Dziwne dźwięki po uruchomieniu auta na zimnym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jerrylu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:39
Lokalizacja: Koszalin

Dziwne dźwięki po uruchomieniu auta na zimnym silniku

Post autor: jerrylu » czw lut 07, 2008 01:04

Witam
Gdy rano pierwszy raz uruchamiam auto przez pewien czas dopóki chyba się silnik nie nagrzeje słychać słychać dziwne dżwieki takie psyt jakby ktoś regularnie co około sekundę na ułamek sekundy wypuszczał spręzone powietrze.
Dźwięki wydobywają się z lewej strony silnika jak stoję przed autem z otwartą maską (po tej stronie co filtr paliwa, zbiornik spryskiwaczy). Gdy silnik się nagrzeje nie ma już tych odgłosów.
Auto odpala bez problemu zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku
Moje pytanie czy coś jest nie tak, czy coś zaczyna nawalać.
Problem dotyczy VW Golf IV 1,9 TDI variant motor ALH

Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » pt lut 08, 2008 21:27

mam dokl. tak jak ty :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pt lut 08, 2008 22:39

Tez tak mam to jest wina napinacza albo rolki jakiejs, u mnie jest to napinacz paska od alternatora slychac go jak jest zimny potem mu przechodzi...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lut 09, 2008 04:11

diaz34 pisze:Tez tak mam to jest wina napinacza albo rolki jakiejs, u mnie jest to napinacz paska od alternatora slychac go jak jest zimny potem mu przechodzi...
To chyba raczej nie o takie dźwięki chodzi, może jest gdzieś nieszczelność przy intercoolerze.
jerrylu a jak się zachowuje autko przy wysokich obrotach powyżej 3 tyś. na wysokich biegach lub przy prędkości ponad 140 km/h ? Łapie notlauf (czyli efekt jakby turbo przestało działać) ?


Obrazek

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » sob lut 09, 2008 19:03

Sztomel pisze:To chyba raczej nie o takie dźwięki chodzi, może jest gdzieś nieszczelność przy intercoolerze
Gdyby to byla nieszczelnosc to na rozgrzanym silniku tez by wystempowala...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Tomek z Sępólna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lut 09, 2008 22:49
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: Tomek z Sępólna » ndz lut 10, 2008 20:50

Zwróć uwagą na wtryskiwacze czy są dokrecone,tzn czy czasem nie popuszcza któraś podkładka miedziana pod min. Miałem kiedyś taki przypadek i dokrecenie nic nie pomogło,trzeba było wymienić jedną podkładke,koszt 2 zł



jerrylu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jerrylu » pt lut 22, 2008 00:34

Witam
Byłem z problemem u mechanika, popatrzył posłuchał posprawdzał, na początku myślał że to rolka napinająca od paska wielorowkowego od napędu alternatora, ale okazało się że to ta najwyżej położona rolka od rozrzadu, zdemontował ją i przesmarował jakimś specjalnym środkiem i dwa dni było cicho, ale po dwóch dniach źwięk powrócił, no i mechanik powiedział że z takim hałasowaniem rolki od rozrządu się nie spotkał no i zaleca co by wymienić komplet czyli pasek + napinacz+3 rolki, tym bardziej że na rolce którą zdemontował były pozostałości gumy z paska rozrządu.
Według histori napraw którą dostałem z serwisu vw to ten rozrząd ma przejechane 50 tys km.
Trochę nie jestem do tej wymiany przekonany ale cóż lepiej chyba wymienić rozrząd niż później remontować silnik i cały czas zadaję sobie pytanie czy napewno aby to ta rolka wydaje taki dziwny odgłos.

Acha i jeszcze jedno pytanko dotyczące rozrządu, można nabyć kompletny rozrząd (orginalne części vw w pudełkach z etykietami) na allegro do motoru ALH w cenie od około 460 zł.
Co sądzicie na ten temat czy tu można wpakować się na tzw "mine" czy rozrządy a szczególnie paski mają swój termin przydatności, czy moze na allegro sa w niskiej cenie bo sa stare zapasy magazynowe i przeterminowane.
Mechanik krzyknąl za części 800,- zł, powiedział że jeżeli chcę części z serwisu vw to 1.000,- zł + robota 250,- zł

Poradźcie coś Panowie , dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 00:42 przez jerrylu, łącznie zmieniany 1 raz.



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pt lut 22, 2008 08:02

A na co Ci częściz symbolem VW kup dobrej marki wszytsko i bedzie dobrze nie zapomnij o pompie wody.
Ja komplet wszytskiego kupilem za 650zl a naprawa kosztowala mnie 50 zl no ale to kumpel mi zmienial


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

jerrylu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jerrylu » wt mar 04, 2008 00:40

Witam
Trochę zaniepokoiła mnie diagnoza mechanika że takie dźwieki wydaję rolka od rozrzadu,
chciałem utwierdzić się w przekonaniu że to rozrząd i uniknąć sytuacji że po wymianie rozrządu jest to samo i szukamy dalej metodą prób i błędów, no i pojechałem do innego mechanika, a ten odkręcił osłony silnika od spodu i posmarówał pasek wielorowkowy mydłem kazał odpalić silnik trochę pochodził i spokój nie ma tych dziwnych odgłosów, no i zapodał diagnoze że do wymiany pasek pk (wielorowkowy) i rolka (napinacz tego paska jest ok), przy okazji Pan mechanik znalazł przetarty przewód od podciśnienia i wymienił,
ale teraz auto dostało życia-ukłony dla mechanika.
No i teraz zupełnie zgupłem.
Doradzcie Panowie co robić



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » wt mar 04, 2008 07:20

witam rozrząd zmieniaj a wcześniej zmieniaj mechanika. Straszny zdzierca. DROŻYZNA. Rozrząd max 570zł i to w serwisie zajedź sprawdź tyle że w serwisie chcą zmieniać od razu pompę wody a pompa w serwisie kosztuje ok 150zł. A co do mechanika to za wymianę kasuje nieźle bo norma to 150zł za wymianę rozrządu razem z ustawieniem pompy paliwa.
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 07:21 przez hudy21, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 107 gości