Wymiana spalonej pomy paliwowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana spalonej pomy paliwowej
myślę,że Moderator daruje mi ten dubel posta , bo może to sie przydać innym użytkownikom. A jednoczsnie może ktoś mi pomoże jeszcze w tej sprawie a poprzedni post tkwi tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145302
Zakończenie sprawy spalonej pompy wyglada tak .
Kupiłem sam wkład pompy tzn. częśc elektryczną za 170 zł. w sieci.
Jest ok., bo ominąłem problem wydatku 850zł w Inetrcarsie czy 1000zł w serwisach !!!
Robocizna 120zł.
Pojawił się jednak inny problem i może ktoś wie co z tym zrobić.
Po zassaniu paliwa i uruchomieniu silnika pompka paliwowa caly czas chodzi.
By ponownie jej nie spalić, bo nie powinna chodzić non stop, odłaczyłem kostkę i ją wyłączyłem. Auto zapala ok. bo paliwo jest zassane. Myśle ,że po dłuższym postoju poprostu musze ją ponownie podłączyć, by pchnęła na chwilę paliwo.
Czy może to być jakis błąd w ECU który jej nie wyłącza ?
Byłbym wdzięczny bardziej obeznanym osobom za pomoc.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145302
Zakończenie sprawy spalonej pompy wyglada tak .
Kupiłem sam wkład pompy tzn. częśc elektryczną za 170 zł. w sieci.
Jest ok., bo ominąłem problem wydatku 850zł w Inetrcarsie czy 1000zł w serwisach !!!
Robocizna 120zł.
Pojawił się jednak inny problem i może ktoś wie co z tym zrobić.
Po zassaniu paliwa i uruchomieniu silnika pompka paliwowa caly czas chodzi.
By ponownie jej nie spalić, bo nie powinna chodzić non stop, odłaczyłem kostkę i ją wyłączyłem. Auto zapala ok. bo paliwo jest zassane. Myśle ,że po dłuższym postoju poprostu musze ją ponownie podłączyć, by pchnęła na chwilę paliwo.
Czy może to być jakis błąd w ECU który jej nie wyłącza ?
Byłbym wdzięczny bardziej obeznanym osobom za pomoc.
Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2008 14:59 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Pompa paliwowa (tandempumpe) jest pompą krzywkową (4ry komory) - dzięki temu pompa jest zdolna do zassania samodzielnie paliwa ...
nigdy nie drezayłem tamatu w VW - ale w audi pompa w baku to pompa spiętrzająca - załącza się jeśli w baku jest mniej niż połowa stanu paliwa - ECU odczytuje rezystancję z czujnika ilości paliwa (pływaka) i wg tego wlącza/wyłacza pompę spietrzająca w baku ... sprawdź - 100% -> 50% paliwa w baku pompa nie powinna podawac paliwa - 50% -> 0% powinna podawać cały czas po zapłonie ...
nigdy nie drezayłem tamatu w VW - ale w audi pompa w baku to pompa spiętrzająca - załącza się jeśli w baku jest mniej niż połowa stanu paliwa - ECU odczytuje rezystancję z czujnika ilości paliwa (pływaka) i wg tego wlącza/wyłacza pompę spietrzająca w baku ... sprawdź - 100% -> 50% paliwa w baku pompa nie powinna podawac paliwa - 50% -> 0% powinna podawać cały czas po zapłonie ...
Ok. sprawdzę.
Jednak dziwne , bo po wł. zapłonu wł. sie na dosłownie sekundę i wyłącza- bo słychać.
Po właczeniu rozruchu w momencie odpalenia silnika włącza sie ponownie i chodzi cały czas ( szumi w trakcie pracy, a poniewaz znajduje się pod siedzeniem pasazerta z tyłu , to po odchyleniu siedzenia/ siedziska
doskonale słychac jej pracę)
Jednak dziwne , bo po wł. zapłonu wł. sie na dosłownie sekundę i wyłącza- bo słychać.
Po właczeniu rozruchu w momencie odpalenia silnika włącza sie ponownie i chodzi cały czas ( szumi w trakcie pracy, a poniewaz znajduje się pod siedzeniem pasazerta z tyłu , to po odchyleniu siedzenia/ siedziska
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
czyli wygląda na to że to jest pompa tłocząca (nie spietrzająca) - po właczeniu zapłonu idzie samodiagnoza a przy okazji pompa dobija ciśnienie w układ ... i działa po uruchomieniu silnikadark972 pisze:Ok. sprawdzę.
Jednak dziwne , bo po wł. zapłonu wł. sie na dosłownie sekundę i wyłącza- bo słychać.
Po właczeniu rozruchu w momencie odpalenia silnika włącza sie ponownie i chodzi cały czas ( szumi w trakcie pracy, a poniewaz znajduje się pod siedzeniem pasazerta z tyłu , to po odchyleniu siedzenia/ siedziskadoskonale słychac jej pracę)
tak , pompa paliwowa jest w zbiorniku.Ryszardo pisze:To ja już nic nie rozumiem! W dieslu TDI jest pompa paliwowa w zbiorniku? Cały czas myślałem, że to pompa wtryskowa zaciąga paliwo z baku. Czy ktoś może to wytłumaczyć? Pozdrawiam.
Pracuje chwile , wyrównując ciśnienie paliwa i się wyłącza.
Pózniej ( w ciągu pracy silnika ) się już nie włącza, wtedy pompa wtryskowa zasysa.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 19:11 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
w TDI PD - po 2001 o ile dobrze pamiętam - w 2,5 V6 TDI jest pompa spiętrzająca - u ciebie w ASV (VE) nie ma nic oprócz pływaka - pompa faktycznie sama zaciąga paliwoRyszardo pisze:To ja już nic nie rozumiem! W dieslu TDI jest pompa paliwowa w zbiorniku? Cały czas myślałem, że to pompa wtryskowa zaciąga paliwo z baku. Czy ktoś może to wytłumaczyć? Pozdrawiam.
problem nadal trwa z moim mk4.
Czy naprawdę nikt nie wie czemu pompa paliwaowa chodzi cały czas?!Ona powinna chodzić tylko chwilę ! U mnie mieli bez sensu non'stop a jazda bez jej właczenia powoduje ,ze nie znam poziomu paliwa, bo czujnik wtedy nie działa.
Czy naprawdę nikt nie wie czemu pompa paliwaowa chodzi cały czas?!Ona powinna chodzić tylko chwilę ! U mnie mieli bez sensu non'stop a jazda bez jej właczenia powoduje ,ze nie znam poziomu paliwa, bo czujnik wtedy nie działa.
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 17:54 przez dark972, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości