Dolot - zmiana na air boxa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Dolot - zmiana na air boxa

Post autor: robert24 » czw mar 13, 2008 23:28

Witam
Jak w temacie - chciałbym zmienić w moim ARLu zwykły filtr na AIR BOXA. (DOLOT DYNAMICZNY)
Dlatego że czytałem taką regułę że przy zmianie wydechu (zmieniłem na 2,75’’) należy zwiększyć także dolot
Wiem że są zwolennicy i przeciwnicy takiego rozwiązania.
Wiem że takie rozwiązanie stosują firmy tuningowe:
http://www.44tuning.pl/czesci/kn-kingdr ... etrza.html
Ale są też przeciwwskazania.
Pomóżcie i wypowiedzcie się na ten temat
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 23:56 przez robert24, łącznie zmieniany 1 raz.


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » czw mar 13, 2008 23:40

kolego airbox to cała puszka w ktorej znajduje sie filtr jak chcesz zeby było lepiiej to wstaw stozeek.


Garett T3 ready to aplication :D

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » czw mar 13, 2008 23:49

Zoltecek,

air box to stożek w puszce...


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt mar 14, 2008 00:57

z pewnego źródła słyszałem że dobry filtr powietrza rzeczywiście polepszy parametry, tyle że tysiaka conajmniej trzeba zainwestować. natomiast smieszy mnie że wszędzie piszą o zmniejszeniu spalania :rotfl: jak by tak popatrzeć to chip, wydech, dolot i taki 180 konny motor powinien palić 3 litry :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dolot - zmiana na air boxa

Post autor: rob555 » pt mar 14, 2008 16:15

robert24 pisze:Witam
Jak w temacie - chciałbym zmienić w moim ARLu zwykły filtr na AIR BOXA. (DOLOT DYNAMICZNY)
Dlatego że czytałem taką regułę że przy zmianie wydechu (zmieniłem na 2,75’’) należy zwiększyć także dolot
Wiem że są zwolennicy i przeciwnicy takiego rozwiązania.
Wiem że takie rozwiązanie stosują firmy tuningowe:
http://www.44tuning.pl/czesci/kn-kingdr ... etrza.html
Ale są też przeciwwskazania.
Pomóżcie i wypowiedzcie się na ten temat
W jakie moce kolego celujesz? Bo jak do 220KM to seryjny filtr w zupelnosci wystarczy, a to co pisza na tej stronie to dla mnie troche dziecinada zajezdza... zreszta wiele tam smiesznych rzeczy maja na www...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pt mar 14, 2008 21:36

Jaki sens jest wkładać różnego typu "filtrowynalazki" do silnika turbodoładowanego gdzie i tak turbina nie dmuchnie więcej nawet BEZ filtra.



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » wt mar 18, 2008 23:50

myślę że ta "dynamika" coś jednak daje...


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr mar 19, 2008 14:53

arturo pisze:Jaki sens jest wkładać różnego typu "filtrowynalazki" do silnika turbodoładowanego gdzie i tak turbina nie dmuchnie więcej nawet BEZ filtra.
stąd pytanie rob555, w jaką moc celuje, bo można założyć sytuację w której turbina bedzie dmuchać na tyle mocno, że filtr będzie stanowic tłumik.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » pt mar 28, 2008 00:05

no to jednak zostanę przy serii


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości