po ostrym dodaniu gazu na zimnym silnik chodzi jakby ...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

po ostrym dodaniu gazu na zimnym silnik chodzi jakby ...

Post autor: mariachi » czw mar 13, 2008 01:22

szukałem ostatnie pól godz ale nie znalazłem. Wpisywałem w szukajce tej na górze i na dole różne kombinacje słów. Zabijcie mnie ale na nic nie trafiłem.

Spotkałem sie kilka razy z podobnym zjawiskiem w kilku tdi 1Z.
Ostatnio u mnie.

Jakieś 30sekund po zapaleniu zimnego silnika byłem zmuszony bardzo ostro ruszyć. Czego z reguły na zimnym unikam jak ognia,

No i po gwałtownym dodaniu gazu silnik zaczął chodzić tak jakby na dwa gary, i totalnie szarpał jak gdyby chciał wyskoczyć z pod maski. Za autek były kłęby siwego dymu.

Po zgaszeniu auta i poczekaniu jakąś minute zapalił ciężko, ale po chwili zaczął normalnie chodzić i jest ok. Jak pisałem juz byłem świadkiem podobnego zjawiska. Ale zastawia mnie co jest powodem takiego zachowania. Nastawnik nie wyrobił , hydraulika sie zwiesiła.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć co takiego dzieje sie w tedy w silniku ze chodzi jakby mial sie za chwile rozpaść?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 13, 2008 10:11

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
miałem taką samą sytuację na zimnym silniku ... już dawno się nie powtórzyła



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw mar 13, 2008 12:23

a ja ci powiem co ja spotkałem. silnik AHU, w czwórce. no i tez tak było. niezauważalne przez właścicielke, ale ja przejechałem sie kawałek i było tak samo jak u ciebie. zgasilem postał chwile i zapalił normalnie. pojeździła tak ze 2 miesiące, oczywiście bez problemów. i potem stała sie rzecz straszna. podpięliśmy go do vaga, przed sprzedażą i na próbie dynamicznej silnik sie rozleciał. pękł tłok, porysowała sie tuleja. z odczytów jakie udało sie zrobić do tego czasu wynikało że lał jeden wtrysk, i wypalało dziure w tłoku pomaleńku :bajer: nie lekceważcie takich rzeczy, silnik ma chodzić. jak nie chodzi to coś jest nieteges


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw mar 13, 2008 14:59

Prawdopodobnie przyczyna opisywana przez autora jest zacinajacy sie zawor upustowy oleju w pompie oleju, czesty problem w td/tdi. Zwlaszcza na zimnym silniku najczesciej sie zacina z uwagi na gesty olej.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw mar 13, 2008 15:03

podepnę się pod temat.
Taki problem mam: dwa razy w ciągu pół roku po odpaleniu, AFN chodził mi jakby na dwa gary. Silnik cały trzepał się, klepał i w ciągu 5 sekund nie udało mu się zacząć chodzić normalnie. Więc od razu go wyłączyłem.
Po wyłączeniu i włączeniu chodzi normalnie.
Czy to też może być wina tego zaworu w pompie oleju?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 13, 2008 15:05

Cinek pisze: nie lekceważcie takich rzeczy, silnik ma chodzić. jak nie chodzi to coś jest nieteges
jak pisałem .. już dawno ( około roku ) mi się to nie powtórzyło ... po prostu na zimnym silniku nie mozna ostro go gazować ...

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 14:06 ]
jasiek21, poczytaj temat do którego dałem link wyżej



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw mar 13, 2008 15:09

Jasiek tak to moze byc wina tego zaworu


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » czw mar 13, 2008 15:41

ta mam to samo ale tylko na zimnym silniku podczas jazdy sie tak nie dzieje ale na luzie jak zimny tak
i tez już spotkałem sie z tym w 2 golfach wiec chyba to jest normalne !!!



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw mar 13, 2008 18:39

damcio151, Dario84, poczytałem, zrozumiałem.
Kolejna zagwozdka w moim TDI wyjaśniona.
Dzięki. :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw mar 13, 2008 21:53

mariachi pisze:Czy ktoś może mi wytłumaczyć co takiego dzieje sie w tedy w silniku ze chodzi jakby mial sie za chwile rozpaść?
Podstawiają się zawory z powodu zbyt dużego ciśnienia oleju.
Sam się na to dałem nabrać parę dni temu. Też ostro przycisnąłem i później stałem jak baran w bramie bo nie mogłem odpalić auta. Po minucie zawory się zamknęły i pojechałem normalnie. :helm:

Nie gazować TDIka na zimnym silniku. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
remax2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remax2 » pn paź 06, 2008 16:27

Odgrzewam kotleta mam takie same objawy tyle że i na zimnym i na ciepłym i zawsze ,za każdym razem jak dam do dechy na 1 czasem też na 2 nawet jak delikatnie przyśpieszam to czuć ,że chętnie przyśpiesza od 3tys. I tak sie zastanawiam nad tą pompą oleju ale nie pasuje mi że na ciepłym silniku to występuje oraz przy delikatnym pszyśpieszaniu.


IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » pn paź 06, 2008 17:04

damcio151 pisze:... po prostu na zimnym silniku nie mozna ostro go gazować ...
spoko wiec kolega odpowiedzial
Dario84 pisze:Prawdopodobnie przyczyna opisywana przez autora jest zacinajacy sie zawor upustowy oleju w pompie oleju, czesty problem w td/tdi. Zwlaszcza na zimnym silniku najczesciej sie zacina z uwagi na gesty olej.
czego jeszcze szukasz??? remax2??


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
remax2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remax2 » pn paź 06, 2008 18:54

Nic innego nie wychodzi, zmienie i zobaczę bo już mnie to męczy.Coś w końcu muszę wyeliminować.

[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 10:34 ]
No i pompa wymieniona a problem nie zniknął ,została więc pompa wtryskowa :grrr:

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 10:36 ]

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 11:03 ]
Wyczyściłem nastawnik,bo teżtakie było podejżenie i pupa dalej.Wszystko zaczęło się dziać po instalacji FMIC,kolektora ASZ i montażu turbo od Karambola hybrydy ARL na grubym wałku tylko teraz tak się zastanawiam ,że nie wiem jaka tam jest strona gorąca bo wysłałem mu turbo ALH ,a co jak jest od alh bo wiem że ARL ma większą stronę gorącą.

[ Dodano: Czw Gru 11, 2008 09:35 ]
Problem rozwiązany .Podczas montażu turbo jakiś syf był w mieszku i zassał go N75 i nie działał tak jak jak powinien tzn z opóźnieniem .Kolega skrócił mi sztangę bo nie było dołu ,dół się poprawił ale problem nie zniknął,przeładowania czasem sięgały 2,5 bara notlaufa nie odnotowałem .Wymieniłem N75 wydłużyłem sztangę i teraz jest rakieta :satan:
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 11:39 przez remax2, łącznie zmieniany 1 raz.


IBIZA 1,8T 20v AUQ 220KM Track Edition

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości