niska kompresja = koniec silnika??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

niska kompresja = koniec silnika??

Post autor: molotow » wt mar 11, 2008 15:50

Witam,

Dostałem dzisiaj przykrą wiadomość od mechanika, otóż na podstawie pomiarów kompresji w moim golfie stwierdził on, że silnik się skończył. Na każdym cylindrze wyszło mu po 20 atm, podczas gdy minimum to 26 atm.
Ja natomiast mam spore watpliwości co do tej diagnozy, bo z tego co wiem silnik się nie kończy z dnia na dzień, a w tym przypadku auto chodziło normalnie, nie było problemów, nie brało oleju, i nagle coś się zepsuło, zaczołem mieć problemy z odpaleniem, chmura dymu, dopiero po kilku minutach jak silnik się rozgrzeje chodzi normalnie. Początkowo okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek. Właściwe ustawienie niestety nic nie dało.
Nie wiem, być może ten przeskok paska rozrządu spowodował jakieś uszkodzenia, które teraz odbijają się na ciśnieniu w cylindrach.
Dodam, że rok temu sprawdzałem kompresję, wyszło 31, 32, 32, 26. Jeden cylinder faktycznie kulał, ale pozostałe były OK.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt mar 11, 2008 16:28

jak przeskoczył rozrzad mogło wypalić gniazda zaworów musisz ja jezdziłes troche ze zle ustawionym do sprawdzenia głowica a jak to nie to to pierscienie no ale jak odkrecasz głowice to ja i pierscienie bym zmienił i bedzie malina :grin:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt mar 11, 2008 18:15

jedz gdzie indziej i zmierz jeszcze raz. bedziesz mial jasnosc.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt mar 11, 2008 18:38

zmień mechanika bo robiąc pomiar kompresji można stwierdzić co jest do roboty (dół czy góra silnika)



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt mar 11, 2008 18:54

ja mialem kompresje super a i tak silnik byl kaplica

[ Dodano: 11 Mar 2008 17:55 ]
molotow pisze: stwierdził on, że silnik się skończył.
i eni ze od razu sie skonczyl:) zrob co trzeba i ciesz sie jazda



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt mar 11, 2008 18:57

Trzeba zrobic probe olejowa to bedzie wiadomo co jest do roboty czy dol czy gora silnika...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pt mar 14, 2008 07:56

no i wyszło szydło... scięty klin na wale korbowym :(



Awatar użytkownika
andrzejr2006
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob mar 24, 2007 20:03
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: andrzejr2006 » sob mar 15, 2008 00:23

Czyli co??Co dalej,to coś poważnego?Co z tą kompresją?


Obrazek

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » sob mar 22, 2008 15:17

Koło zębate które się na tym klinie trzyma przesunęło się, rozrząd był rozregulowany, i tak fart że nie rozp..... się nic więcej. Mechanik przykręcił mi nowe kółko zębate, ale nie gwarantuje, że to długo pochodzi. Praktycznie powinienem wymienić wał korbowy, bo zerwało mi też krawędź wpustu klinowego :/
Słyszałem, że można coś z tym rzeźbić, dospawać albo doszlifować pod kółko z TDI. Czy ktoś się orientuje co poza wymianą wała mogę z tym zrobić??



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » sob mar 22, 2008 16:36

ewentualna naprawa przez napawanie termin spawalniczy wpisz w gogle i wszystko jasne :wink:
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 17:54 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » sob mar 22, 2008 17:48

tzn? co to za technologia, gdzie mogę to zrobić, na ile to jest skuteczne i ile może kosztować?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » sob mar 22, 2008 18:01

cena zależy od spawacza i stopnia trudności

[ Dodano: 22 Mar 2008 17:04 ]
molotow pisze:na ile to jest skuteczne
wszystko zależy od umiejętności
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 18:06 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » sob mar 22, 2008 19:17

A nie lepiej przerobić na kólko od TDI? Podobno to najskuteczniejsze. Zna ktoś adres mechanika który byłby w stanie to zrobić (Warszawa i okolice)?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości