niska kompresja = koniec silnika??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
niska kompresja = koniec silnika??
Witam,
Dostałem dzisiaj przykrą wiadomość od mechanika, otóż na podstawie pomiarów kompresji w moim golfie stwierdził on, że silnik się skończył. Na każdym cylindrze wyszło mu po 20 atm, podczas gdy minimum to 26 atm.
Ja natomiast mam spore watpliwości co do tej diagnozy, bo z tego co wiem silnik się nie kończy z dnia na dzień, a w tym przypadku auto chodziło normalnie, nie było problemów, nie brało oleju, i nagle coś się zepsuło, zaczołem mieć problemy z odpaleniem, chmura dymu, dopiero po kilku minutach jak silnik się rozgrzeje chodzi normalnie. Początkowo okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek. Właściwe ustawienie niestety nic nie dało.
Nie wiem, być może ten przeskok paska rozrządu spowodował jakieś uszkodzenia, które teraz odbijają się na ciśnieniu w cylindrach.
Dodam, że rok temu sprawdzałem kompresję, wyszło 31, 32, 32, 26. Jeden cylinder faktycznie kulał, ale pozostałe były OK.
Dostałem dzisiaj przykrą wiadomość od mechanika, otóż na podstawie pomiarów kompresji w moim golfie stwierdził on, że silnik się skończył. Na każdym cylindrze wyszło mu po 20 atm, podczas gdy minimum to 26 atm.
Ja natomiast mam spore watpliwości co do tej diagnozy, bo z tego co wiem silnik się nie kończy z dnia na dzień, a w tym przypadku auto chodziło normalnie, nie było problemów, nie brało oleju, i nagle coś się zepsuło, zaczołem mieć problemy z odpaleniem, chmura dymu, dopiero po kilku minutach jak silnik się rozgrzeje chodzi normalnie. Początkowo okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek. Właściwe ustawienie niestety nic nie dało.
Nie wiem, być może ten przeskok paska rozrządu spowodował jakieś uszkodzenia, które teraz odbijają się na ciśnieniu w cylindrach.
Dodam, że rok temu sprawdzałem kompresję, wyszło 31, 32, 32, 26. Jeden cylinder faktycznie kulał, ale pozostałe były OK.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Trzeba zrobic probe olejowa to bedzie wiadomo co jest do roboty czy dol czy gora silnika...
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- andrzejr2006
- Ma gadane
- Posty: 219
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
- Lokalizacja: Skierniewice
Koło zębate które się na tym klinie trzyma przesunęło się, rozrząd był rozregulowany, i tak fart że nie rozp..... się nic więcej. Mechanik przykręcił mi nowe kółko zębate, ale nie gwarantuje, że to długo pochodzi. Praktycznie powinienem wymienić wał korbowy, bo zerwało mi też krawędź wpustu klinowego :/
Słyszałem, że można coś z tym rzeźbić, dospawać albo doszlifować pod kółko z TDI. Czy ktoś się orientuje co poza wymianą wała mogę z tym zrobić??
Słyszałem, że można coś z tym rzeźbić, dospawać albo doszlifować pod kółko z TDI. Czy ktoś się orientuje co poza wymianą wała mogę z tym zrobić??
cena zależy od spawacza i stopnia trudności
[ Dodano: 22 Mar 2008 17:04 ]
[ Dodano: 22 Mar 2008 17:04 ]
wszystko zależy od umiejętnościmolotow pisze:na ile to jest skuteczne
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 18:06 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości