Wymiana silnika ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silnika ALH
Panowie jest jakas roznica pomiedzy silnikami ALH lub AGR... to znaczy oczywiste ze musi byc jakas roznica jak sa inne oznaczenia ale czy moge wrzuci do swojego autka gdzie mialem silnik ALH 1.9 TDI 90PS np silnik o oznaczeniu AGR lub inny bez zadnych istotnych przerobek ?? np zostawic osprzet od ALH a wrzucic AGR.. i czy macie jakies moze namiary na jakis naprawde dobry warsztat gdzie solidnie za rozsadna cene przerzuca mi nowy silnik... W wawce lub okolicach
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:22 przez dluugas, łącznie zmieniany 1 raz.
Różnia sie tym ze ALH ma turbinkę o zmiennej geometrii i inne jest jej sterowanie i ALH ma koło dwumasowe i silnika ALH Spełnia norme spalin Euro 3+ i nie ma problemu zeby wjechac do Berlina. Co do sterownika silnika pewnie tez inny. A co sie stało ze starym silnikiem???
Blok silnika, głowica nie powinna sie różnic miedzu ALH a AGR
Blok silnika, głowica nie powinna sie różnic miedzu ALH a AGR
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Szkoda gadac... Przytarlem miska olejowa... w ktorej zrobila sie dziura wielkosci piesci... szczerze to nawet tego nie poczulem... jechalem zaplila mi sie kontrolka od oleju, chcialem sie zatrzymac ale moj golfik postanowil sie sam zatrzyamc :/
[ Dodano: 27 Sty 2008 23:29 ]
patrzylem wlasnie na allegro ale ciezko tam dorwac ALH... myslalem ze AGR mozna wrzucic bo i jets pelno lepszy wybor... a po alh to przez pol polski musial bym jechac :/ a tez troche sie boje takiej wymiany bo to nigdy nie wiadomo jakie kupa sie kupi :/
[ Dodano: 27 Sty 2008 23:29 ]
patrzylem wlasnie na allegro ale ciezko tam dorwac ALH... myslalem ze AGR mozna wrzucic bo i jets pelno lepszy wybor... a po alh to przez pol polski musial bym jechac :/ a tez troche sie boje takiej wymiany bo to nigdy nie wiadomo jakie kupa sie kupi :/
Mozesz kupić AGR ale bez osprzetu i musowo przerzucic osprzet z ALH wtedy bedzie taniej i nie trzeba bedzie nic przerabiac. A remontu starego silnika nie da sie zrobic???dluugas pisze:Szkoda gadac... Przytarlem miska olejowa... w ktorej zrobila sie dziura wielkosci piesci... szczerze to nawet tego nie poczulem... jechalem zaplila mi sie kontrolka od oleju, chcialem sie zatrzymac ale moj golfik postanowil sie sam zatrzyamc :/
[ Dodano: 27 Sty 2008 23:29 ]
patrzylem wlasnie na allegro ale ciezko tam dorwac ALH... myslalem ze AGR mozna wrzucic bo i jets pelno lepszy wybor... a po alh to przez pol polski musial bym jechac :/ a tez troche sie boje takiej wymiany bo to nigdy nie wiadomo jakie kupa sie kupi :/
Wiesz co... Mam kumpla ktory jest mechanikiem .. i jutro ma mi rozlozyc silnik na czesci pierwsze i ogarnac co tam sie stalo w srodku ja sie za bardzo nie znam... a nie chcialem jemu glowy zawracac zeby mi tlumaczyl o co chodzi dlatego wolalem na forum sie zapytac w sumie on w skodzie pracuje i te silnik VW ma na codzien ale chlopak ostro zapracowany jest i sie boje ze bedzie mi go skladal dwa tygodznie :/
W najgorszym przypadku wydaje mi sie ze do wymiany panewki, wał do przetoczenia, pierścienie i cylindry do chonowania i nowa miska- poza tym nic innego nie powinno sie stac. A co silnik tak spuchł z barku oleju ze sam zgasł????dluugas pisze:Wiesz co... Mam kumpla ktory jest mechanikiem .. i jutro ma mi rozlozyc silnik na czesci pierwsze i ogarnac co tam sie stalo w srodku ja sie za bardzo nie znam... a nie chcialem jemu glowy zawracac zeby mi tlumaczyl o co chodzi dlatego wolalem na forum sie zapytac w sumie on w skodzie pracuje i te silnik VW ma na codzien ale chlopak ostro zapracowany jest i sie boje ze bedzie mi go skladal dwa tygodznie :/
Koszty beda podobne ale wiadomo na czym stoisz.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 00:49 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
wg mnie da sie uratowac ale pewnie złapał na panewkach lub pierscieniachdluugas pisze:tak sam zgasl :/ miske juz wymienilem sam ... bo myslalem ze zaleje olejem i bedzie ok ;/
[ Dodano: 27 Sty 2008 23:54 ]
i co gorsza ja go jeszcze odpalilem... :/ chwile pochodzil i zgasl i juz nie probowalem dalej
U mnie kiedys pekł zawór i uszkodził tłok i cylindre zrobiłem i silnik jest jak nowy, przy okazji zregenerowałem głowice, nowe uszczelniacze i pierscienie i
[ Dodano: 28 Sty 2008 16:54 ]
2. sprzęgło - pierwsze AGR w nadwoziu golfa IV miały koła jednomasowe (do 100 000 egzemplarza), później AGR też mają dwumas,
3. wtryskiwacze - ALH ciśnienia otwarcia 220/300, AGR -190/300, otworki dla obu 0,184 mm. AGR da się przeregulowac też na 220/300
Co do przerzucenia silnika - jak nic nie padło z osprzętu (szczególnie chodzi o turbinę) to przekładasz tzw. słupek P&P. W skład "słupka" wczodzi: blok z wałem, korbowodami, tłokami, pompą olejową, miską olejową, głowica z wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.
Taki "słupek" do ALH pasuje od AGR, AHF, ALH i ASV. Jakbyś znalazł kompletny silnik 110 KM (AHF, ASV) wkładasz go też P&P i masz od razu 110 KM a nie 90
Najważniejsze są wtryskiwacze od AFH/ASV bo mają dziury 0,205mm. Osprzętowo to są identyczne silniki jak ALH (pompa wtryskowa ta sama, turbina też, reszta osprzętu też).
Zrobic Ci to może tanio i profesjonalnie Pan Jarek Tarkowowski w Sulejówku tel. 22 783 41 04 (cięzko się dodzwonic). Jak coś to powołaj się na Irka z Leona.
Co do kosztów naprawy to wychodzą takie same albo większe jak kupienie "słupka". Pewne silnik i z gwarancją sprzedaje ten gośc:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6260648
Polecam. Sam brałem wiele gratów u niego i zero zoonka.
P.S. Jak masz motor zatarty na wale to mam wał ALH z panewkami i korbowodami oraz głowicę ALH i większośc osprzętu (rozrusznik, pompa wtryskowa, ...). U szwagra walnęło chłodzenie i tłok przyłapał gładź. Smarowanie jednak było do końca. Wymieniliśmy motor na cały ASV. W razie najgorszego ten motor można zrobi tanim kosztem na 100% sprawny.
1. turbina - ALH VNT, AGR - west gate,dluugas pisze:Panowie jest jakas roznica pomiedzy silnikami ALH lub AGR.
2. sprzęgło - pierwsze AGR w nadwoziu golfa IV miały koła jednomasowe (do 100 000 egzemplarza), później AGR też mają dwumas,
3. wtryskiwacze - ALH ciśnienia otwarcia 220/300, AGR -190/300, otworki dla obu 0,184 mm. AGR da się przeregulowac też na 220/300
Co do przerzucenia silnika - jak nic nie padło z osprzętu (szczególnie chodzi o turbinę) to przekładasz tzw. słupek P&P. W skład "słupka" wczodzi: blok z wałem, korbowodami, tłokami, pompą olejową, miską olejową, głowica z wałkiem rozrządu i pokrywą zaworów.
Taki "słupek" do ALH pasuje od AGR, AHF, ALH i ASV. Jakbyś znalazł kompletny silnik 110 KM (AHF, ASV) wkładasz go też P&P i masz od razu 110 KM a nie 90
Najważniejsze są wtryskiwacze od AFH/ASV bo mają dziury 0,205mm. Osprzętowo to są identyczne silniki jak ALH (pompa wtryskowa ta sama, turbina też, reszta osprzętu też).
Zrobic Ci to może tanio i profesjonalnie Pan Jarek Tarkowowski w Sulejówku tel. 22 783 41 04 (cięzko się dodzwonic). Jak coś to powołaj się na Irka z Leona.
Co do kosztów naprawy to wychodzą takie same albo większe jak kupienie "słupka". Pewne silnik i z gwarancją sprzedaje ten gośc:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6260648
Polecam. Sam brałem wiele gratów u niego i zero zoonka.
P.S. Jak masz motor zatarty na wale to mam wał ALH z panewkami i korbowodami oraz głowicę ALH i większośc osprzętu (rozrusznik, pompa wtryskowa, ...). U szwagra walnęło chłodzenie i tłok przyłapał gładź. Smarowanie jednak było do końca. Wymieniliśmy motor na cały ASV. W razie najgorszego ten motor można zrobi tanim kosztem na 100% sprawny.
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 18:02 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Re:
PinkFloyd pisze:Różnia sie tym ze ALH ma turbinkę o zmiennej geometrii i inne jest jej sterowanie i ALH ma koło dwumasowe i silnika ALH Spełnia norme spalin Euro 3+ i nie ma problemu zeby wjechac do Berlina. Co do sterownika silnika pewnie tez inny. A co sie stało ze starym silnikiem???
Blok silnika, głowica nie powinna sie różnic miedzu ALH a AGR
ty poważnie ALH ma ze zmienna geometria łopatek ?? to podobno sie psuje trzeba jakoś dbać specjalnie o ta turbine ?? ,myslałem ze 90km ma zwykła turbine (((
nie ma mnie
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Wymiana silnika ALH
Takspeckom pisze:poważnie ALH ma ze zmienna geometria łopatek ??
poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667" onclick="window.open(this.href);return false;speckom pisze:trzeba jakoś dbać specjalnie o ta turbine ??
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Wymiana silnika ALH
tak jest zmienna geometria. W niemcowni chodzi oto iz unich sie placi OC za konie mechaniczne a nie od pojemnosci wiec króluje u nich mentalnosc tworzenia aut z tym samym osprzetem ale z moca "L" i "H" low i high. Stad potrzeba tworzenia silnikow prawie identycznych o mocach 90 czy 110 KM. AGR np do tego wszytskiego jest ze tak powiem idealny na jazde na taxi czy dla kobiety jezdzacej po zakupy i dzieciaki do szkoly. Geometria sie nie zapiecze i teoretycznie tanszy przy naprawach i jeszcze pierwsze wypusty nie maja dwumasy.
P.S. Ale żeś odgrzał kotleta 2,5 rocznego...
P.S. Ale żeś odgrzał kotleta 2,5 rocznego...
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika ALH
a można sobie vagiem podnieść do tych 100-110km ??? czy trzeba jakies mapy nowe itp ( jestem total green w tych sprawach ale chodzi mi tylko zeby spalanie spadło maxymalnie a podobno spada jaks ie zwiekszy moc)wesol pisze:tak jest zmienna geometria. W niemcowni chodzi oto iz unich sie placi OC za konie mechaniczne a nie od pojemnosci wiec króluje u nich mentalnosc tworzenia aut z tym samym osprzetem ale z moca "L" i "H" low i high. Stad potrzeba tworzenia silnikow prawie identycznych o mocach 90 czy 110 KM. AGR np do tego wszytskiego jest ze tak powiem idealny na jazde na taxi czy dla kobiety jezdzacej po zakupy i dzieciaki do szkoly. Geometria sie nie zapiecze i teoretycznie tanszy przy naprawach i jeszcze pierwsze wypusty nie maja dwumasy.
P.S. Ale żeś odgrzał kotleta 2,5 rocznego...
a ja mam 2 mas czy jedno mas ?? mam 98r i jeszcze 1 pytanie czy da sie dostac jakos do turbiny i w niej zobaczyć czy te kierownice są dobre ?
kurde dobrze ,że przeczytałem te porady bo ja jeżdże jak emeryt a nawet gorzej i w wiekszosci to na luzie , z górki itp, auto tylko służy do przemieszczania sie ale mam chyba pompe do wymiany bo ciezko odpala
nie ma mnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości