Korbowody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Korbowody
Witam wszystkich .Jestem pierwszy raz na tym forum:)
Mam maly problem z silnikiem
Golf IV 115KM AJM
Poszla mi panewka na korbowodzie i po zalozeniu nowej strasznie ciezko chodzi caly wal korbowodowy. Sprawdzilem i korbowod jesli sie polozy na plaskiej powierzchni ma roznice odleglosci okolo 1mm zalezy na ktorej stronie lezy, i zauwazylem ze jesli wlasnie jego zamontuje na wale to caly wal ciezko chodzi/
Czy da sie korbowod wyprostowac?? Sprawdzalem inne korbowody i z 3 pozostalych jeden tez ma odchylke okolo 1mm (tez byla z rok temu na nim panewka wymieniana)
Acha po zalozeniu glowicy na ciezko chodzacy wale, krecac rozrusznikiem strasznie skrzypialo w okolicach skrzyni biegow, czy to moglo byc przyczyna ze ten korbowod byl krzywy i ciezko mial wal??
Poza tym nie chcial zapalic ,dopiero po wykreceniu swiecy na cylindrze nr 4 zaczal zalapywac, ale zwalilem glowice, bo wczesniej tak nie skrzypialo.
Jakies sugestie??
Dzieki za pomoc
Mam maly problem z silnikiem
Golf IV 115KM AJM
Poszla mi panewka na korbowodzie i po zalozeniu nowej strasznie ciezko chodzi caly wal korbowodowy. Sprawdzilem i korbowod jesli sie polozy na plaskiej powierzchni ma roznice odleglosci okolo 1mm zalezy na ktorej stronie lezy, i zauwazylem ze jesli wlasnie jego zamontuje na wale to caly wal ciezko chodzi/
Czy da sie korbowod wyprostowac?? Sprawdzalem inne korbowody i z 3 pozostalych jeden tez ma odchylke okolo 1mm (tez byla z rok temu na nim panewka wymieniana)
Acha po zalozeniu glowicy na ciezko chodzacy wale, krecac rozrusznikiem strasznie skrzypialo w okolicach skrzyni biegow, czy to moglo byc przyczyna ze ten korbowod byl krzywy i ciezko mial wal??
Poza tym nie chcial zapalic ,dopiero po wykreceniu swiecy na cylindrze nr 4 zaczal zalapywac, ale zwalilem glowice, bo wczesniej tak nie skrzypialo.
Jakies sugestie??
Dzieki za pomoc
Sprawdź czy niechcący nie obróciłes przy zakładaniu którejś ze stopek korbowodów i wału o 180'. to tez moze byc przyczyna że wał sie ciężko kręci. Stopki korbowodów i wału mozna tylko przykręcać tak jak były założone fabrycznie - odwrócenie nawet jednej będzie powodowac że wał bedzie bardzo ciężko chodził.
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 23:18 przez ventil, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Przy włożonych korbach będzie ciężej się obracał to oczywiste. Wykręciłeś wszystkie świece gdy robiłeś obrót wałem? Zmierz odległość od środka głowy korbowodu do środka stopy korbowodu (rozstaw) powinna być jednakowa na wszystkich korbach. Ventil dobrze radzi sprawdź czy pokrywki korb odwrotnie nie przykręciłeś lub nie pozamieniałeś (często mają wybite litery na łączeniu korby i pokrywki aby nie pomylić).
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Korbowody się prostuje!!! Na stopie korbowodu jest zamek na panewki i powinny być złożone razem tzn góra i dół po jednej stronie. Jeżeli masz krzywe korby to tłok chodzi po jednej stronie cylindra i będzie ją wycierał.Być może ktoś kiedyś zamienił dół korbowodów i jest tam "za ciasno" dlatego padają panewki.Zdejmij wszystkie korby i zawieź do szlifierni wałów tam Ci je sprawdzą i ewentualnie wyprostują, samemu w domowych warunkach niewiele zrobisz powodzenia daj znać co wyszło.
Jak coś to pisz na pw
Jak coś to pisz na pw
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 01:03 przez Davies1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ktoś przed Tobą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Korbowody wyprostowane 2 mialy róznice 1mm na jednej stronie. Poszly na prase hydrauliczna:
Jutro odpalam bryke,mam nadzieje ze bedzie cykac.
Panewki (polksiezyce) maja znaczenie gdzie ktory jest ? bo niby sa te same ( na oko) ale maja inne oznaczenia.
Silnik zrobiony byl 3 lata temu z 115KM na 145KM i do tej pory cykal bez problemu ale wlasnie wyczytalem ze AJMy maja slabe graty:(
Jutro odpalam bryke,mam nadzieje ze bedzie cykac.
Panewki (polksiezyce) maja znaczenie gdzie ktory jest ? bo niby sa te same ( na oko) ale maja inne oznaczenia.
Silnik zrobiony byl 3 lata temu z 115KM na 145KM i do tej pory cykal bez problemu ale wlasnie wyczytalem ze AJMy maja slabe graty:(
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Davies1 pisze:Prostowanie korb polega na doprowadzeniu osi główki korbowodu i osi stopy korbowodu do równoległości !!!! Ale może się mylę Tłok i główka korbowodu ma na tyle luzu że ten milimetr nie miał żadnego znaczenia. odkówki korb nie zawsze są równe ale...
niestety mial ,bo silnik skrecony i cyka jak burza Panowie ( a wczesniej wymienilem tylko panewki gore na 2 korbowodach i nie chcial palic)
A teraz malinka, zero drgan i moc jest znow ze mna:)
dzieki za porady koledzy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości