duze zurzycie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jastrzabtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:36
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

duze zurzycie oleju

Post autor: jastrzabtm » śr sty 30, 2008 17:58

Witam!!!
jestem od niedawna posiadaczem mk4 tdi o przebiegu 175tys km(tyle ma na liczniku)a autentycznie nie wie.zalałem go olejem castrol 5w 40.problem mam taki ze juz mam zeobione nim 7tys km i dolałem mu 1.5l litra oleju.nie znalazłem zadnych wycieków ani nic co mogłoby wskazywac na jakies ubytki tego oleju.gdzie powinienem zaczac szukac przyczyn?

przytrafia mi sie jeszcze taka awaria ze na 4-5 biegu po przekroczeniu 3100 obr odnosze takie wrazenie jakby turbina przestała działac.nie jest zrywny silnik zamulony.po ponownym uruchomieiu silnika usterka znika.


Z góry dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiam wszystkich uzytkowników vw



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 30, 2008 18:10

jaki numer silnika??



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » śr sty 30, 2008 19:15

Napisz cos wiecej czy kopci na jaki kolor itd. to ze turbo sie odlacza przy 3100rpm. to masz notlauf. Najlepiej jakbys diagnoze dynamiczna vag zrobil i wrzucil logi...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

jastrzabtm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:36
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: jastrzabtm » czw sty 31, 2008 15:29

nr silnika. JZ1W...

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:33 ]
nr silnika zaczyna sie od JZ1W...

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:42 ]
jak jest zimny to kopci na biało.i raz zauwarzyłem jak wyprzedzałem lekka smuge czarnego dymku za mna.to było po redukcji biegu z 5 na 3.na koncówka wydechu jest czarna,ale nie jest tłusta co mogłoby wskazywac na olej

[ Dodano: 31 Sty 2008 14:44 ]
kolego a co to znaczy ze mam notlauf. to jst jakies odciecie zpłonu,czy dławiaca sie turbinka



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sty 31, 2008 23:29

Notlauf oznacza, że turbina przeładowuje i ECU przełącza się w tryb awaryjny i dlatego takie przymulenie silnika aż do czasu wyłaczenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Sporo o tym jest napisane na forum. Wpisz w wyszukiwarkę "notlauf", "N75" a będziesz miał co czytać i dowiesz się jakie czynniki na to wpływają,
jeżeli chodzi o podany przez ciebie numer silnika to nie jest to numer silnika tylko podałeś oznaczenia od ósmego do jedenastego w numerze nadwozia, numer silnika w MK4 zawsze zaczyna się od trzech liter i potem sześciu cyfr.
Z tym olejem to sprawdź to co podali wcześniej inni oraz zobacz czy nie przybywa Ci płynu chłodzącego i jaki ma kolor i czy nie ma ciemnego osadu na dnie zbiorniczka wyrównawczego, sprawdź też przy okazji kompresję bo może żre Ci ten olej wraz z paliwem.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw sty 31, 2008 23:37

daj na 10W40;p


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości