Swap z AXR na AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Swap z AXR na AJM

Post autor: Pyton50 » wt mar 11, 2008 10:19

Witam.Mam zapytanie mianowicie padł mi AXR PD 100KM i mam pod ręką bez osprzętu AJM 115KM PD czy mogę go wkładać?Czy trzeba robić jakieś korekty w ECU?Z góry dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 19:47 przez Pyton50, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt mar 11, 2008 10:38

Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AXR NA AJM?

Post autor: rob555 » wt mar 11, 2008 10:39

Pyton50 pisze:Witam.Mam zapytanie mianowicie padł mi AXR PD 100KM i mam pod ręką bez osprzętu AJM 115KM PD czy mogę go wkładać?Czy trzeba robić jakieś korekty w ECU?Z góry dzięki za porady.
AJM jest gorszy technologicznie... jak cos to wkladaj ATD lub najlepiej ASZ.
Praktycznie w kazdym przypadku jesli nie zalozysz od swojego starego AXR pompek i turbiny to trzeba bedzie w sofcie grzebac.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » wt mar 11, 2008 10:56

Robert możesz krótko powiedziec dlaczego jest gorszy ten AJM?



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » wt mar 11, 2008 19:44

panowie kupie ECU do AJM skrecane na 4 sruby, ma ktos sprzedac ?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt mar 11, 2008 20:59

ajm to chyba jeden z pierwszych pompowtrysków. dlatego najgorszy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 8:04 pm ]
Ponior pisze:Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.
a pompek samych nie bedziesz sprzedawać ?


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt mar 11, 2008 22:00

Pyton50 pisze:Robert możesz krótko powiedziec dlaczego jest gorszy ten AJM?
Pierwszy PD ma troche niedoskonałosci technicznych


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt mar 11, 2008 23:02

Cinek pisze:ajm to chyba jeden z pierwszych pompowtrysków. dlatego najgorszy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 8:04 pm ]
Ponior pisze:Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.
a pompek samych nie bedziesz sprzedawać ?
Prawdopodobnie sprzedam tez same pompki?
Ale wszystko będzie wiadomo za jakieś2 tygodnie.
Pozdro


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » śr mar 12, 2008 11:01

Dzięki Koledzy za porady teraz chociaż wiem o co biega. :grin:



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr mar 12, 2008 14:04

rob555 pisze:Pierwszy PD ma troche niedoskonałosci technicznych
Dziwne każdy tak narzeka na PD i AJMa... Ale sensownych odpowiedzi na tym forum nie znalazłem dotyczących tegoż silnika. Taki dość dziwny stereotyp powstał nie tylko o PD ale również o silnikach AJM.

Jak kupowałem również odradzaliście ten silnik ale na pytanie dlaczego? Nikt nie zdołał mi odpowiedzieć. Że niby drogi podczas awarii, że słaby technicznie, ale żadnego potwierdzenia... I co kupiłem PD AJM przerobiłem ponad 60tyś na szafie już 212tyś i nic się nie dzieje.

Musiałem coś napisać na obronę mojego silnika.
Myślę, że wszystko zależy od użytkownika samochodu. Jeżeli robisz regularne przeglądy lejesz dobry olej i wymieniasz wszystko na czas to silnik posłuży, zrobisz na odwrót załatwisz diesla w 100 tyś.


Dziki

krafol10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 20:32

Swap z AXR na AJM

Post autor: krafol10 » pt cze 24, 2011 22:56

witam kolegów kupiłem okazyjnie turbinę z axr osobiście jeżdżę ajm czy czy turbiny do tych modeli się różnią? czy są takie same?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Swap z AXR na AJM

Post autor: Sztomel » pt cze 24, 2011 23:54

maryjan pisze:Dziwne każdy tak narzeka na PD i AJMa... Ale sensownych odpowiedzi na tym forum nie znalazłem dotyczących tegoż silnika

a znalazłeś jakieś stereotypy na temat silnika BLB i pierwszych 2.0 TDI 16V przed 2006 rokiem (dotyczy nie tylko forum Golfa) - bo ja tak i nie są to stereotypy wyssane z palca tylko z reala. Niestety nie wszystko zależy od użytkownika auta a raczej od tego jak fabryka nie dba o swojego klienta tylko o to by serwis miał dochody. Wejdź sobie np. na forum Audi A4 to się przekonasz z jakimi wiatrakami walczą bezskutecznie użytkownicy tamtych aut.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Swap z AXR na AJM

Post autor: doggie » sob cze 25, 2011 00:00

pewnie tak samo w przypadku AJM jak i BLB chodzi głównie o kiepską jakość materiałową pewnych elementów, gdyby w BLB zastosowano odpowiedni materiał do budowy napędu pompy olejowej to jeździłyby w większości do dziś bezawaryjnie, z ciekawostek dodam że znam goscia, który kupił w polskim salonie Audi A4 2.0 TDI BLB i po 101.000 km padł mu napęd pompy olejowej, silnik trafił - wiadomo co, niestety gwarant nie pokrył kosztów



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Swap z AXR na AJM

Post autor: Sztomel » sob cze 25, 2011 01:12

to jest takie trudne porównanie bo AJM to pierwszy pompowtrysk czyli pełen niezamierzonych wad a BLB pompowtrysk pełen zamierzonych wad więc różnica kolosalna ale efekt ten sam. Ale na pytanie miał odpowiedzieć kolega maryjan.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości