Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
blukotek
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 16:11
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: blukotek » pn lut 18, 2008 16:00
Lukas-182 pisze:Masz okrągły zbiorniczek czy prostokątny na płyn chłodniczy, jeśli prostokątny to na pewno jest tam czujnik, a jak okrągły to musi być gdzieś na wężu w najwyższym miejscu układu chłodzenia z racje tego, że ma skazywać stan płynu chłodniczego w układzie...
Faktycznie, jest...
Jeśli dioda non stop miga to znaczy że muszę to jakoś
przeczyścić ?
Jak się czyści takie czujniki ?
Piotr
-
Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
-
Kontakt:
Post
autor: Lukas-182 » pn lut 18, 2008 21:26
blukotek pisze:Jak się czyści takie czujniki ?
Ja tam benzynką ekstrakcyjna przeczyściłem, sondy muszą być czyściutkie
-
jgbass
- Mały gagatek
- Posty: 83
- Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontakt:
Post
autor: jgbass » pn lut 18, 2008 23:54
Lukas-182 pisze:Masz okrągły zbiorniczek czy prostokątny na płyn chłodniczy, jeśli prostokątny to na pewno jest tam czujnik
Są także zbiorniczki prostokątne bez miejsca na czujnik.
Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]
-
hszonszcz
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 09:08
- Lokalizacja: pomorze
Post
autor: hszonszcz » wt lut 19, 2008 12:59
Podepnę się pod temat. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Chciałbym zasięgnąć info w moim golfie na zegarze temp. odchylennie wskazówki temp jest w w maksymalnym położeniu zaraz za tą najgrubszą pierwszą kreską i jeszcze nigdy nie odchylała się do pionu. Czy to jest normmalne a może w okresie ,,zimowym" przy niższych temp tak ma być?
Aha jeszcze jedno z tyłu za kierowcą zbiera mi się woda. - szyber uszczelniony itd i bagażnik tak jakby upocony. Proszę o pomoc
-
laszlo111
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: sob lut 02, 2008 18:12
- Lokalizacja: Grójec
-
Kontakt:
Post
autor: laszlo111 » ndz lut 24, 2008 20:06
Lukas-182 pisze:laszlo111 pisze:Witam wszystkich! Rowniez mam problem ze wskaznikiem temperatury cieczy chlodzacej (MK2 1,6D) Otoz gdzy odpale silnik to kontrolka miga przez okres ok 3-4 km az troche silnik sie nagrzeje. wtedy nalezy wylaczyc silnik i uruchomic go ponownie i wszystko jest juz ok jednak bez wylaczenia silnika kontrolka sama nie gasnie. czy wie ktos moze co nalezy sprawdzic w takiej sytuacji?
Odkręć czujnik stanu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i dobrze go przeczyść, pewnie sondy są nieźle zasyfione. Ja u siebie tez miałem taki problem, odpalam i miga kontrolka od stanu płynu chłodniczego, wyłączam silnik sprawdzam płyn, jest ok, odpalam jest ok, jadę kawałek znów zaczyna migać. Odkręciłem czujnik na górze zbiorniczka, był totalnie zasyfiony, przeczyściłem i jest git
Okazalo sie ze czujnik stanu plynu byl uszkodzony a poza tym plyn wyciekal na tym plastikowym kolanku przy glowicy. po wymianie tych elementow jest wszystko ok. nic nie miga i plynu nie ubywa. mam jeszcze jeden problem. wydaje mi sie ze nie uruchamia sie wentylator. temperatura wprawdzie nie siega nidy wiecej niz do polowy skali (do tego miejsca gdzie jest dioda) wiec nie wiem czy jest sie czym przejmowac czy nie
-
Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
-
Kontakt:
Post
autor: Lukas-182 » ndz lut 24, 2008 21:06
laszlo111 pisze:Okazalo sie ze czujnik stanu plynu byl uszkodzony a poza tym plyn wyciekal na tym plastikowym kolanku przy glowicy. po wymianie tych elementow jest wszystko ok. nic nie miga i plynu nie ubywa. mam jeszcze jeden problem. wydaje mi sie ze nie uruchamia sie wentylator. temperatura wprawdzie nie siega nidy wiecej niz do polowy skali (do tego miejsca gdzie jest dioda) wiec nie wiem czy jest sie czym przejmowac czy nie
wskazówka, po rozgrzaniu powinna znajdować się tuz ponad połowa skali, jak mniej to silnik nie dogrzany. Żeby sprawdzić czy wentylator się załącza, pozostaw autko na jałowym aby się rozgrzał i po pewnym czasie (dokładnie nie wiem, ale chyba 30 min), otworzy się termostat (gorący dolny wąż przy chłodnicy) i po krótkim czasie powinien załączyć się wentylator. Jeśli nie to sprawdź go na krótko czy w ogóle działa
-
foksu18
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 22:19
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: foksu18 » ndz lut 24, 2008 22:50
W którym miejscu znalazłeś ten czujnik bo mam ten sam problem
Pozdrawiam
-
Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
-
Kontakt:
Post
autor: Lukas-182 » ndz lut 24, 2008 23:22
foksu18, na poprzedniej stronce napisałem, gdzie można szukać...
Ale napiszę jeszcze raz:
"Masz okrągły zbiorniczek czy prostokątny na płyn chłodniczy, jeśli prostokątny to na pewno jest tam czujnik, a jak okrągły to musi być gdzieś na wężu w najwyższym miejscu układu chłodzenia z racje tego, że ma skazywać stan płynu chłodniczego w układzie..."
-
foksu18
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 22:19
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: foksu18 » pn lut 25, 2008 22:47
Mam okrągły zbiorniczek i nie mogę znaleźć tego czujnika. Więc pytałem gdzie on dokładnie się znajduje bo blukotek go znalazł. Na którym wężu go znalazłeś?
Pozdrawiam
-
blukotek
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 16:11
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: blukotek » pt kwie 04, 2008 13:24
foksu18 pisze:Więc pytałem gdzie on dokładnie się znajduje bo blukotek go znalazł. Na którym wężu go znalazłeś?
Na tym grubym wychodzącym z bańki od dołu - mniej więcej 20 cm od baniaka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości