Kontrolka od świec żarowych nie świeci sie, silnik nie pali.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jelcyn155
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 23, 2007 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Kontrolka od świec żarowych nie świeci sie, silnik nie pali.

Post autor: Jelcyn155 » wt lut 12, 2008 21:48

Witam

Mam następujący problem : niedawno jechałem swoim golfikiem kiedy nagle przydławił sie tak jak by przygasł i zapaliła sie kontrolka od świec żarowych ale wszystko po sekundzie wróciło do normy. Następnego dnia kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapaliła sie i nie dało sie uruchomić samochodu. Oczywiście pomyślałem że świece sie spaliły także je wykręciłem i sprawdziłem 3 były spalone także kupiłem 4 nowe Bosha i zamontowałem myślałem ze bedzie po problemie ale nic sie nie zmieniło nadal kontrolka nie świeci i nie da sie odpalić, bezpieczniki sprawdziłem są dobre nie wiem tylko który przekaźnik jest odpowiedzialny za świece i gdzie sie znajduje ale jeżeli to nie przekaźnik to co to może być odopowidzialne za tą usterke ??



Awatar użytkownika
zbysio84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 25, 2007 18:10
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Re: Kontrolka od świec żarowych nie świeci sie, silnik nie p

Post autor: zbysio84 » wt lut 12, 2008 21:52

Bezpiecznik świec żarowych chyba 60 A lub 80 A, kiedyś u siebie to miałem ale nie pamiętam dokładnie.


VW jest Bogiem a GOLF nałogiem

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lut 12, 2008 21:53

Jelcyn155, kuknij tutaj moze się przyda http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824



Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » wt lut 12, 2008 21:55

Sprawcą kłopotów z odpalaniem jest w Twoim przypadku poluzowany lub niesprawny przekaźnik 109. Jeśli nie masz sprawnego a chcesz odpalić auto to przed odpaleniem połącz kablem + z aku do elektrozaworu na pompie.



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt lut 12, 2008 21:59

a inne kontrolki sie pala tj od oleju i ładowania jak przekręcisz kluczyk?



Jelcyn155
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 23, 2007 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Jelcyn155 » wt lut 12, 2008 22:04

mular pisze:a inne kontrolki sie pala tj od oleju i ładowania jak przekręcisz kluczyk?
Inne kontrolki palą tak jak zawsze...



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt lut 12, 2008 22:04

Jelcyn155, ew zadzwoń nr w podpisie jestem w pracy



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » czw lut 14, 2008 09:20

mario78 pisze:Sprawcą kłopotów z odpalaniem jest w Twoim przypadku poluzowany lub niesprawny przekaźnik 109. Jeśli nie masz sprawnego a chcesz odpalić auto to przed odpaleniem połącz kablem + z aku do elektrozaworu na pompie.
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
Pozdrawiam



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lut 14, 2008 09:22

Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?



Jelcyn155
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 23, 2007 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Jelcyn155 » czw lut 14, 2008 23:51

jaszczur pisze:
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?
Wymieniłem przekażnik 109 , oraz świece (3 miałem spalone) i Golfik pali jak złoto :D

Ale mam jeszcze jedno pytanie a minowicie jak jest na odpalonym słychać takie "psiuczenie" jakby gdzieś była jakaś nieszczelność i gdzieś powietrze pod ciśnieiem uciekało i ponadto przy ciężkiej nodze potrafi po mieśćie spalić około 11 litrów ropki!!!! co to może być??
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 23:55 przez Jelcyn155, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lut 14, 2008 23:53

Jelcyn155 pisze:Wymieniłem przekażnik 109 ,
i dobrze bo jak nie on to te co w poradzie są,z ciekawości ile dawałeś?



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt lut 15, 2008 09:41

jaszczur pisze:
Dokładnie jest to uszkodzenie przekaźnika 109 !
ciekawe czemu taka diagnoze stawiasz na 100%,to jest jedna z przyczyn,a jeszcze mogą być inne przekaźniki i co?
Zawsze jest inna możliwość ale miałem to samo u siebie i te objawy które tu opisał na to wskazywały. Ten przekaźnik pracuje pod dużym obciążeniem i dla tego często luty się przegrzewają.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości