Moj passat kopci. Pomożecie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrecke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:32
Lokalizacja: Kielce

Moj passat kopci. Pomożecie?

Post autor: piotrecke » ndz lut 17, 2008 13:03

Witam!
Dziś kolejny dzień utrapienia jakie przysparza mój pasek. Trochę historii. Niegdyś byłem posiadaczem golfika, autko sam sprowadzałem zanim jeszcze wyrobiłem sobie prawko. Niestety wkrótce po tym wyjechałem na wyspy i musiałem się go pozbyć. Do dziś wracają wspomnienia . A teraz zachciało mi sie super oszczędnego ekologicznego diesla. :rolleyes:
A wiec do płęty. Po paru dniach od zakupu autko zaczęło szwankować, coś jak by turba nie było czuć. Nawet jakby cegłe postawić na gaz nie czuło by sie wogóle przyśpieszenia. Zwykle dzieje sie tak z rana na zimnym silniku. Wkrótce po tym zauważyłem ze autko zbyt obficie kopci, ale po nagrzaniu wszystkie objawy zanikały. Znalazłem mechanika na londynku i rzne do niego. Podpiął pod kompa i stwierdził, że to turbina sie zarzyna powoli- 30 funciaków. Przy okazji jakiś problem z ABS-em, skasował. No to pięknie, ale podkusiło mnie żeby jeszcze podjechać w inne miejsce. Tutaj werdykt padł na słynny zawór N75. Po wymianie jeździ wręcz idealnie, dokładnie tak samo jak i przed wymianą zaworu. Przy okazji pozmieniałem wszystkie filtry, olej. Teraz już nie 30, a 120 funcików. Przecież żadna robota nie hańbi \:D/ . Acha zapomniałem dodać, że podczas tego jak turbo nie załącza się wydaje dziwny dźwięk, jakby gwizdanie, ale takie przytłumione. Postanowiłem jeszcze raz zaufać mędrcom z londynka. Tutaj facet podpiął pod normalnego vaga. Efekt- czujnik ciśnienia. Jednocześnie dał mi do zrozumienia, że turbo tak chodzi, że o mało rur nie chce rozerwać i znów wracam do punktu wyjścia, z tym, że o 20 funtów lżejszy. Pech to pech, jak by tego było mało, "pasiak" tak zaczął kopcić na zimnym silniku że świata za nim nie widać. Zresztą na gorącym też, ale nie tak obficie. Kolor jaki wydobywa się z tłumnika to jasny siwy, a przy tym smrodek oleju. Przypomina mi się ten utwór Kancelarii "zabiorę Cie.." kiedy to się dzieje :shock:, tylko ile jeszcze będę to wałkował? Czasami jak go zapalam to tak jak by nie na wszystkie gary palił. Wczoraj postanowiłem podtrzymać tourne i pojechałem do kolejnego mechanika. Znów wyskoczył błąd czujnika ciśnienia. Na biegu jałowym turbina szaleje, pokazywało 2500 tys na 1800 żądane przy depnięciu na gaz. Po zdjęciu odmy tam przed zaworem egr olej lecial ciurkiem. Z jego diagnozy wychodzi na to, że trzeba mymienić egr-a i wyczyścić cały obieg, aż do intercoolera, bo to powoduje, że tak kopci. To jest jakaś masakra Panowie. Przeczytałem juz chyba ze 100 kilo stron na internecie. Sam nie wiem. :chytry: za sprawdzenie zapłaciłem 40 dyszki. Nie uśmiecha mi się wydawać kolejnych 100 na wymiane EGR. Macie jakieś pomysły na tą usterkę? Prośba, jeśli macie wiedzę na ten temat, napiszcie :bigok:



Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » ndz lut 17, 2008 13:31

uszczelka pod głowicą ...
a płyn chłodzący ?? jest ok ?? instalacja podciśnienia szczelna ?? sprawdź jeszcze układ IC (szczelność)
pozdrawiam


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

piotrecke
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: piotrecke » ndz lut 17, 2008 13:58

jjacekkx pisze:uszczelka pod głowicą ...
a płyn chłodzący ?? jest ok ?? instalacja podciśnienia szczelna ?? sprawdź jeszcze układ IC (szczelność)

Płyn w chłodnicy stoji na tym samym poziomie, za to zaczął sobie wciągać zdrowo olej. Od czasu wymiany minęło 1,5 miesiąca a wczoraj stan oleju był poniżej minimum. Dolałem szklaneczkę. Mógłbyś opisać jak zgrabnie sprawdzić szczelność podciśnienia i układ IC. IC= Intercoller? Dodam że autko jest z 2001 td i ma 130 kucyków.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pn lut 18, 2008 18:25

Wyczysciles te rury od intercoolera?? ile tam bylo oleju a ile jest po paru kilometrach jazdy...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości