Jaki to silnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podkładając różnej grubosci płytki-luz można zmierzyc szczelinomierzem pomiędzy krzywką wałka rozrządu a popychaczem (krzywki muszą byc do góry aby nie naciskały na popychacz)bettek pisze: jak je można wyregulować? będzie jakaś różnica w pracy silnika?
luzy dla zimnego silnika
ssący 0,15-0,25mm
wydechowy 0,35-0,45mm
płytki można kupic (są ogrubościach od 3,00-4,25mm co 0,05mmm
Ostatnio zmieniony ndz mar 02, 2008 13:16 przez anfar, łącznie zmieniany 1 raz.
możę miec wpływ bo jeśli luz jest za mały lub za duży zmieniają się fazy rozrządu zawory otwierają sie za wcześnie lub za póżno np: jeśli luz jest za mały to spada moc sil pracuje nierówno, jest nieszczelny bo mogą niedomykac się zawory.jeśli są za duże objawy są podobne dochodzi jeszcze b. chałaśliwa praca rozrządu.bettek pisze:Jak to sie wyreguluje, silnik będzie coś ciszej chodził
Aby regulacja dała efekty musisz byc pewny stanu zaworów i ( gniazd czy nie są podpalone lub uszkodzone oraz cznie ma zbyt dużych luzów na prowadnicach.To narazie tyle.pozdro
dodam jeszcze że warto sprawdzic sam wałek rozrządu (stan krzywek oraz luzy na panewkach wałka rozrządu czy nie są za duże ) w tych głowicach były stosowane panewki(chodzi o popychacze na płytkach)
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 20:52 przez anfar, łącznie zmieniany 1 raz.
oki. Rozrządu nie słychać. Silnik chodzi głosniej niz mój poprzedni. Jedynie pompa wtryskowa jest nieszczelna. Rano, po zapaleniu auta, silnikiem bardzo trzepie, jak sie zagrzeje to wszystko jest ok. rano obroty są niższe, po zagrzaniu - podwyzszają sie.
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
ronuch pisze:napewno jest to jp i od ok roku 86 byly robione na hydraulice. Jesli chcesz by pewny ze to hydraulik to nie musisz rozbierac pokrywy walka rozrzadu tylko wystarczy popatrzec na glowice od strony pompy wtryskowej. Na samym srodku glowicy masz takie wzgrubienie to jest zasilanie albo powrot oleju z tych szklanek co kolega pokazal wyzej, i po jego lewej stronie powinno byc jeszcze jedno takie wzgrubienie - jesli jest to na bank jest to hydraulik. jak znajde zdjecie to zapodam ci na forum! [url=http://images30.fotosik.pl/164/7bb40cb048f7eab7m.jpg]Obrazek[/URL]
To jest akurat zdjecie z benzyniaka ale sa tam widoczne obydwa kanaly tak jak pisalem jeden jest zasilajacy a drugi splywowy (nie jestem pewny ktory jest ktory). Zaznaczylem ci szczalkami o co chodzi.
To że w głowicy jest tylko jeden kanał wcale nie znaczy że jest to głowica na płytkach.
Jak masz głowicę to szukaj na przedniej ściance litery H.
Prawdopodobnie jest to silnik CR, taki jak w AUDI.
Wiem bo sam jestem chwilowo zmuszony do jazdy na takim.
A data jest odlana na blobu pod pompą wodną.
[ Dodano: 03 Mar 2008 17:24 ]
Obydwa kanały są kanałami spływowymi oleju.
Zasilanie wychodzi z bloku i przez nacięcie w uszczelce pod głowicowej jest kierowany olej do dziury w której jest szpilka mocująca głowicę.
Jak znajdę zdjęcie głowicy od dołu to wrzucę je na forum z zaznaczeniem który to kanał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 47 gości