lub 003 i logujesz jedną grupę - wtedy próbkowanie jest częstsze, bo tylko jedne wartości sczytuje.
Jak zrobiłeś tak jak teraz to loguje 3 grupy naraz i dlatego sczytuje tak rzadko.
Jak masz w vagu meas. block to tam możesz wybierać te grupy po lewej i potem Ci się pokazują wartości po prawej, to włanczasz tylko 011 lub 003 i logujesz jedną grupę - wtedy próbkowanie jest częstsze, bo tylko jedne wartości sczytuje.
Jak zrobiłeś tak jak teraz to loguje 3 grupy naraz i dlatego sczytuje tak rzadko.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
mysle ze trzeba kupic i wymienic termostat, co wy na to?? bo temperatura faktycznie nie dochodzi mi do 90 od kiedy zaczely sie problemy z spalaniem, tak mi sie wydaje.
co ty na to??
no i czy moge sam go zmienic, jesli tak to jak??
czy jechac z tym do mechanika??
na allegro jest termostat firmy wahler
http://www.allegro.pl/item333554147_ter ... od_ss.html
dobry bedzie??
czy kupic verneta w tej samej cenie normalnie w sklepie ?
P.S.
a jak w vagu sprawdzic sonde lambda??
co ty na to??
no i czy moge sam go zmienic, jesli tak to jak??
czy jechac z tym do mechanika??
na allegro jest termostat firmy wahler
http://www.allegro.pl/item333554147_ter ... od_ss.html
dobry bedzie??
czy kupic verneta w tej samej cenie normalnie w sklepie ?
P.S.
a jak w vagu sprawdzic sonde lambda??
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 13:52 przez mike_00, łącznie zmieniany 2 razy.
ok, porobilem tym razem wiecej pomiarow, nie wiem czy sie przydadza ale moze cos wyczytacie
dziwne ze dzis turbina miala wieksze cisnienie niz wczoraj
no i jest problem, bo pojawil sie blad, ktorego wczsesniej chyba nie bylo
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
co to oznacza??
dziwne ze dzis turbina miala wieksze cisnienie niz wczoraj
no i jest problem, bo pojawil sie blad, ktorego wczsesniej chyba nie bylo
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1425
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
co to oznacza??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
błąd jest chwilowy, wykasuj i nie przejmuj się, możesz psiknąć wtyczkę tę co jest na przewodach IC nad skrzynią biegów.mike_00 pisze:Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
a więc tak, na 3cim biegu masakra 6 sekund ładował po 2,5 bara, a powinnien 1,9. Jakby tego było 7 sekund to włączył by się tryb awaryjny. Musisz sprawdzić czy sztanga rusza się, bo nie upuszcza Ci ciśnienia.
Grupa 003 przepływka ok, choć w grupie 008 widać, że Ci lekko ogranicza dawkę, niekoniecznie się coś z przepływką dzieje, może być też tak, że lekko egr jest nieszczelny i dlatego troszkę mniej przepływka mierzy.
Korekcjie w grupie 013 trochę wysokie ale mogą jeszcze być.
Teraz koniec straszenia, zobacz tą sztangę i wymień termostat.
[ Dodano: 22 Mar 2008 20:35 ]
doraźnie możesz jeszcze zamienić zaworek n75 z n18 i zobaczyć co się wtedy będzie działo z doładowaniem.
[ Dodano: 22 Mar 2008 20:37 ]
tutaj możesz troche poczytać co dała podmiana u mnie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157146
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 21:33 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
no i zmieniony termostat, mozesz teras sprawdzic czy sie cos w logach zmienilo na lepsze poza temperatura
zmienilem tez filtry paliwa i powietrza
zmienilem tez filtry paliwa i powietrza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 22:15 przez mike_00, łącznie zmieniany 1 raz.
Temp lepiej, ale dalej turbo ci przeladowuje i to ostro, jak widzisz ecu zaproponowal 1948 mbar a turbo mialo to w d... i naladowalo 2570 mbar.
Zaloguj grupe 011 w Basic Settings, na jalowym i w pelni rozgrzanym silniku, logij kolo 20 sec podczas pomiaru zaobserwuj prace sztangi czy przesowa sie odpowiednio w gore i w dol w pelnym zakresie.
Zaloguj grupe 011 w Basic Settings, na jalowym i w pelni rozgrzanym silniku, logij kolo 20 sec podczas pomiaru zaobserwuj prace sztangi czy przesowa sie odpowiednio w gore i w dol w pelnym zakresie.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 22:27 przez SaNoN, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości