Jak podniesc moc w JP?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 04, 2006 12:04

Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob lut 04, 2006 12:13

Michael G60 pisze:Ale w przypadku 1.9 TD i D już jest odwrotnie - nawet fabryka tak podaje...

dla mne 1.9 D to dramat, po co cos takeigo montowali skoro udalo im sie 1.6 o wiekszej mocy zmontowac. jak bym kupil 1.9 D to bylaby najwieksza wpadka.


o pompie z tych zwyklych diesli nic mi nei wiadomo ale mozliwe ze da sie je jakos podkrecic ale to juz potrzeba do tego wiedza tajemna



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » sob lut 04, 2006 12:29

Kapibara,
jak ja sie zaglebialem w ten temat to dawke mozna zwiekszyc przez odciecie powrotu paliwa i to tylk ow tych pompach z groszka. JR nei ma takiej pompy najczesciej
JR najczęściej ma pompę z tą gruszką. Chyba chodzi Ci o 1V.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob lut 04, 2006 14:49

Kapibara pisze:
Michael G60 pisze:Ale w przypadku 1.9 TD i D już jest odwrotnie - nawet fabryka tak podaje...

dla mne 1.9 D to dramat, po co cos takeigo montowali skoro udalo im sie 1.6 o wiekszej mocy zmontowac. jak bym kupil 1.9 D to bylaby najwieksza wpadka.


o pompie z tych zwyklych diesli nic mi nei wiadomo ale mozliwe ze da sie je jakos podkrecic ale to juz potrzeba do tego wiedza tajemna
I tak bym wolał jeździć 1.6 D niż 1.3 np. w Golfie II...:) to jest dopiero dramat...:)
A 1.6 D montowali by można było od marketu do marketu podjechać na Niemcowni...a ze my przeciętni Polacy nie mam kasy (piszę o sobie) to się kupuje takie...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob lut 04, 2006 18:19

zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 04, 2006 19:51

Krzylu pisze:
zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic
jak mozesz to napisz jeszcze raz w której jest regulacja dawki, a w której nie ma, bo ciężko to zrozumieć z wypowiedzi :)
W moim poście miałem na myśli, że pompę można modyfikować i, że zwiększenie dawki nie jest jedyną rzeczą jaką można zrobić.



AIRWOLF

Post autor: AIRWOLF » czw lut 09, 2006 01:11

krzysiek jak zwykle kłamiesz.kazdy zna i brechta z ciebie i twoich opowiesci jak ty to niby wyprzedzasz jakies tam auta.hehe.raz ze nikt z toba sie nie chce scigac bo wiocha a ty to odbierasz ze chce i go normalnie wyprzedzasz a potem pieprzysz "ALE TO JA WYCINAM LUDZI" a nawet jak juz to z jakimis słabymi kierowcami widac.
wyprzedziłem cie w sekunde w tedy na autostradzie,i zaraz zniknełem i nawet w lusterku cie nie widziałem a tym bardziej ty mnie wiec nie kłam bo ci nos urosnie pipo.co za roznica ze jechaliscie we 2 a ja sam.hehee.faktycznie 2 tony wiecej.
raz mnie objechałes własnie w tedy na chociwlu na zlocie z moja wysrana linka i jeszcze miałem alusy 16 z oponami 215 a ty cycki 13 calowe z oponami 145\90\13 hehehe wiec zamknij morde bo nie masz pojecia wogule,a swoja droga minimalnie mnie wyprzedziłes wiec jak wymienie linke to juz po tobie bitch!.zobaczymy na wiosne na co cie stac(czyli na nic) i nie bedziesz juz zmyslonych historyjek opowiadał i kit wciskał,hehe



Awatar użytkownika
Wojtas_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 19, 2005 22:23
Lokalizacja: Alfredówka
Kontakt:

Post autor: Wojtas_18 » czw lut 09, 2006 20:08

Krzylu pisze:
zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic
Jesli dobrze zrozumiałem z twojej wypoowiedzi wynika ze 1V nie ma regulacji dawki paliwa ale w moim 1V była ta regulacja.

Apropo poprawiania dieslów obecnie w moim passacie mam silnik 1,9TD AAZ a był 1,6TD RA.Do 1,9 dołozony został orginalny intercooler z 1,6 (wszystko pasowało)i zmieniony został bolec w tej gruszce na pompie z tej od 1,6 nr wybity na spodzie bolca to 72.
Nie moge sie pochwalic zadnymi danymi ani wykresami ale odczucia sa takie ze roznica jest ogromna bez wiekszego wysiłku osiaga 180km\h (licznikowo) wiecej nie jechałem bo warunki pogodowe sa bardzo kiepskie w moich stronach.Czas rozpedzania od 0 do 100km\h ze stoperem w rece wyszło 11 sekund w to akurat nie bardzo sie mi chce wiezyc ale w fotele fajnie wciska a na pierwszym biegu jak dodam gazu do spodu to sie zebrac nie moze opony traca przyczepnosc (na drodze asfaltowej).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lut 09, 2006 21:17

Wojtas_18, to 11 sekund jest dosyc realne... zmiana tego bolca na taki jak powinien być ma duzy wplyw na osiągi


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Wojtas_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 19, 2005 22:23
Lokalizacja: Alfredówka
Kontakt:

Post autor: Wojtas_18 » czw lut 09, 2006 22:08

Hmm tak dokładnie to było 10 ale dałem sobie sekundę na mój błąd :hmm:
Teraz testuje ile mi będzie palił i przy dynamicznej jeździe to powyżej 6l na spokojnie 5,5l czyli nie jest tak źle myślałem ze będzie gorzej.

zaprzal gdzies pisałes o modyfikacji tej podkładki plastikowej na tym bolcu. w 1,9 jest cienka blaszka ktora załozyłem.Jest jeszcze jedna różnica w 1,9 jest o połowe dłuższa spręzynka ale ja załozyłem ta od 1,6.A i byłbym zapomniał w 1,9 nie ma tego pokretła z zapatka.To chyba tyle.



Awatar użytkownika
Gluters
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 27, 2007 23:31
Lokalizacja: PZL Zakrzewo Złotów
Kontakt:

Post autor: Gluters » czw kwie 26, 2007 08:28

1.6 i 1.9 D są praktycznie nietuningowalne! Z turbodieslem można jeszcze poeksperymentować, ale do pewnych granic.
W zwykłym dieslu łatwiej zwiększyć spalanie niż moc :cry:


[img]http://images47.fotosik.pl/309/a704d3a87033e392.jpg[/img]
GULF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=195

master
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 20:14
Lokalizacja: ostrów mazowiecka

Post autor: master » czw kwie 26, 2007 20:49

sie niezgodze.to ze cos nie jest latwe nie znaczy ze jest niemozliwe.z zwyklym 1.6d mozna sie pobawic... :bajer:


master

Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » ndz lut 24, 2008 14:22

Witam, mam wobec tego pytanie posiadam zwykłego diesla 54KM o oznaczeniu JK, noszę się z zmaiarem wymiany silnika na TD ale skoro są jakieś sposoby na podniesienie mocy w zwykłym dieslu to prosił bym o ewentualne porady, czy dołożenie turbiny i IC do zwykłego było by możliwe czy ten silnik nie jest przystosowany do takiego tuningu? Dzięki wielkie za informacje



MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » pt lut 29, 2008 21:37

Witam, to i ja zapytam: kolega ma mk2 1.6D (bodajże JP), numer pompy to: 068 130 108 N, da się coś z tym fantem zdziałać? Czy idzie minimalnie zwiększyć moc kosztem spalania, oraz gdzie znajduje się śruba regulacji dawki paliwa (o ile taka występuje w tego typu pompie)?

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości