Kontrolka swiec, szarpie przy 100/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jb23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:52
Lokalizacja: Kłodzko

Kontrolka swiec, szarpie przy 100/h

Post autor: jb23 » pn lut 11, 2008 12:17

Witam.
Jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość, jeśli z czymś się trochę machnę. Więc tak jestem od roku posiadaczem Golfa 3 - 1.9 TDI 95.r mam dwa problemy i chciałbym też uzyskać kilka porad. Problemy są takie pierwszy od jakiegoś tygodnia, kiedy odpalam mojego golfa kontrolka od świec żarowych pali się bardzo krótko a przy odpaleniu mam drobne problemy wcześniej świeciła się ciut dłużej a odpalało się, że tak powiem "za dotknięciem kluczyka" - oczywiście chodzi o okres zimowy czy to świece już są kiepskawe czy może coś innego? a drugi problem nie wiem może poważniejszy od czasu do czasu, kiedy jadę tak około 100km/h zdarza się takie jakby "rwanie" no nie wiem jak to opisać coś jak osoby, które zdają na prawo jazdy podczas puszczania sprzęgła tylko tak jak mówię u mnie się to zdarza podczas normalnej jazdy bez żadnych zmian biegów, co to może być? Olej, jaki do niego leje to Castrol GTD 10W40 wymieniam, co 10tys oczywiście filtry powietrza też są wtedy wymieniane paliwo, które leje do mojego golfa to zawsze Orlen ON Verva. Jeżeli chodzi o użytkowanie chciałbym się dowiedzieć jak np. ruszać tak żeby nie zamęczyć sprężarki, jakie powinny być obroty podczas ruszania a jakie podczas jazdy na trasie czytałem ogólne zasady, które są na forum, ale chciałbym żeby ktoś przybliżył mi to trochę bardziej jestem bardziej kierowcą niż mechanikiem a nie chcę zajeździć mojego samochodu. Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:26 przez jb23, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lut 11, 2008 13:30

wiec co do tego zrywania - moze to byc nastawnik
mozesz poszukac na forum o nim lub odezwac sie do mnie na gg

co do jazdy zeby nie zabic turbo - to nie gazowac ostro na zimnym dopoki sie nie rozgrzeje i nie gasic od razu po ostrej jezdzie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » pn lut 11, 2008 13:46

jb23 pisze:przy odpaleniu mam drobne problemy
jb23 pisze:kiedy jadę tak około 100km/h zdarza się takie jakby "rwanie" no nie wiem jak to opisać coś jak osoby, które zdają na prawo jazdy podczas puszczania sprzęgła tylko tak jak mówię u mnie się to zdarza podczas normalnej jazdy bez żadnych zmian biegów, co to może być?
Zalezy jaki rodzaj szarpniecia to jest :)
Najlepiej podlaczyc pod komputer i juz wiesz co to :)
Ranne odpalanie to kat wtrysku - prawdopodobnie musisz chwile pokrecic, a potem puszcza bialy dymek?

A to rwanie to moze byc notlauf zwiazany z przeladowaniem (N75), moze to byc problem z przeplywomierzem (jest zasyfiony i niezbyt dokaldnie puszcza powietrze) i moze to byc jeszcze kilka rzeczy.

Na Twoim miejscu albo bym poszukal kogos z VAGiem, albo zainwestowal ~100zl w interfejs VAG na rs232 lub USB (bo pewnie masz laptopa tylko z USB i nie masz wyjscia COM) i naprawde juz po ktoryms diagnozowaniu zwroci Ci sie ten zakup :)

Kupujesz takiego VAGa, podlaczasz do kompa w aucie, bierzesz kumpla, robisz diagnoze dynamiczna na 3 biegu od 1500-4500rpm z wybranej grupy testow (przeplywka, turbina, badasz kat wtrysku) i wtedy mozna cos myslec :)

Jak wrzucisz logi z VAG na forum, to jest tutaj naprawde duzo osob, ktore sie znaja i powiedza Ci co i jak :)

Ja mialem problem z odpalaniem rano i okazalo sie, ze to kat wtrysku, podlaczylem komputer, odczytalem kąt wtrysku i nastawilem pompe wtryskowa co do jednego stopnia :) Bez komputera - bym nadal smrodzil bialym dymem na cale podworko, a rozrusznik by mi chyba wyskoczyl spod maski od tego krecenia.


Obrazek
Obrazek

jb23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:52
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: jb23 » wt lut 12, 2008 17:28

no wszystko ładnie tylko gdzie jest gniazdo do VAGa rozgrzebałem dzis cały panel z nawiewem i popielniczką i kiepsko bo nic nie znalazłem tzn znalazłem jakieś niebieskie gniazdo ale ono wyglada na dużo miejsze od tej wtyczki z VAGa w dodaku chyba kształt jest też inny a żadnych wolnych gniazd poza tym nie znalazłem więc nie wiem czy brać się za zakup tego programu



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lut 12, 2008 17:35

przy popielniczce z prawej strony nad gniazdem zapalniczki masz zaslepke

wyjmujesz popiolke i przesuwasz ta zaslepke w lewo, tam masz gnizado


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jb23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:52
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: jb23 » wt lut 12, 2008 17:39

ale ja to zrobiłem na początku zdemontowałem tylko zaślepki i popielniczkę nic tam nie było więc zdemontowałem cały panel łącznie z nawiewem rozmontowałem wszystko tak że pod radiem była tylko wielka dziura i masa kabli ale jedyną wolna wtyczka to była ta o której mówie



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lut 12, 2008 18:15

Obrazek

w zielonym kole z X czerownym, zdejmujesz ta zaslepke i powinno byc lacze
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 18:17 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jb23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:52
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: jb23 » śr lut 13, 2008 16:58

ok faktycznie tam jest nie potrzebnie rozgrzebywałem cały ten panel dzięki za pomoc tylko mam jeszcze jedno pytanie gdzie kupić kabel do VAG który miałby około 20-25m niestety nie mam laptopa na dodatek mieszkam w bolku więc musiałbym sobie puścić kabel z drugiego piętra na parking pod oknem



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » śr lut 13, 2008 17:53

hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lut 13, 2008 19:11

jb23, hehe teraz to mnie zabiles :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr lut 13, 2008 19:56

hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)
będzie jak samochodzi na baterie z pilocikiem na kabel :) hahahahahahahahahahahhaah malo z krzesla nie spadlem


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 13, 2008 20:08

hehe no nie bardzo taka gra warta świeczki, żeby dynamicznie zlogować musisz być w ruchu, więc opcja z okna to kiepski plan:)
300 m kabla na bębnie i ogień :)



Awatar użytkownika
golfbrojce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt mar 09, 2007 20:39
Lokalizacja: FSW,,,,,FMI
Kontakt:

Post autor: golfbrojce » śr lut 13, 2008 20:11

jedz do jakiegoś warsztatu :grin: i kabla nie bedziesz musiał z okna spuszczac :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 13, 2008 20:29

jb23, wejdź na grupe dolnośląską i dowiedz się kto ma VAG-a i jakiegoś laptopa z Twojej okolicy to auto zloguje pewnie za kratke browara



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 218 gości