Eko pompa AAZ po modyfikacji - tłokorozdzielacz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
IRAS78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 20, 2008 18:52
Lokalizacja: WROCłAW

Eko pompa AAZ po modyfikacji - tłokorozdzielacz

Post autor: IRAS78 » pt lut 29, 2008 21:21

Witam!
Jestem tu nowy choć często czytałem Wasze posty.
Dzięki nim podrasowałem moją ARRIVĘ http://arriva.fotosik.pl :
1. wywaliłem kata
2. zaślepiłem EGR
3. T2 + MBC = 1,2 bara
4. IC od SB
5. zmodyfikowałem eko pompę wstawiając górę od 1,6TDI - obkręcenie pina + dawka do ogranicznika

Założyłem ten temat ponieważ od dłuższego czasu szukam informacji na temat tłokorozdzielacza jaki znajduje się w tzw eko pompie numer 028 130 108F (spotkałem się z info, iż ten sam numer zastosowano w 2,5TDI - czyżby dlatego bez LDA???) niestety nie znalazłem. Czy ktoś może mnie oświecić?
Obrazek


GOLF IV 1,9TDI
PASSAT 1,9TD
http://arriva.fotosik.pl/albumy/376659.html#e

wesele12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wesele12 » wt mar 04, 2008 23:18

mój golf III z silnikiem AAZ trochę dużo pali , nie ma m żadnych wycieków , Pdobno to wina LDA , jak do wyregulować , a może odłaczyć ,widziałem pompy do silników AAZ bez LDA (było zaślepione blachą) .zależy mi bardziej na ekonomicznej jeździe niż na osiągach.


Dzięki za pomoc

Robert



Awatar użytkownika
IRAS78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 20, 2008 18:52
Lokalizacja: WROCłAW

Post autor: IRAS78 » śr mar 05, 2008 00:09

Witaj!
miałem taką pompę bez LDA i jedno ci powiem nie należy ona do oszczędnych. właśnie dlatego ją zmodyfikowałem wstawiając górę z LDA poczytaj o tym

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&start=0

a co do ekonomii to zależy ona od stylu jazdy, zakresów obrotów, temperatury itd., ja jeżdżę podkręconym autkiem i spalanie spadło mi o dobre 0,5l, wynika to z faktu iż ma większy moment obrotowy ( co bardzo istotne bo w dieslu jeździsz na momencie) i moc zatem mniej trzeba go deptać :bigok:


GOLF IV 1,9TDI
PASSAT 1,9TD
http://arriva.fotosik.pl/albumy/376659.html#e

wesele12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wesele12 » śr mar 05, 2008 22:54

Czy silnik AAZ 1,9TD z roku 1992 ma ten zawór ERG ,jeśli tak to czy warto go wywalić?



Awatar użytkownika
IRAS78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 20, 2008 18:52
Lokalizacja: WROCłAW

Post autor: IRAS78 » czw mar 06, 2008 00:06

jeśli masz gruszkę przy dolocie z wystającym wężykiem to masz EGR. działanie polega na tym że przy pewnym zakresie obrotów podciśnienie popuszcza spaliny do dolotu a wraz z nim syf, jednocześnie masz wrażenie, że turbina nie działa przez chwilę (chwilowa zmuła np. przy 1800 obr/min.) - wniosek prosty najlepiej to odłączyć (sam wężyk jeśli EGR nie popuszcza, a dodatkowo zaślepić na amen) :bajer:


GOLF IV 1,9TDI
PASSAT 1,9TD
http://arriva.fotosik.pl/albumy/376659.html#e

wesele12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wesele12 » czw mar 06, 2008 19:24

Nie mam żadnej gruszki przy dolocie ,więc chyba nie mam ERG . Mam pytanie odnośnie sruby do dawki , w którą stronę kręcić by zwiększyć dawkę (w lewo czy w prawo)?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw mar 06, 2008 21:44

jak już musisz zwiekrzyć dawkę to wkrecasz czyli w prawo ....ale nieradze za dużo kręcić.. mały ruch tą srubą powoduje duże zmiany...a powodów dużego spalania może być kilka ..."puszczajacy"termostat,jazda na krótkich odcinkach,rozregulowana pompa ,niewłasciwy kąt wtrysku(punkt zapłonu)no i ciężka noga kierowcy...a jak chcesz odłączyć LDA to ściagnij wężyk od LDA IDąCY Z TURBINY.. tylko zaslep czyms żeby turbina nie dmuchała w pustkę...ale niewydaje mi sie tak jak piszą koledzy powyzej żeby po odłączeniu LDA mniej ci palił ...ja mam u siebie patent z elektrozaworkiem ....włączam przycisk LDA działa ,wyłączam niedziała ...
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 21:56 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.



wesele12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wesele12 » czw mar 13, 2008 00:27

Mam pytanie czy można wyjąc turbo i jeżdzić bez niego taki zwykły 1,9 d .Moje turbo jest w stanie agonalnym i brak mi funduszy na jego remont.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości