Swap AFN do Patrola

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Swap AFN do Patrola

Post autor: Denior » pt mar 07, 2008 20:29

Witajcie
Planuje wsadzić do mojego nissana patrola GR silnik AFN, ponieważ musze podłączyć się do istniejacej instalicji i zegarów potrzebuję informacji które z czujników są niezbędne do poprawnej pracy silnika a które mozna pominąc (nie powodująć przełączenia w tryb serwisowy)- najbardziej zależy mi na czujniku prędkości samochodu - czy generuje on przebieg kwadratowy o częstotliwości zależnej od prędkości? i jak interpretuje go sterownik (jakie stany rozpoznaje i do czego je wykorzystuje) możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,

pozdrawiam
Denior
Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 21:10 przez Denior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt mar 07, 2008 21:07

Denior pisze:możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,
no prob.
ECU będzie marudził o sygnał prędkości ale nie ma to wpływu na poprawność pracy.
Generalnie do prawidłowego działania potrzebny jest czujnik położenia wału, przepływka czujnik wzniosu iglicy, czujniki temperatury.

BTW: fajny projekt... jeśli to krótki patrol to na spieku i mocnym programie będzie można zrobić "wheelie"
Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 21:13 przez uysy, łącznie zmieniany 2 razy.



Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » pt mar 07, 2008 21:31

no a jak wyglada sprawa czujników przy pedałach, pytam bo musze wiedzieć co wyciągać z dawcy, co jeszcze będzie potrzebne oprócz silnika, kompa i wiązki

pozdrawiam
Denior



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt mar 07, 2008 22:06

Denior pisze:sprawa czujników przy pedałach
oczywiście musisz mieć potencjometr pedału gazu
piny czujników hamulca i sprzęgła dajesz na stałe do +/- (nie pamiętam w tej chwili który ma jaki stan spoczynkowy) i masz spokój. Bez tego zabiegu też będzie jeździł tylko mrugając kontrolką świec i nie reagując na pierwsze po odpaleniu wciśnięcie gazu.



Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » pt mar 07, 2008 22:17

powodzenie projektu bedzie decydujące o pozostawieniu autka lub sprzedaniu, głównym założeniem jest zejście spalania do 8/10(trasa/miasto) z dotychczasowych 12/15 oraz wyciszenie - oryginalny klekot strasznie sie tłucze powyżej 80km/h jest nie do wytrzymania

silnik AFN 235Nm/1900RPM/115KM ma bardzo zblizone parametry do oryginału 235Nm/2400RPM/115KM ale jest sto lat do przodu technologicznie

trzymajcie kciuki, dzieki dla uysy'ego za info
Denior



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt mar 07, 2008 22:21

Denior pisze:dzieki dla uysy'ego za info
n/p
jeszcze rada - podjedź do viakena po VAG'a bez tego ani rusz.
W razie perturbacji w trakcie wal śmiało na gg/tel, rzadko tu bywam ostatnio



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » sob mar 08, 2008 01:04

daj sobie spokuj z przekładka całej instalacji kup zwykłego 1Z i zrob zniego M-TDI zakładasz turbo T3, pompe zamawiasz u trochima zeby była manualna i obywa sie to bez zadnej elektroniki czyli wielu niepotrzebnych głupot ktore lubia sie psuc w terenie, moc tez bedzie przyzwoita a koszt zapewne duzo tanszy nie wiem tylko jak spasujesz to ze skrzynia powodzenia!!


Garett T3 ready to aplication :D

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » sob mar 08, 2008 09:34

możesz rozwinąć ten temat, jakie parametry i spalanie ma taki silnik bez całej otoczki elektronicznej



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » sob mar 08, 2008 09:38

Z AFNa też można mTDI, tylko trzeba wykombinować sterowanie kierownicami w turbinie. Choć podejrzewam, że i z 1Z można bez problemu, na mechanicznej pompie, osiągnąć, albo nawet przekroczyć, zadane wyżej parametry.

[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 08:41 ]
Parametry ustawiasz całkowicie mechanicznie (tzn. regulacja pompy, ew, ciśnienie doładowania), a spalanie powinno być bardzo zbliżone do wersji z pełną elektroniką.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » sob mar 08, 2008 10:20

kurcze kuszące to M-TDI ale zawsze wydawało mi się że cała elektronika jest po to żeby pilnować wszystkich zadanych parametrów i wprowadzać korekty w razie potrzeby, oraz przez wszystkie funkcje typu cut-off oszczędzać paliwo, nie wspominając że w silnikach grupy VW to się raczej nie psuje za wiele - jezeli się myle to prosze o sprostowanie

oczywiście widzę całą zalete braku elektroniki zwłaszcza w moim przypadku

pozdrawiam
Denior



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob mar 08, 2008 10:32

jeżeli chciał byś w wejść ma mechaniczne tdi to jest to oczywiści jak najbardziej możliwe bo silniki nawet vag z bezpośrednim wtryskiem bez elektroniki to żadna nowość.

napewno na minus dla m-tdi jest to ze będzie głośnieszy na elektronice jest oczywiście lepsiejsza kontrola kata wtrysku jak byś chciał sobie cos takiego zrobić to odezwij się na pw nakieruję Cie na odpowiednie materiały :)


Nissan Patrol K160

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » sob mar 08, 2008 10:41

Serdeczne dzieki, musze to przemysleć

Jestem pod wrażeniem tego forum, do tej pory większosć odwiedzanych miała charakter kpiąco psześmiewczy a u was wysoki poziom - Szacunek :pub:



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » sob mar 08, 2008 13:04

no nie bedziesz miał tu opcji cut-off, ale chyba to nie jest znaczacym problemem, spalanie bedzie zapewnie mniej- wiecej podobne ale musisz naniesc poprawke gdyz vw podaje spalanie dla okreslonych parametrow waga, opory powietrza itd w patrolu moze sprawa wygladac inaczej (czyt. wiecej)
jak masz juz orginalnie diesla to problem chy6ba bedzie naprawde mały bo ograniczy sie przy mtdi dtylko do zmianny łap i przerobki instalacji elekt bez dodadkowego kładzenia kabli


Garett T3 ready to aplication :D

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » sob mar 08, 2008 20:47

No właśnie Patrol ma współczynnik Cx porównywalny z budynkiem gospodarczym :grin:
opory toczenia też duże, ale zakładam że skoro taka np oktavia paliła normalnie 6l a z niewiadówka na plecach 2l wiecej to w moim przypadku będzie podobnie jak z przyczepą
masa tylko 500 kg wiecej niż sama skoda - po miescie w 10l powinno się udac a na trasie pewnie mniej i takie wartości mi pasują, życie pokaże czy się uda

pozdrawiam
Denior



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości