Pompa wody - wymiana rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa wody - wymiana rozrządu
Witam
Szykuje sie do wymiany rozrzadu (silniczek ASZ - model z 2003r.) i mam jedno pytanie odnosnie pompy wody.
Od mechanika ktory ma robic wymiane (pracownik serwisu VW) dowiedzialem sie zeby kupic oryginalna pompe wody bo z innymi to sie zdarza ze szybko padaja i wracaja na serwis - skoro tam pracuje to chyba cos o tym wie.
Pytanie jest takie co to oznacza oryginalna pompa wody? Jak pytalem w sklepie to HEPU ok 150 zeta a SKF ok 250 zl (to juz troche drogo) czy cos zupelnie innego a te firmy sa tylko "zamiennikami"? Nie rozmawialem z mechanikiem osobiscie wiec sie nie moglem zapytac o jakie firmy chodzi. Czy ktos wie jakie sa oryginalnie montowane pompy w VW?
Co do reszty rozrzadu to bedzie pasek gates lub contitech (maja byc jakies wzmacniane??), rolka i napinacz SKF lub INA wiec chyba ok.
Szykuje sie do wymiany rozrzadu (silniczek ASZ - model z 2003r.) i mam jedno pytanie odnosnie pompy wody.
Od mechanika ktory ma robic wymiane (pracownik serwisu VW) dowiedzialem sie zeby kupic oryginalna pompe wody bo z innymi to sie zdarza ze szybko padaja i wracaja na serwis - skoro tam pracuje to chyba cos o tym wie.
Pytanie jest takie co to oznacza oryginalna pompa wody? Jak pytalem w sklepie to HEPU ok 150 zeta a SKF ok 250 zl (to juz troche drogo) czy cos zupelnie innego a te firmy sa tylko "zamiennikami"? Nie rozmawialem z mechanikiem osobiscie wiec sie nie moglem zapytac o jakie firmy chodzi. Czy ktos wie jakie sa oryginalnie montowane pompy w VW?
Co do reszty rozrzadu to bedzie pasek gates lub contitech (maja byc jakies wzmacniane??), rolka i napinacz SKF lub INA wiec chyba ok.
A ile Ci zaśpiewał za wymianę ?? Bo mnie czeka już nie długo więc się rozglądam pomału.
..a jeszcze jedno powiedz mi ile pali twój ASZ w mieście ??
pozdro
..a jeszcze jedno powiedz mi ile pali twój ASZ w mieście ??
pozdro
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 22:44 przez bart30, łącznie zmieniany 2 razy.
ok dzieki, bedzie pompa hepusouler pisze:wszystkie firmy, ktore wymieniasz sa ok i jesli zakupisz takie graty nie bedzie problemow. pompa hepu
W sumie to nie wiem bo nie rozmawialem z gosciem tylko szwagier sie go zapytal czy robi i kiedy by mial czas (bo to jego znajomy) a zapomnial sie zapytac o cene. Zadzwonie jutro to sie wypytam o cene.bart30 pisze:A ile Ci zaśpiewał za wymianę ?? Bo mnie czeka już nie długo więc się rozglądam pomału.
W 2 innych warsztatach powiedzieli ok 200 zeta tyle ze mam pewne watpliwosci co do ich wiedzy na temat wymiany rozrzadu bo jeden z nich szukal w ksiazce jak wymienic tam rozrzad i wczesniej musial ogladnac silnik
sporo i myslalem ze bedzie palil mniej. W jezdzie codziennie do roboty (teraz w zimie) gdzie temperature pracy lapie jak dojezdzam na miejsce i w korkach tak ok 8,5 (raz 7 raz 10). Tyle ze noga czasem ciezka i przez to tez pewnie troche wiecej pali ale czasem ciezko sie powstrzymacbart30 pisze:..a jeszcze jedno powiedz mi ile pali twój ASZ w mieście ??
A Tobie? (tez z Krakowa jestes?)
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 23:25 przez GoF, łącznie zmieniany 1 raz.
jak masz ciężką noge na zimnym , to se balonik do stopy przywiąż, bo załatwisz ten motor na cacyGoF pisze:bart30 napisał/a:
..a jeszcze jedno powiedz mi ile pali twój ASZ w mieście ??
sporo i myslalem ze bedzie palil mniej. W jezdzie codziennie do roboty (teraz w zimie) gdzie temperature pracy lapie jak dojezdzam na miejsce i w korkach tak ok 8,5 (raz 7 raz 10). Tyle ze noga czasem ciezka i przez to tez pewnie troche wiecej pali ale czasem ciezko sie powstrzymac
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
bez obaw na zimnym to delikatnie jezdze az sie rozgrzeje (wiem jak sie z nim obchodzic - a po ostrzejszej jezdzie tez sobie odpoczywa przed zgaszeniem) Chodzi mi glownie o to ze jak bym ciagle uprawial PSJ to by mniej palil ale to tez chyba za zdrowe nie jest dla silnika jak sie czasem nie przedmuchaja kierowniczki w turbinie. Autka nie katuje bo ma posluzyc jeszcze wiele tys km i go lubieCinek pisze:jak masz ciężką noge na zimnym , to se balonik do stopy przywiąż, bo załatwisz ten motor na cacy
myslalem ze bedzie mniej palil ale wychodzi mnie tyle co poprzedni benzyniak 1.6 na gazie wiec jest jak najbardziej okmaryjan pisze:Co do spalania to normą jest pożeranie ropy, no ale pomyśl, że benzyniak bierze o wiele więcej i drożej....
Jeszcze takie dwie sprawy...
W silniku ASZ sa 2 rodzaje rozrzadu, jeden do 2002r. i od 2003r. Autko mam z 2002 roku ale w nr. VIN pisze ...1JZ3W.... czyli model na rok 2003 i tu nie ma problemu bo sa czesci do numeru ..1JZ2W.. i czesci od ..1JZ3W... natomiast przy pompie wody juz nie jest podzial wg. numeru VIN tylko rocznikowo do konca 2002r. i od stycznia 2003r.
Mam rozumiec ze pompe potrzebuje do autka z 2003r? (mimo ze jest z czerwca 2002r.)
Drugie pytanko odnosnie napinacza hydraulicznego, czyli wymieniac czy nie bo troche kosztuje i czy wogole jest w tym silniku taki napinacz bo gdzies na tym forum wyczytalem ze nowsze silniki tego nie maja i tez ze wymienia sie po 300-350 tys (tez pisalo ze po 200tys),
Ile ma autko przejechane to nie wiem ale mysle ze nie wiecej jak 200 tys (teoretycznie ok 100 tys ...choc nie wyglada na wiekszy przebieg ale kto to teraz wie). Wymieniac to ustrojstwo dla swietego spokoju? (kosztuje prawie 200 zeta to nie malo) czy da sie ocenic jego stan po rozebraniu rozrzadu?
Dla potomnych zmieniajacych rozrzad taka wycena czesci do tego silnika (model 2003r):
Pasek rozrzadu: 155 - Contitech
Rolka: 70 - SKF
Napinacz: 200 SKF
Napinacz hydrauliczny: 184 - Ruville
Pompa wody: 150 lub 180 - HEPU
dodatkowo
Pasek wielorowkowy (dwustronny): 77 - Contitech
filtr paliwa: 82 - Knecht
Robocizna ok 200 zeta.
W silniku ASZ sa 2 rodzaje rozrzadu, jeden do 2002r. i od 2003r. Autko mam z 2002 roku ale w nr. VIN pisze ...1JZ3W.... czyli model na rok 2003 i tu nie ma problemu bo sa czesci do numeru ..1JZ2W.. i czesci od ..1JZ3W... natomiast przy pompie wody juz nie jest podzial wg. numeru VIN tylko rocznikowo do konca 2002r. i od stycznia 2003r.
Mam rozumiec ze pompe potrzebuje do autka z 2003r? (mimo ze jest z czerwca 2002r.)
Drugie pytanko odnosnie napinacza hydraulicznego, czyli wymieniac czy nie bo troche kosztuje i czy wogole jest w tym silniku taki napinacz bo gdzies na tym forum wyczytalem ze nowsze silniki tego nie maja i tez ze wymienia sie po 300-350 tys (tez pisalo ze po 200tys),
Ile ma autko przejechane to nie wiem ale mysle ze nie wiecej jak 200 tys (teoretycznie ok 100 tys ...choc nie wyglada na wiekszy przebieg ale kto to teraz wie). Wymieniac to ustrojstwo dla swietego spokoju? (kosztuje prawie 200 zeta to nie malo) czy da sie ocenic jego stan po rozebraniu rozrzadu?
Dla potomnych zmieniajacych rozrzad taka wycena czesci do tego silnika (model 2003r):
Pasek rozrzadu: 155 - Contitech
Rolka: 70 - SKF
Napinacz: 200 SKF
Napinacz hydrauliczny: 184 - Ruville
Pompa wody: 150 lub 180 - HEPU
dodatkowo
Pasek wielorowkowy (dwustronny): 77 - Contitech
filtr paliwa: 82 - Knecht
Robocizna ok 200 zeta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości