Wymiana skrzyni. 1.6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Wymiana skrzyni. 1.6 TD

Post autor: SkinnerPL » czw sty 17, 2008 13:29

Siemka Chłopacy ;]

Powiedzcie mi jak najlepiej wyjac skrzynie? Nie chce stracic zbierznosci przy okazji bo niedawno ja ustawialem. Mam uszkodzony piaty bieg, druga skrzynia juz czeka w garazu a przy okazji chce przelozyc na wczesniejszy docisk i tarcze bo mam nowy-uzywany i ciezko mi wysprzegla skrzynie.

Tam od strony tego czopu gdzie sie przykreca przegub cieknie mi olej. Tam ponoc trzeba wymienic jakis uczczelniacz. Czy to tylko jeden uszczelniacz tam moge znalesc? Jak one sie nazywaja i jaki najlepiej kupic.

Z gory dzieki za odpowiedz
Cya



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw sty 17, 2008 14:39

jak nie rozkręcisz gałek to zbieżności nie stracisz. półośki trzeba odkręcić, lewą wyjąć i bedzie miejsce żeby opuścić troche wózek i wyjąć skrzynie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » czw sty 17, 2008 15:07

wózka nie odkręcaj bo to za dużo roboty, odkręć przeguby i je podwieś, pamiętaj o wszystkich śrubach, z tyłu masz jedną na górze 2 i od łapy przedniej jedną plus 2 od rozrusznika, pamiętaj też o osłonie na koło zamachowe, odkręcasz jeszcze łapę i różnicowy przy wyjmowaniu musisz podnieść do góry bo inaczej flansza ci będzie blokować,
Aby wyjąć sprzęgło musisz odkręcić docisk kluczem oczkowym 9, musisz też zblokować jakoś silnik żeby nie kręcił gdy będziesz odkręcał docisk, najlepiej zblokować przy pomocy jakiegoś płaskownika ale to już sam musisz obadać, tak samo z kołem zamachowym ale tu jest juz prościej bo wkręcasz jedną śrubę troszkę i blokujesz płaskownikiem miedzy śrubą a tym klinem co wystaje w w kole zamachowym, blokujesz np. poprzez założenie płaskownika za belkę przednią silnika, wymiana uszczelniacza trudna nie jest i sobie z tym na pewno poradzisz,
ja skrzynie wsadziłem bez kanału, tylko przód auta musi być w górze żeby odkręcić przeguby wew., dla bezpieczeństwa zabezpiecz też silnik żeby nie opadł za bardzo.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pt sty 18, 2008 11:55

dzieki dzieki, a jak to jest z tym uszczelniaczem tam gdzie sie dokreca przegub? a co to jest ten wozek? ;]
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 11:58 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » pt sty 18, 2008 13:18

uszczelniacz jest na wale, a wózek to potoczna nazwa tak jak sanki, kołyska, ława itp.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pt sty 18, 2008 13:27

tzn uszczelniacz półosi od strony skrzyni biegów / uszczelniacz wału? i jak takie cos gosciowi powiem to mi da uszczelniacz do tego co mnie interesuje?

znalazlem takie cos
http://allegro.pl/item296352061_uszczel ... _audi.html

czy to jest to? a jak mnie interesuje konkretna strona? ;] to jest obojetne tak? a tam jeszcze jest
Ukształtowanie uszczelki w układzie poprzecznym wału: AS

Rodzaj obrotów: skręt prawostronny

ktos mi cos mowil zebym wziol jakis uczczelniacz z dwiema wargami i na obroty w dwie strony...
mozesz mi powiedziec dokladnie co mam powiedziec temu gosciowi co sprzedaje bo jest taki *#cenzura#* ze ciezko mu wytlumaczyc jak sie jest takim laikiem jak ja ;]



Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » pt sty 18, 2008 14:10

aa sorki nie zrozumiałem trochę pytania, powiedz sprzedawcy ze potrzebujesz uszczelniacz simering do skrzyni biegów, na mechanizmie różnicowym za flanszą, to co podałeś to jest uszczelniacz wałka w silniku a nie w skrzyni



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » sob sty 19, 2008 00:04

aha dzieki ;] a co to ta flansza? ;]



Awatar użytkownika
VWjowiec
..::Golf Black Club::..
..::Golf Black Club::..
Posty: 239
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: VWjowiec » sob sty 19, 2008 11:47

flansza jest to mocowanie przegubu wewnętrznego do skrzyni, taki niby lejek metalowy z 6 otworami :grin:



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » sob sty 19, 2008 13:12

aha ;]

bo dokladnie gdzies cieknie mi z tego zielonego. na zdjeciu. to jest ten uszczelniacz caly? ;] bo wiem ze po zewnetrznej stronie na tym wale co wchodzi do mechanizmu różnicowego tez jest jakis plasticzek.

foto

Obrazek

[ Dodano: 19 Sty 2008 12:13 ]
tu inny link w razie czego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/860 ... fcfcf.htmlObrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 13:15 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw sty 24, 2008 16:26

To ja się podepnę pod temat jeśli można, chodzi mi o wymianę wspomnianego uszczelniacza na wałku skrzyni biegów przy przegubie wewnętrznym.
Czy do jego wymiany trzeba rozbierać skrzynię? czy może po prostu można jakoś wyciągnąć ten uszczelniacz z zewnątrz? Tylko że chyba trzeba by było jakoś tą flanszę zdjąć... Jest to możliwe?



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pn sty 28, 2008 11:13

odkrecasz tylko polos, bierzesz plaskownik z dziura na srube taka jaka da sie do tego uszczelniacza wkrecic. bierzesz plaskownik wyzej wymieniony, na srube nakrecasz nakretke, srube z nakretka nakrecona do konca wkladasz w plaskownik i calosc przykrecasz w otwor uszczelniacza, potem nakretke odkrecasz az wyjdzie uszczelniacz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 208 gości