Piski po rozruchu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Piski po rozruchu

Post autor: coliniak » pt sty 25, 2008 08:26

Witam,

objaw jest taki, ze przez krotka chwile po rozruchu piszczy z okolicy chyba paskow cholernie. Wymienilem w ostatnim czasie wklad pompy wody, lozyska na alternatorze i szczotki, kolo pasowe (klinowe) na pompie wspomagania i paski klinowy od pompy i microV, ktory napedza pompe wody i alternator. Nie mam klimy :grrr: . Nie wiem czy to Wam pomoze ale dodatkowo jeszce jest taki objaw, ze jak piszczy to na obrotomierzu obroty spadaja przez chwile np do 200-400 obrotow (silnik ma swoje obroty tak jak powinien miec). Skad obrotomierz bierze sygnaly na zegar? Z alternatora? Czy moze sliska sie na tym duzym kole na wale ocokaman bo strasznie wkurza to? Z gory dzieki.


Coliniak

Failure is not an option...

k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt sty 25, 2008 11:28

Witam obrotomierz bierze sygnał z alternatora dlatego spadają obroty na zegarze a do co do piszczenia to zdejmij pasek i pokręć po kolei może spasowany masz za mocno alternator ,co z napinaczem ewentualnie wymiana kół pasowych. :D



coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » pt sty 25, 2008 11:49

wlasnie jak piszczy to momentalnie na obrotomierzu spadaja obroty chociaz silnik trzyma swoje ok 950-1000 na wolnych. Lozyska nie sa spasowane za mocno bo przed wymiana na starych bylo to samo. Czy to piszczenie i zle odczyty obrotow wskazuja na wyslizgane kolo na alternatorze czy to duze na dole na wale?


Coliniak

Failure is not an option...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt sty 25, 2008 23:37

objaw piszczenia z jednoczesnym spadkiem obrotów na biegu jałowym może świadczyć o tym, że blokuje się gdzieś któreś łożysko z napędzanych paskami elementów i pasek trze o chwilowo nieruchome koło pasowe powodując jego pisk.
Taka jest moja teoria a kwestia zweryfikowania które to łożysko się przycina to już niestety nie korespondencyjnie a jedynie naocznie musisz ustalić.



coliniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:00
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: coliniak » sob sty 26, 2008 20:29

Sztomel pisze:objaw piszczenia z jednoczesnym spadkiem obrotów na biegu jałowym może świadczyć o tym, że blokuje się gdzieś któreś łożysko z napędzanych paskami elementów i pasek trze o chwilowo nieruchome koło pasowe powodując jego pisk.
Taka jest moja teoria a kwestia zweryfikowania które to łożysko się przycina to już niestety nie korespondencyjnie a jedynie naocznie musisz ustalić.
microV napedza tylko pompe wodna i alternator w moim modelu. Zarowno pompa wody jest wymieniona jak i lozyska na altenatorze sa nowe :grrr: leje strasznie na dworze i nie mam mozliwosci chwilowo sprawdzenia, stawiam na kolo napedowe to na wale albo kolko na alternatorze - myslalem, ze ktos z Was juz sie z takim tematem spotkal i moze lepiej ukierunkowac. Dzieki za odzew :pub:

[ Dodano: 19 Lut 2008 10:28 ]
k631 pisze:Witam obrotomierz bierze sygnał z alternatora dlatego spadają obroty na zegarze a do co do piszczenia to zdejmij pasek i pokręć po kolei może spasowany masz za mocno alternator ,co z napinaczem ewentualnie wymiana kół pasowych. :D
pasek jest napinany wlasnie alternatorem - nie ma zadnego innego napinacza, alternator ma zmienione lozyska, pompa wody jest nowa, kolo to na wale wyglada calkiem normalnie (slyszalem, ze potrafia sie rozwulkanizowywac - czym sie to objawia). Rolka na alternatorze tez wyglada normalnie... Na pewno jest problem na tym pasku microV bo jak go zrzuce to jest cicho jak u mamy ;-).


Coliniak

Failure is not an option...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 176 gości