Jaki schemat ustawienia rozrządu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki schemat ustawienia rozrządu?
witam to mój pierwszy post i odrazu proszę WAS o pomoc , potrzebuje schemat ustawienia rozrządu w owym mk , oraz porade na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany paska.
Dziękuję za wszelaką pomoc
Dziękuję za wszelaką pomoc
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:15 przez Michu10, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ustawienie rozrządu w mk4 1.9 TDi 85 kw 6-bieg
Witam.
Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.
Pozdrawiam.
Elek_vw
Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.
Pozdrawiam.
Elek_vw
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Michu10, a wystarczyło poszukać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130850 co prawda pasat ale motor ten sam,
vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:50 przez jaszczur, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości