Zbyt głośna praca silnika po zmianie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn mar 17, 2008 15:47

Mefisto_vw pisze:wg. mnie to 10w40 to pół syntetyk a 5w40 to pełny styntetyk. Zalej 10w40 nienajgorszej firmy i powinno się ustabilizować. Nie lej tylko 15w40 (mineralny) bo to morderstwo turbiny ponieważ minerał jest zbyt gęsty i po zgaszeniu silnika zostawia turbinę bez smarowania która nieraz osiąga nawet 200000 obr/min i nim się zatrzyma od zgaszenia silnika może minąć nawet 2min.
Człowieku czy Ty wiesz o czym w ogóle piszesz i jak się to ma do tematu wątku??? :kac:

Do 1.6 TD to bym polecił Texaco Havoline Extra Diesel 10W40. Bardzo dobry i dość tani olej.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn mar 17, 2008 15:56

Dzięki jaro4444, dzięki takim specjalistom jak ty, te forum trzyma klasę. Jeszcze raz dzięki...



Mefisto_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Mefisto_vw » pn mar 17, 2008 17:27

Napisałem że jeżeli miał 10w40 i było lepiej niż teraz to niech taki zaleje. Ale nie gęstszy bo szkodzi to turbinie i nie są to informacje wyssane z palca tylko fakty stwierdzone przez lepszych fachowców od ciebie. Zazwyczaj zalanie bardziej gęstego oleju wytłumia trochę silnik ale w przypadku silnika z turbiną najgęstszy jaki można zalać to półsyntetyk 10w40 a jeśli już przy takim nie jest jak powinno silnik nadaje sie do remontu a nie lania 15w40 by zlikwidować głośną pracę, wycieki itp.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn mar 17, 2008 17:55

Mefisto_vw pisze:Napisałem że jeżeli miał 10w40 i było lepiej niż teraz to niech taki zaleje.
Mefisto miło kolego, że chcesz pomóc. Tylko generalnie jest jedna zasada - jeśli się komuś coś doradza to trzeba być pewnym tego. Nie może Ci się wydawać albo słyszałeś, że gdzieś dzwonią...
Poza tym wiadomości typu "bo mi kolega powiedział" albo "mój mechanik tak mówił" są niestety czesto niewiele warte.
Mefisto_vw pisze:nie są to informacje wyssane z palca tylko fakty stwierdzone przez lepszych fachowców od ciebie
Nie zjadłem wszystkich rozumów kolego, tylko weź spokojnie przeczytaj wątek i zobacz jakiego silnika one dotyczą - TDI PD !!!
Później poszukaj sobie jakie normy wymaga taki silnik, z jakimi lepkościami oleju jest to związane (w okresowym trybie wymian QG1 lub QG2). Dopiero później zrozumiesz co tu wypisujesz i przestaniesz się unosić. :piwka:

Pozdrawiam


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Mefisto_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Mefisto_vw » pn mar 17, 2008 18:33

Nie unoszę się :grin: a tych informacji nie słyszałem od mechanika bo oni zazwyczaj mówią tak by im się to opłaciło. O tym akurat czytałem na forum kilkakrotnie i sam wiem że turbina nie lubi minerału bo jest zbyt gęsty a co do gęstości ogólnie jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś do TDI zalecał 15w40 zobacz posty typu "jaki olej do tdi" itp. nie kwestionuje twojej wiedzy tylko chciałem napisać po to by nie lać takiego gęstego żuru bo nie każdy o tym wie. Na forum jestem już jakiś czas i do tej pory przeważnie czytałem, teraz zamierzam podzielić się informacjami jakie zdobyłem i w praktyce także zdały egzamin.

ps. jeśli silnik ma już parę lat i parę tys najechane lepiej jest przecież zalać półsyntetyk niż syntetyk chyba że silnik jest w stanie bdb i cały czas jeździł na pełnym syntetyku a kolega napisał że miał już 10w40, teraz zalał 5w40 i wystąpił problem.



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » pn mar 17, 2008 18:58

JARO4444 dzieki za rade nastepny olej wleje motula albo mobila oczywiscie w specyfikacji dla pd



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pn mar 17, 2008 19:45

Jaro, a jaki olej polecasz do TDI z pompą, silnik ASV ? Do tej pory lałem Shell Helix Ultra Diesel 5W/40. Przebieg 135 tys km. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn mar 17, 2008 23:41

Ryszardo pisze:Do tej pory lałem Shell Helix Ultra Diesel 5W/40.
Ja sam stosuje Motula 8100 X-Cess 5W40.

Dobre są Texaco Halvoline Syntetyk 5W40, Valvoline SynPower 5W40 lub MaxLife Synthetic Oil 5W-40 , Quaker State Synquest Fully Synthetic 5W-40, Mobil 1 5W50 (oryginalny najlepiej od glównego dystrybutora), Valvoline VR1 5W50.

Bardzo dobre są też oleje klasy 505.01 bo ta norma obejmuje sobą 505.00 i jest jakby 505.00 + dodatkowe wymagania. Bardzo dorym olejem jest Motul Specyfic 505.01 100% Syntetyk 5W40.

Doskonały jest MOTUL 300V POWER 5W-40 tylko nie wiem po co Ci taki olej przy seryjnym klekocie :helm:
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 00:05 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » wt mar 18, 2008 10:53

Miałem taki przypadek głośnej pracy silnika. Sprawdz może taką banalną drobnostke- czy uszczelka miedzy podszybiem a maską jest na swoim miejscu i czy nie zsuneła się z tej szyny podczas otwierania i zamykania maski.
U mnie zeskoczyła ok 20 cm i bardziej było słychać prace silnika.Warto to sprawdzic
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 10:55 przez Karlos87, łącznie zmieniany 1 raz.


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » wt mar 18, 2008 11:16

Taki mały offtop:

Takie bzdury wypisujecie panowie o olejach i paliwach że aż włos się jeży....

Na początek sprawdźcie sobie co to jest WL = Współczynnik lepkości
Po drugie co to jest liczba zasadowa i normy dla paliw dieslowych które dopuszczają w Polsce paliwa o łącznej zaw zw. Siarki na poziomie 50ppm czyli b.mało a potem gnojcie nasze paliwa na prawo i lewo choć nie macie na to potwierdzenia.

Acha i pewnie nie każdy o tym wie że w każdej stacji benzynowej w Polsce paliwa pochodzą od 2 producentów tzn. Lotos i PKN Orlen (tak tak nawet na stacjach BP, Shell i inne)

:jezor:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 18, 2008 17:39

owcy2 pisze:Na początek sprawdźcie sobie co to jest WL = Współczynnik lepkości
Tak naprawdę to się go oznacza VI (Viscosity index)...

Sprawdź sobie jeszcze jak uzyskuje się najwyższe wartości wspołczynnika lepkości, jakiego typu bazę oleju się do tego stosuje i jakie dodatki i jak te dodatki wpływają na proces starzenia oleju... :chytry:
owcy2 pisze:Acha i pewnie nie każdy o tym wie że w każdej stacji benzynowej w Polsce paliwa pochodzą od 2 producentów tzn. Lotos i PKN Orlen (tak tak nawet na stacjach BP, Shell i inne)
Acha i przypomnij jeszcze Kolegom jaki procent polskich paliw powstaje w procesie krakingu ciężkiego a jaki na zachodzie i jak to wpływa na parametry paliw...
Ostatnio zmieniony wt mar 18, 2008 17:48 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

wytrwaly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 15, 2008 14:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: wytrwaly » wt mar 18, 2008 18:10

A tak nawiasem mówiąc od kiedy CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40 spełnia normę do PD? :chytry:
(dla jasności spełnia: API CF, ACEA A3/B3, Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00) czyli jest cienki bo nawet B4 nie spełnia a jest ono wskazane dla TDI VP...

To sie pczywiscie zgadza, ale taki juz byl gdy kupilem. Castrol Edge 5w40 spelnia vw505.01 (czyli taka jak trzeba wg instrukcji samochodu) dlatego go nalalem teraz, chodzi ciszej niz na kanadzie, ale jednak cos jets wciaz nie tak.


Jako uzupelnienie dodam, ze samochod ma 133 000 km przebiegu, nie bierze oleju, i silnik chodzi plynnie bez zarzutu jedynie ten dzwiek, jest zbyt wysoki (slyszalne jest to zwlaszcza gdy sie zdejmie noge z gazu - wpada wtedy w takie buczenie)


Dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem, wytworzyla sie z tego wieksza dyskusja niz sie spodziewalem

[ Dodano: 18 Mar 2008 17:25 ]
Generalnie jest kwestia, co do której widze , ze zdania sa podzielone.

Czy z 10w40 mozna przejsc na 5w40?



Awatar użytkownika
tomai
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:06
Lokalizacja: Poznań

olej

Post autor: tomai » wt mar 18, 2008 18:32

Mam Bore 2000 115km,( tdi pd) kupilem w sierpniu, byla zalana castrolem edge 5w40. co 1000 km musialem jej troche dolewac, ( okolo 200 g) teraz wymienilem na olej mobil 5w40 synt s special v i nic nie musze dolewac a przejechalem juz 3500 km. mysle ze mobil jest dobrym wyborem. pozdro. przebieg 215 tys



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 18, 2008 20:48

wytrwaly pisze:Czy z 10w40 mozna przejsc na 5w40?
To jest złe pytanie. Pytanie powinno brzmieć:
"Czy z oleju klasy np CE/B3 można przejść na CF/B4?"

To nie baza olejowa a pakiet dodatków w głównej mierze decyduje o zabrudzeniu silnika. Często bywa tak, że oleju 10W40 i 5W40 są stosowane takie same albo zblizone pakiety dodatków przy tych samych klasach jakości oleju.
Dlatego jeśli masz olej 10W40 CF B4 to można przejść na 5W40 CF B4.

Jedna uwaga - oleje syntetyczne w zależności od rodzaju bazy spęczniają (tak jak półsyntetyki) lub nie uszczelnienia gumowe. Dlatego jeśli przejdziemy w bardzo starym silniku z półsyntetyka albo minerału klasy CF na syntetyk klasy CF to mimo wszystko może zacząć cieknąć uszczelniaczami bo skurczą się one przy braku dodatków mineralnych w bazie olejowej.
Dlatego najbezpieczniejsze jest zastosowanie w starych motorach półsyntetyka 10W40 albo 5W40 (tak są takie :grin:)
Jak jest trochę nowszy i w dobrym stanie technicznym to zawsze warto przejść na olej syntetyczny. Nawet wymieniając 3 simeringi (2 na wale i 1 na wałku rozrządu) :grin:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 76 gości