TD mniej awaryjny??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ar2rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn lis 12, 2007 14:14
Lokalizacja: Wawa - Kozienice

Post autor: ar2rek » śr lut 27, 2008 12:46

damcio151 pisze: i właśnie o tym mówię .... a w TD albo się coś sypnie porządnie albo jeździ i jeździ a nie ciągle jakieś pierdoły ( a to najbardziej wkurza ) . Wyobraźcie sobie że ostatnio podczas wyprzedzania złapał mi notlauf !!!
Nie ma co przesadzać na kilka lat takie usterki to nie jest duzy problem.
Sytuacje z wyprzedzaniem rzeczywiscie mialem dokladnie taka jak opisujesz :).
Spalanie srednio 5,5litra, przy lepszym palowaniu w miescie lekko powyzej 6 wychodze
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 12:46 przez ar2rek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » śr lut 27, 2008 13:02

z ta moca to nie przesadzajcie bo moj nie ustepuje TDI przynajmniej tym 90KM :D boost pin wstawiac od 1,6TD i bedzie prawie 90KM :D


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lut 27, 2008 15:04

ar2rek pisze:Nie ma co przesadzać na kilka lat takie usterki to nie jest duzy problem.
tyle że u mnie dzieje się to zbyt często ... Miałem MK2 którymi jeździli rodzice ... rocznik '86 GTD ... łącznie w rodzinie przejeździł 8 lat a jego jedyną usterką ( jeśli można tak to nazwać :P ) było zerwanie się paska klinowego :grin:



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » śr lut 27, 2008 15:52

Także jeżdżę AAZem już ponad 2 lata, jak narazie bez awaryjnie, trochę jest obawa, przed zmianą na nowszego diesla ... wiadomo, więcej elektroniki itp. ale jeśli chodzi o 1.9TD to bardzo dobra jednostka, nigdy mnie nie zawiódł , nawet w duże mrozy odpalał, pomimo ,że ma już 'trochę' najechane

Tak czy siak, ciągnie mnie do zmiany na nowsze auto z nowszym dieslem pod maską .... lepsze osiągi, większa kultura pracy ... a co za tym idzie wyższe koszty eksploatacji ( serwisów )
ale cóż ... trzeba iść z postępem ;)



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Stare

Post autor: VW User » śr lut 27, 2008 16:25

Ja miałem Audi B3 z silnikem 1.6 TDi ciśnienie na cylindrach lipa, zimą cięzko było odpalić, oleju paliło tyle co ropy :rotfl: ale jak już odpaliło i sie silnik rozgrzał to szok- zapier....o
aż miło nie miałem żadnych usterek a but był cały czas w podłogę :grin: Zero notlaufu spadków mocy itd...



ar2rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn lis 12, 2007 14:14
Lokalizacja: Wawa - Kozienice

Post autor: ar2rek » śr lut 27, 2008 17:15

damcio151 pisze: tyle że u mnie dzieje się to zbyt często ... Miałem MK2 którymi jeździli rodzice ... rocznik '86 GTD ... łącznie w rodzinie przejeździł 8 lat a jego jedyną usterką ( jeśli można tak to nazwać :P ) było zerwanie się paska klinowego :grin:
zerwnanie paska to wina raczej uzytkownika poza tym piszesz o aucie z zupelnie innych lat. na 6 lat pojawily sie te usterki o ktorych wczesniej pisalem i na takie awarie jestem w stanie przymknac oko bo nie wydalem ogromnej kasy a z tego co pisza uzytkownicy TD roznica w dynamice i spalaniu jest zauwazalna.

Wybor pozostawiam kupujacem :)

pozdr
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 17:20 przez ar2rek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 27, 2008 17:33

Waluch pisze:lepsze osiągi, większa kultura pracy ... a co za tym idzie wyższe koszty eksploatacji ( serwisów )
Dokładnie.Ja miałem diesla dwa lata,teraz mija też drugi rok jak mam TD.Jedyna awaria to padnięte sprzęgło,ale to raczej wymiana części eksploatacyjnej.A wystarczy popatrzeć na dział "Diesel",codziennie jakieś problemy z nowoczesnymi klekotami...



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr lut 27, 2008 17:39

No widac, widac, ciagle klopoty z elektryka :) w TDI, u znajomych ciagle sie powtarza spadek mocy przy wyprzedzaniu, falujace obroty itp. A wiec na tyle wypowiedzi ktore przeczytalem widze, ze jak ten Golfik bedzie zdrowy i wlasciciel troche zjedzie z ceny to biore go :) spalanie w miescie do 7 litrow to nie jest az tak wiele, TDI, tez potrafia tyle wziac, a w trasie kiedys mialem okazje jechac takim silnikiem (w Passacie) to spalil mi 5,8l (przy predkosci ok. 115km/h), a osiagi mnie zadowalaja.

a TD w Variantach szly nawet do 98 (czyli konca produkcji)
Ostatnio zmieniony śr lut 27, 2008 17:42 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Post autor: PROGRAF » śr lut 27, 2008 18:20

a i taka mała uwaga

przed zakupem upewnij sie czy ostro koło pasowe sie nie fajta

jak ci sie sruba zerwie no to raczej kaplica



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr lut 27, 2008 18:32

no to standard przy sprawdzaniu silnika. wiem czym to grozi ;) i tak pewnie przy wymianie rozrządu zdejmę koło i sie sprawdzi czy klin nie jest naderwany.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lut 27, 2008 18:37

ar2rek pisze:zerwnanie paska to wina raczej uzytkownika
no widzisz to jest część eksploatacyjna i ma prawo ...
ar2rek pisze:poza tym piszesz o aucie z zupelnie innych lat
pisze o silniku który ma 8 lat więcej . Generalnie chodzi mi o porównanie TD do TDI



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » śr lut 27, 2008 19:23

mam przyjemnosc jezdzic w pracy combo 1,7 TD, astra 1,7 DTi, skoda felcia 1,9 D oraz transitem tdci czy jakos tak. ja jednak lubie troche przycisnac pedal, w zasadzie tylka ta astra sie da i transitem. reszta jakby jechac nie chciala :) a prywatnie sprawilem sobie golfa TDi, nie narzekam, nie sklonilo mnie do tego nawet wydane na wstepie 1500 na remont silnika ;p poprzednie tez mialem TDi. niemilych wspomnien - brak :)



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » śr lut 27, 2008 20:09

ojciec jeździ 3 lata TDI AHU Variant 97r. zero problemów raz tylko wezyk od turbinu sie urwał i nie mogł 130km\h przekroczyc. 90 koników wystarcza a nie wielkim kosztem uzyskasz 110-120. Pól mojej roziny jezdzi TDi i nikt nie nażeka. Spalanie: TD nie osiągniesz napewno wyniku 3.9 litra po polsce a w niemczech 5,5L. Kiedys czytałem ciekawy tekscik " każde TDi sie kiedys popsuje tylko, że od Ciebie zależy kiedy to nastąti". Polecam TDi


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lut 27, 2008 22:18

PiotrusVW pisze:TD nie osiągniesz napewno wyniku 3.9 litra po polsce a w niemczech 5,5L
no z tym 3.9 to przesadziłeś .... chyba piszesz o lupo 3L :P
" każde TDi sie kiedys popsuje tylko, że od Ciebie zależy kiedy to nastąti".
akurat nie od Ciebie zależy kiedy nastawnik się sypnie albo kiedy wtrysk sterujący ( a dokładnie czujnik wzniosu iglicy ) zacznie szwankować ... to samo tyczy się notlaufów i to są najczęstsze usterki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości