Bledy, dawki na cylindrach, obroty skacza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Bledy, dawki na cylindrach, obroty skacza

Post autor: Nodle » ndz lut 17, 2008 17:20

Właśnie zrobiłem vag'a. 2 dni temu w aucie wymieniono koło pasowe wału korbowego (ciężko zapalał) - mechanik ustawił też rozrząd. Teraz zapala niemal od razu, ale kilka parametrów mnie zaniepokoiło:


Na początek sprawdziłem błędy:

00527 - Czujnik temperatury powietrza wejściowego - G72
65535 - Uszkodzony sterownik/pamięć sterownika - ten błąd jest ze mną odkąd mam golfa (ponad rok)
00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
00519 - Czujnik MAP
prosze o wytłumaczenie tych błędów - co moze byc nie tak (ostatnio autko nie jedzie wiecej jak 140-150, tydzien temu bylo ok).


później dawki korekcyjne w cylindrach (niepokojący cylinder 2) - sprawdzane na zimnym silniku (pierwsze odpalenie):

Obrazek
Po kilku minutach:
Obrazek
Po kilku miniutach:
Obrazek

jak widać tragedia :( - obroty na zimnym skaczą od ok 840 do 920 - czy to normalne?

kąt wtrysku też mam do regulacji (mam ok 32-37), ale z tym myślę ze sobie poradzę dzięki TEJ FOTOPORADZIE


Co do wału korbowego, gdzieś przeczytałem, ze w grupie 004 pole 4 jest synchronizacja wału korbowego z wałkiem rozrządu i wartość ta ma być ok 0 a u mnie ta wartość COLD START VALVE jest ok. 80% !!! - czy to oznacza krzywy wał?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 06:57 przez Nodle, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lut 17, 2008 17:28

Nodle, sprawdź wężyk idący do MAPsensora ... wychodzi z kolektora ssącego

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 16:36 ]
przy okazji możesz wyjąć i sprawdzić styki na wtyczce od ECU



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » ndz lut 17, 2008 19:00

Możliwe że jak ci wymieniali koło pasowe to gość odpiął wtyczki a ktoś zapłon włączył i zapisał błędy.
G72 jest na rurze za IC
519 wężyk mapa od kolanka na kolektorze ssącym do sterownika.
575 niech zgadnę przeładowanie? Może źle wężyki podpiął od n75.
kąt wtrysku do poprawy
004-4 jak sama nazwa wskazuje cold start valve- zawór dawki rozruchowej że tak to nazwę, wartość zmienia się przy nagrzewaniu sinika.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lut 17, 2008 19:04

dawki na cylindrach sprawdź na goracym silniku ... na zimnym mają prawo się rozjechac



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » ndz lut 17, 2008 20:09

u kogo z tym wałem robiłes?



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz lut 17, 2008 21:18

Nodle pisze:Co do wału korbowego, gdzieś przeczytałem, ze w grupie 004 pole 4 jest synchronizacja wału korbowego z wałkiem rozrządu i wartość ta ma być ok 0 a u mnie ta wartość COLD START VALVE jest ok. 80% !!! - czy to oznacza krzywy wał?
tak jest tylko w PD-kach



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » pn lut 18, 2008 20:06

woojas25 pisze:u kogo z tym wałem robiłes?
o widze ze kolega tez z Libiąża :D
Robiłem w Trzebini u Pamuły - koleś zajmuje sie mercedesami i VW zwłaszcza dieslami.



ps. od czego jest to napięcie, bo jest chyba za niskie?:

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 20:15 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pn lut 18, 2008 21:35

powiem ci ze to jest zwiazane z ramieniem rsw powinno wynosic na zgaszonym silniku i włączonym zapłonoie 0750v a potem na zapalonym cos ok 13.2-14 nie bawiłes sie nastawnikiem albo co?a jaka masz dawke na ciepłym może za duzą i dlatego obroty sa waysokie ja mam 840rpm

[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 20:36 ]
a jaka masz dawke na ciepłym? i korekcje tez na ciepłym



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » pn lut 18, 2008 21:37

Nastawnika nie ruszałem, nigdy. Silnik ciepły będzie dopiero jutro wiec sprawdze i podam :)
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 21:42 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lut 18, 2008 22:14

Nodle pisze:Nastawnika nie ruszałem
więc może ktoś przed Tobą ruszył :chytry: odkręć pokrywę nastawnika ... rsw ( ten palec) jest na stożku i trzyma go torx ... poluzuj torx ( oczywiście na włączonym zapłonie i podłączonym vagu ) przesuń palec rsw tak , aby napięcie miało wartość 0.720 lub 0. 760 V ... już nie pamiętam , ale po założeniu pokrywy zmienia się o +- 0.020V ... po założeniu pokrywy ma wynosić 0.740V .... przykręć rsw , sprawdź jeszcze raz na vagu przy założonej pokrywce i jeżeli będzie ok to skręcaj wszystko.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 196 gości