Brak mocy po wymianie rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Brak mocy po wymianie rozrzadu

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 00:19

Witam,

Po wymianie rozrzadu (nie wiem, moze to zbieg okolicznosci) zauwazylem spadek mocy w moim golfie. Po osiagnieciu 3500-4000 obrotow moc spada i juz dalej nie moge przyspieszac (dodam, ze nie jest to notlauft). Rezultat jest taki, ze nie moge osiagnac wiekszych predkosci niz 150km/h. Wczesniej sprawdzana max predkosc to 195km/h (na niemieckiej autostradzie :-).
Komputer nie zapisuje zadnych bledow.
Temat byl juz walkowany wielokrotnie i wiem przykladowo, ze w jednym przypadku spodowane to bylo oporem na filtrze paliwa paliwa, w innym uszkodzona przeplywka, w innym pompa wtryskowa, itd...
Po wykonaniu logow dynamicznych wydaje mi sie jednak ze wszysko jest ok.
Czy moglby ktos jednak na to spojrzec?

Zauwazylem jeszcze, ze w TDI timming na wykresie kat wtrysku jejst minimalnie powyzej gornej lini, czyli nalezalaby go poprawic. Czy to moze powodowac, ze silnik stracil moc w wyzszych obrotach?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.

[ Dodano: 29 Sty 2008 22:54 ]
Jutro postaram sie zrobic logi podczas gwaltownego przyspieszania do 4000 obr na 3 biegu. Bo z tych logow to chyba za duzo nie wynika, prawda? Przyspieszalem tylko do 3 tys. obrotow.

[ Dodano: 30 Sty 2008 23:14 ]
Dzisiaj poprawilem logi- tzn "gaz do dechy" od 1500 obr do 4500 pod lekka górkę na trójce. Wydaje mi sie, ze cos sie dzieje z przeplywka- moglby ktos to zweryfikowac? No i napewno do poprawki statyczny kat wtrysku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 31, 2008 02:14

jarorlit pisze:g na wykresie kat wtrysku jejst minimalnie powyzej gornej lini, czyli nalezalaby go poprawic. Czy to moze pow
1, przepływka Ci tnie dawki (pomijam ufając, że jest ta sama co przed rozrządem, co nie zmienia faktu, że jest do wyrzucenia)
2. nie ustawili ci pompy, pewnie wałka też i tu bym szukał zaginionych koni :)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw sty 31, 2008 12:25

jarorlit a co za szpece Ci to robili....?? i ile skasowali??
p.s Uysy wszystko wyjasnil


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 19:36

Dzieki za odpowiedzi.
Czyli zaczynam od przeplywki, a pozniej pompa...
rob555 pisze:a co za szpece Ci to robili....?? i ile skasowali??
Do tych "szpecow" juz nie pojade...Sa z Gdanska. Polecila mi gosci jedna osoba z forum, ze ponoc specjalisci od TDI...
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 19:40 przez jarorlit, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 31, 2008 19:45

jarorlit pisze:Dzieki za odpowiedzi.
Czyli zaczynam od przeplywki, a pozniej pompa...
rob555 pisze:a co za szpece Ci to robili....?? i ile skasowali??
Do tych "szpecow" juz nie pojade...Sa z Gdanska. Polecila mi gosci jedna osoba z forum, ze ponoc specjalisci od TDI...
Nie wiem czy dobrze pamietam czy to nie ty miałes problem z głosno chodzacym silnikiem??? problem załatwiony????



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 20:49

PinkFloyd pisze: Nie wiem czy dobrze pamietam czy to nie ty miałes problem z głosno chodzacym silnikiem??? problem załatwiony????
Dobrze pamietasz :)
Niestety ten problem jeszcze nie rozwiazany.

A to dlatego, ze wiem iz prawdopodobnie cos stuka w samym silniku (prawdopodobnie sworzen tloka).
I nie wiem ,czy rozbierac silnik (koszty), czy szukac nowego (tak mi polecili w serwisie Skody). Na razie jezdze tak jak jest, bo z kasa ciezko :(



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 31, 2008 20:59

jarorlit pisze:prawdopodobnie sworzen tloka
w 100% przypadków jakie do mnie trafiły z tym opisem problemu stukał nie sworzeń a zatarty tłok (czwarty w nowszych tdi, pierwszy w starszych) Czy stukania nie zapoczątkowała czasem awaria sprężarki/miski olejowej?? :helm:
Dziwne, że w takim motorze chce Ci się jeszcze z rozrządem bawić...
Proponuję przy następnej wymianie oleju zdjąć miskę i obejrzeć cylindry (przy odrobinie szczęścia wyczaisz problem bez sprzętu - zawsze przyciera cylinder na dole)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw sty 31, 2008 21:55

jarorlit pisze: Do tych "szpecow" juz nie pojade...Sa z Gdanska. Polecila mi gosci jedna osoba z forum, ze ponoc specjalisci od TDI...
To gdzies w mojej okolicy :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 22:09

uysy pisze:w 100% przypadków jakie do mnie trafiły z tym opisem problemu stukał nie sworzeń a zatarty tłok (czwarty w nowszych tdi, pierwszy w starszych) Czy stukania nie zapoczątkowała czasem awaria sprężarki/miski olejowej??
No wlasnie, ze nic z turbo i miska sie nie dzialo. A czy oprocz stukania byly jeszcze jakies inne objawy zatarcia tloka? Bo pewnie ten dzwiek odbiega daleko od stukania popychaczy?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 31, 2008 22:16

jarorlit pisze:odbiega daleko od stukania popychaczy?
ciężko stwierdzić... raczej nie odbiega daleko... słysząc na żywo trafiam zawsze :)
generalnie brzmi trochę jak panewka i identycznie jak sworzeń, tyle, że natężenie niezależne od obciążenia motora. Sposób weryfikacji już znasz.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 22:22

A jesli bym w dobrej jakosci nagral ten dzwiek to sprobowalbys to ocenic?
Silnik osluchiwalo juz tyle "specow" i kazdy mowi co innego. Zaczelo sie od popychaczy, pozniej, ze panewka, a ostatnio opcja to ten sworzen. Stukanie rzeczywiscie nie zalezne od obciazenia. Zawsze takie samo...



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 31, 2008 22:25

jarorlit pisze:A jesli bym w dobrej jakosci nagral ten dzwiek to sprobowalbys to ocenic?
nie.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw sty 31, 2008 22:28

uysy pisze:
jarorlit pisze:A jesli bym w dobrej jakosci nagral ten dzwiek to sprobowalbys to ocenic?
nie.
Trudno, pomecze sie sam :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 31, 2008 22:37

jarorlit pisze:
uysy pisze:
jarorlit pisze:A jesli bym w dobrej jakosci nagral ten dzwiek to sprobowalbys to ocenic?
nie.
Trudno, pomecze sie sam :)
Ze sworzniami tłoków i stukiem spotkałm sie juz w MK IV ale co ciekawe jedne Mk IV TDI chodza bezszelestnie, a jedne głosno klekoczą. Ojcec ma ALH i klekocze mimo ze robiona była głowica- zawory, gniazda, uszczelniacze, nowe popychacze, pierscienie, panewki i tak po tym chodzi głosniej niz mój- a co ciekawe pojawia sie to przy wiekrzych przebiegach. Warto zajrzec przy jakies robocie, na razie bym jeździł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 228 gości