Przeskoczył rozrząd - co zrobić

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BedzinKrzychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lis 22, 2007 21:37
Lokalizacja: BęDZIN

Przeskoczył rozrząd - co zrobić

Post autor: BedzinKrzychu » pn mar 03, 2008 21:53

Witam,

Mój problem jest taki, ze przeskoczył mi rozrząd o 180 stopni, popieprzyła się głowica oraz pokrzywiły zawory, dodatkowo jest niskie cisnienie w silniku ponieważ coś jest nie tak z pompą olejową i smokiem chyba, przez co najprawdopodobniej zapiekła się turbina i też raczej nic z niej nie będzie :( Nie wiadomo jeszcze co się stało na wale, korbowodach i tłokach, na pierwszy rzut oka jest OK

I teraz moje pytanie jest takie, co zrobić czy kupować używana głowice, turbine i pewnie pompe olejową (chociaż miska jest troszke przekrzywiona może wystarczyło by ją tylko opukać i wyprofilować i nastawic smok) do tego oczywiście rozrząd, czy może jednak odrazu poszukać jakiegoś silnika używanego i ewentualnie na co w takowym zwrócić uwagę, oraz czy wszystkie silniki AAZ były montowane z turbinkami K03 czy było coś lepszego?

Gdyby ktoś wiedział gdzie można nabyć wporządku silnik na śląsku lub małopolsce to proszę o podrzucenie namiarów.

Z góry dziękuję za pomoc



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » pn mar 03, 2008 22:18

jesli chodzi o turbine to byly tez montowane troszke wieksze k14 ale to tez zadna rewelacja
najlepsze byly montowane w mk2 k24 te to dopiero przeciag robia w dolocie :bajer:

Z tego co opisales to niewiem czy bedzie oplacalne remontowanie tego silniczka chyba trzeba bedzie sie rozejrzec za jakas uzywka tylko ze sprawdzonego zrodla najlepiej zebys nie mial powtorki po paru kilometrach :smoke:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn mar 03, 2008 22:32

Golf - 75HP 1.9L D AAZ 93-94 K03 53039880003E 028145701R A
Golf - 75HP 1.9L D AAZ 94-98 GT1544S 454065-0002E 028145701S A
po kolizji dostały zawory , popychacze na tłokach jedynie ślady po zaworach



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt mar 04, 2008 15:53

Zobacz na ile wyceni Ci mechanik naprawę a potem zapytaj o swap. Porównaj ceny i do dzieła. Stawiam na zakup nowego serca z dobrego źródła, jednak wychodzi to taniej niżeli naprawa. No ale decyzja należy do Ciebie.


Dziki

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt mar 04, 2008 16:24

Witam!!Uważam że powinieneś sie popytać ile wyniosłaby kompletna regeneracja głowicy.Gdy ja latałem ze swoją to szacowali na 700-800zł cały koszt regeneracji.Pompa oleju to wydatek 200zł - nóweczka.Moim zdaniem lepiej zrobić remont niż kupić silnik używany i z nieznanego źródła.Obczaj sam albo z jakimś znajomym mechanikiem o oceń czy cos wiecej sie nie posypało.Przekalkuluj co Cie wyniesie taniej:)Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt mar 04, 2008 21:28

1.Kup TDI-ka,Pompa podejdzie.Różnica w cenie TD i TDI minimalna.
2.Nie napisałeś co było powodem usterki.Przypuszczam że klin na wale (standart) to znowu dodatkowa robota.



Awatar użytkownika
Bartek84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pt lis 18, 2005 16:29
Lokalizacja: Legnica
Auto: Golf Mk7 GTI
Kontakt:

Post autor: Bartek84 » pn mar 10, 2008 23:12

Ja jestem zerwaniu kola pasowego...
Teraz bym tego nawet nie naprawial...
Wymien silnik...Cenowo podobnie jak remont + materiały


Mk7 GTI Stage 2

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt mar 11, 2008 09:23

Regeneracja głowicy w Harbutowicach - 800zł (kompletna regena)
Do tego potrezbujesz śruby i uszczelke (metalową) najlepiej VictorReintz ~200zł
Nowa pompa oleju ~200zł (KONIECZNIE NOWA)
Miske wyklep
Jak wał OK (w co wątpie) to masz szczęście, jeżeli poszedł klin, no to przeróbka na klin TDI + szlif i nowe panewki ~500zł
Z turbo to tak na szybko zakup kolektora z turbinką, np taki zestaw z AWX'a i masz VNT przy okazji - sterowanie z gruszki ciśnieniowej z turbinki k03 (z ceną jest różnie, ale po remoncie silnika miałbyś potencjał)
Pierścionki wymień przy okazji!!!

Pozostaje pytanie czy chcesz iść w remont, bo to nie tania impreza, czy raczej SWAP, a tu jak nie kupisz silnika z dobrego źródła to się możesz jeszcze bardziej wykosztować.
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 09:24 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

BedzinKrzychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lis 22, 2007 21:37
Lokalizacja: BęDZIN

Post autor: BedzinKrzychu » wt mar 11, 2008 20:36

Zdecydowałem się na remontowanie, nie trzeba było robić szlifów i wał był ok a poza tym wszystko zrobione od nowa, regeneracja głowicy łacznie z planowaniem, panewki,rozrząd, pierścienie zawory itd. Koszt całkowity to 2100zł więc nie tak zle, w kazdym razie jeszcze taniej niż zakup używanego (niepewnego) silnika. Auto teraz idzie jak złoto tylko problem jest jeden mianowicie turbina, moje K03 już zdycha pompuje maksymalnie 0,4 bar.

I teraz moje pytanie, czy jeżeli będę chciał kupić turbinkę jakąś mocniejszą K24 lub T3 to będą jakies problemy z założeniem jej, czy trzeba będzie coś przerabiać czy będzie pasowała?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości