Wymiana silnika ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dluugas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 15, 2007 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana silnika ALH

Post autor: dluugas » pn sty 28, 2008 00:21

Panowie jest jakas roznica pomiedzy silnikami ALH lub AGR... to znaczy oczywiste ze musi byc jakas roznica jak sa inne oznaczenia ale czy moge wrzuci do swojego autka gdzie mialem silnik ALH 1.9 TDI 90PS np silnik o oznaczeniu AGR lub inny bez zadnych istotnych przerobek ?? np zostawic osprzet od ALH a wrzucic AGR.. i czy macie jakies moze namiary na jakis naprawde dobry warsztat gdzie solidnie za rozsadna cene przerzuca mi nowy silnik... W wawce lub okolicach
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:22 przez dluugas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 28, 2008 00:25

Różnia sie tym ze ALH ma turbinkę o zmiennej geometrii i inne jest jej sterowanie i ALH ma koło dwumasowe i silnika ALH Spełnia norme spalin Euro 3+ i nie ma problemu zeby wjechac do Berlina. Co do sterownika silnika pewnie tez inny. A co sie stało ze starym silnikiem???

Blok silnika, głowica nie powinna sie różnic miedzu ALH a AGR
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



dluugas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 15, 2007 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dluugas » pn sty 28, 2008 00:27

Szkoda gadac... Przytarlem miska olejowa... w ktorej zrobila sie dziura wielkosci piesci... szczerze to nawet tego nie poczulem... jechalem zaplila mi sie kontrolka od oleju, chcialem sie zatrzymac ale moj golfik postanowil sie sam zatrzyamc :/

[ Dodano: 27 Sty 2008 23:29 ]
patrzylem wlasnie na allegro ale ciezko tam dorwac ALH... myslalem ze AGR mozna wrzucic bo i jets pelno lepszy wybor... :( a po alh to przez pol polski musial bym jechac :/ a tez troche sie boje takiej wymiany bo to nigdy nie wiadomo jakie kupa sie kupi :/



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 28, 2008 00:34

dluugas pisze:Szkoda gadac... Przytarlem miska olejowa... w ktorej zrobila sie dziura wielkosci piesci... szczerze to nawet tego nie poczulem... jechalem zaplila mi sie kontrolka od oleju, chcialem sie zatrzymac ale moj golfik postanowil sie sam zatrzyamc :/

[ Dodano: 27 Sty 2008 23:29 ]
patrzylem wlasnie na allegro ale ciezko tam dorwac ALH... myslalem ze AGR mozna wrzucic bo i jets pelno lepszy wybor... :( a po alh to przez pol polski musial bym jechac :/ a tez troche sie boje takiej wymiany bo to nigdy nie wiadomo jakie kupa sie kupi :/
Mozesz kupić AGR ale bez osprzetu i musowo przerzucic osprzet z ALH wtedy bedzie taniej i nie trzeba bedzie nic przerabiac. A remontu starego silnika nie da sie zrobic???



dluugas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 15, 2007 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dluugas » pn sty 28, 2008 00:44

Wiesz co... Mam kumpla ktory jest mechanikiem .. i jutro ma mi rozlozyc silnik na czesci pierwsze i ogarnac co tam sie stalo w srodku ja sie za bardzo nie znam... a nie chcialem jemu glowy zawracac zeby mi tlumaczyl o co chodzi dlatego wolalem na forum sie zapytac :) w sumie on w skodzie pracuje i te silnik VW ma na codzien ale chlopak ostro zapracowany jest i sie boje ze bedzie mi go skladal dwa tygodznie :/



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 28, 2008 00:48

dluugas pisze:Wiesz co... Mam kumpla ktory jest mechanikiem .. i jutro ma mi rozlozyc silnik na czesci pierwsze i ogarnac co tam sie stalo w srodku ja sie za bardzo nie znam... a nie chcialem jemu glowy zawracac zeby mi tlumaczyl o co chodzi dlatego wolalem na forum sie zapytac :) w sumie on w skodzie pracuje i te silnik VW ma na codzien ale chlopak ostro zapracowany jest i sie boje ze bedzie mi go skladal dwa tygodznie :/
W najgorszym przypadku wydaje mi sie ze do wymiany panewki, wał do przetoczenia, pierścienie i cylindry do chonowania i nowa miska- poza tym nic innego nie powinno sie stac. A co silnik tak spuchł z barku oleju ze sam zgasł????

Koszty beda podobne ale wiadomo na czym stoisz.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:49 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



dluugas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 15, 2007 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dluugas » pn sty 28, 2008 00:50

tak sam zgasl :/ miske juz wymienilem sam ... bo myslalem ze zaleje olejem i bedzie ok ;/

[ Dodano: 27 Sty 2008 23:54 ]
i co gorsza ja go jeszcze odpalilem... :/ chwile pochodzil i zgasl i juz nie probowalem dalej



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 28, 2008 01:03

dluugas pisze:tak sam zgasl :/ miske juz wymienilem sam ... bo myslalem ze zaleje olejem i bedzie ok ;/

[ Dodano: 27 Sty 2008 23:54 ]
i co gorsza ja go jeszcze odpalilem... :/ chwile pochodzil i zgasl i juz nie probowalem dalej
wg mnie da sie uratowac ale pewnie złapał na panewkach lub pierscieniach

U mnie kiedys pekł zawór i uszkodził tłok i cylindre zrobiłem i silnik jest jak nowy, przy okazji zregenerowałem głowice, nowe uszczelniacze i pierscienie i :bigok:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn sty 28, 2008 17:50

[ Dodano: 28 Sty 2008 16:54 ]
dluugas pisze:Panowie jest jakas roznica pomiedzy silnikami ALH lub AGR.
1. turbina - ALH VNT, AGR - west gate,
2. sprzęgło - pierwsze AGR w nadwoziu golfa IV miały koła jednomasowe (do 100 000 egzemplarza), później AGR też mają dwumas,
3. wtryskiwacze - ALH ciśnienia otwarcia 220/300, AGR -190/300, otworki dla obu 0,184 mm. AGR da się przeregulowac też na 220/300 :grin:

Co do przerzucenia silnika - jak nic nie padło z osprzętu (szczególnie chodzi o turbinę) to przekładasz tzw. słupek P&P. W skład "słupka" wczodzi: blok z wałem, korbowodami, tłokami, pompą olejową, miską olejową, głowica z wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.

Taki "słupek" do ALH pasuje od AGR, AHF, ALH i ASV. Jakbyś znalazł kompletny silnik 110 KM (AHF, ASV) wkładasz go też P&P i masz od razu 110 KM a nie 90 :grin:
Najważniejsze są wtryskiwacze od AFH/ASV bo mają dziury 0,205mm. Osprzętowo to są identyczne silniki jak ALH (pompa wtryskowa ta sama, turbina też, reszta osprzętu też).

Zrobic Ci to może tanio i profesjonalnie Pan Jarek Tarkowowski w Sulejówku tel. 22 783 41 04 (cięzko się dodzwonic). Jak coś to powołaj się na Irka z Leona.

Co do kosztów naprawy to wychodzą takie same albo większe jak kupienie "słupka". Pewne silnik i z gwarancją sprzedaje ten gośc:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6260648

Polecam. Sam brałem wiele gratów u niego i zero zoonka.

P.S. Jak masz motor zatarty na wale to mam wał ALH z panewkami i korbowodami oraz głowicę ALH i większośc osprzętu (rozrusznik, pompa wtryskowa, ...). U szwagra walnęło chłodzenie i tłok przyłapał gładź. Smarowanie jednak było do końca. Wymieniliśmy motor na cały ASV. W razie najgorszego ten motor można zrobi tanim kosztem na 100% sprawny.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 18:02 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

tomato20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 25, 2008 13:24
Lokalizacja: Olsztyn / Malbork
Kontakt:

Post autor: tomato20 » pn lut 02, 2009 02:44

sorki że trochę odbiegnę od tematu: zastanawiam się czy jest możliwość zmiany silnika z AHF (taki mam) na np. ASZ lub ARL??? czysto teoretycznie się zastanawiam bo bardzo lubię mojego mk4 :grin: i gdyby silnik padł czy można bez większych problemów go zmienić na silnik z PD?



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re:

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 09:10

PinkFloyd pisze:Różnia sie tym ze ALH ma turbinkę o zmiennej geometrii i inne jest jej sterowanie i ALH ma koło dwumasowe i silnika ALH Spełnia norme spalin Euro 3+ i nie ma problemu zeby wjechac do Berlina. Co do sterownika silnika pewnie tez inny. A co sie stało ze starym silnikiem???

Blok silnika, głowica nie powinna sie różnic miedzu ALH a AGR

ty poważnie ALH ma ze zmienna geometria łopatek ?? to podobno sie psuje :( trzeba jakoś dbać specjalnie o ta turbine ?? ,myslałem ze 90km ma zwykła turbine :((((


nie ma mnie

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Wymiana silnika ALH

Post autor: daniel.wwe » wt wrz 27, 2011 10:12

speckom pisze:poważnie ALH ma ze zmienna geometria łopatek ??
Tak :-)
speckom pisze:trzeba jakoś dbać specjalnie o ta turbine ??
poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667" onclick="window.open(this.href);return false;


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana silnika ALH

Post autor: wesol » wt wrz 27, 2011 10:28

tak jest zmienna geometria. W niemcowni chodzi oto iz unich sie placi OC za konie mechaniczne a nie od pojemnosci wiec króluje u nich mentalnosc tworzenia aut z tym samym osprzetem ale z moca "L" i "H" low i high. Stad potrzeba tworzenia silnikow prawie identycznych o mocach 90 czy 110 KM. AGR np do tego wszytskiego jest ze tak powiem idealny na jazde na taxi czy dla kobiety jezdzacej po zakupy i dzieciaki do szkoly. Geometria sie nie zapiecze i teoretycznie tanszy przy naprawach i jeszcze pierwsze wypusty nie maja dwumasy.

P.S. Ale żeś odgrzał kotleta 2,5 rocznego...


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Wymiana silnika ALH

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 11:46

wesol pisze:tak jest zmienna geometria. W niemcowni chodzi oto iz unich sie placi OC za konie mechaniczne a nie od pojemnosci wiec króluje u nich mentalnosc tworzenia aut z tym samym osprzetem ale z moca "L" i "H" low i high. Stad potrzeba tworzenia silnikow prawie identycznych o mocach 90 czy 110 KM. AGR np do tego wszytskiego jest ze tak powiem idealny na jazde na taxi czy dla kobiety jezdzacej po zakupy i dzieciaki do szkoly. Geometria sie nie zapiecze i teoretycznie tanszy przy naprawach i jeszcze pierwsze wypusty nie maja dwumasy.

P.S. Ale żeś odgrzał kotleta 2,5 rocznego...
a można sobie vagiem podnieść do tych 100-110km ??? czy trzeba jakies mapy nowe itp ( jestem total green w tych sprawach ale chodzi mi tylko zeby spalanie spadło maxymalnie a podobno spada jaks ie zwiekszy moc)

a ja mam 2 mas czy jedno mas ?? mam 98r i jeszcze 1 pytanie czy da sie dostac jakos do turbiny i w niej zobaczyć czy te kierownice są dobre ?

kurde dobrze ,że przeczytałem te porady bo ja jeżdże jak emeryt a nawet gorzej i w wiekszosci to na luzie , z górki itp, auto tylko służy do przemieszczania sie ale mam chyba pompe do wymiany bo ciezko odpala :(


nie ma mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości