Korekcja spalania na MFA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Korekcja spalania na MFA

Post autor: Grześko » sob mar 08, 2008 19:50

Czy można w golfie III TDI z 96r. w jakiś sposób skorygować spalanie które pokazuje licznik MFA?
W golfie IV można to zrobić w granicach 80%-120% (mniej więcej) przez złącze diagnostyczne.
Wiem że przez złącze w golfie III nie da się tego zrobić. Ale czy jest jakakolwiek możliwość korekcji tego parametru?
Zmieniłem wtryski na większe i komputer MFA pokazuje wartości spalania niższe o około 20-30% od wartości rzeczywistych, ponieważ przez większe otworki więcej się wlewa a MFA tego nie wie.
W jaki sposób MFA zlicza ilość paliwa? Czy zlicza on odpowiednią ilość impulsów ze sterownika (komputera) silnika (np. 1 litr to 1000 impulsów), bo wtedy można by zadać mu wartość 1 litr = 800 impulsów i by pasowało, czy zlicza jakiś czas otwarcia wtrysków, ale wtedy pewnie powinien mieć jakiś stały parametr ile paliwa przepływa w danym czasie przez otwarty wtrysk i też powinno się go dać zmienić?
A może jeszcze jakoś inaczej?
Koledzy prosiłbym o odpowiedź, bo mnie lekko napina jak widzę spalanie 3,4 litra na MFA.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob mar 08, 2008 23:24

No ja tez mam taki problem mam 1z po chipie + wtryski AFN.i terz pokazuje mi to super spalanie 3.2 albo rekord 2.9.szukałem ale nic nie moge znalesc na ten temat.
według mnie to przyczyna jaest po stronie ECU bo od niego idzie kabl bezposrednio do licznika.
Moze podczas robienia programu na chamowni dało by się to jakos racjonalnie ustawic???



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » sob mar 08, 2008 23:49

Ja też bym chciał się coś dowiedzieć jak to zmienić w MKIV.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz mar 09, 2008 13:14

W mkIV nie jest to problemem, bo po połączeniu się z licznikiem spod vaga można przez adaptację zmienić spalanie. Ale musisz poszukać jak bo tego nie pamiętam.
Kłopot jest z mk3.
Ale skoro można zmieniać przebieg samochodu za pomocą przeprogramowania pamięci licznika, to może można też przeprogramować w liczniku sposób zliczania paliwa. Tylko jak to zrobić i czy się da? :bajer:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » ndz kwie 27, 2008 23:31

Szukajcie szukajcie a ja już tak od kilku tygodni szukam i ciągle bez rezultatów dodam że ja szukam możliwości wyregulowania tego w benzynce - hm mam takie małe marzenie żeby ustawić sobie tak mfa żeby pokazywał idealne spalanie na lpg to było by coś. Może za jakiś czas ktoś znajdzie na to sposób a na pewno jest.
Może w MFA są różnice w sygnałach z ECU wtedy by wystarczył np. jakiś delikatny oporniczek i można by było metodą prób i błędów jakoś to skorygować to oczywiśte tylko moje marzenia bo nie mam pojęcia jak te MFA liczy spalanie.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości