Korbowody

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Korbowody

Post autor: diabelek2k » ndz sty 20, 2008 22:24

Witam wszystkich .Jestem pierwszy raz na tym forum:)

Mam maly problem z silnikiem
Golf IV 115KM AJM

Poszla mi panewka na korbowodzie i po zalozeniu nowej strasznie ciezko chodzi caly wal korbowodowy. Sprawdzilem i korbowod jesli sie polozy na plaskiej powierzchni ma roznice odleglosci okolo 1mm zalezy na ktorej stronie lezy, i zauwazylem ze jesli wlasnie jego zamontuje na wale to caly wal ciezko chodzi/
Czy da sie korbowod wyprostowac?? Sprawdzalem inne korbowody i z 3 pozostalych jeden tez ma odchylke okolo 1mm (tez byla z rok temu na nim panewka wymieniana)
Acha po zalozeniu glowicy na ciezko chodzacy wale, krecac rozrusznikiem strasznie skrzypialo w okolicach skrzyni biegow, czy to moglo byc przyczyna ze ten korbowod byl krzywy i ciezko mial wal??
Poza tym nie chcial zapalic ,dopiero po wykreceniu swiecy na cylindrze nr 4 zaczal zalapywac, ale zwalilem glowice, bo wczesniej tak nie skrzypialo.

Jakies sugestie??
Dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz sty 20, 2008 23:11

Sprawdź czy niechcący nie obróciłes przy zakładaniu którejś ze stopek korbowodów i wału o 180'. to tez moze byc przyczyna że wał sie ciężko kręci. Stopki korbowodów i wału mozna tylko przykręcać tak jak były założone fabrycznie - odwrócenie nawet jednej będzie powodowac że wał bedzie bardzo ciężko chodził.
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 23:18 przez ventil, łącznie zmieniany 5 razy.



diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diabelek2k » pn sty 21, 2008 02:36

Po wyjeciu wszystkich korbowodow wal chodzi leciutko, kreci sie jak glupi.



Awatar użytkownika
yanek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:53
Lokalizacja: Będzin / śląskie
Kontakt:

Post autor: yanek » pn sty 21, 2008 02:39

wg. mnie te korbowody blokują wal, dlatego chodzi tak ciezko, osobiście watpie ze po zlozeniu do kupy to bedzie jakoś jeździć, prędzej coś sie urwie albo ukręci, poszukaj silnika na czesci a czy korby sie prostuje to niewiem:)



diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diabelek2k » pn sty 21, 2008 03:00

Czyli po wlozeniu korbowodow wal powinien sie lekko obracac tak samo jak bez nich??
Bo wlasnie po zlozeniu b.ciezko chodzi i nie pali bryka, i cos jeszcze piszczy jak krecilem rozrusznikiem jakby mial b.ciezko krecic bo jest obciazony.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn sty 21, 2008 14:40

Przy włożonych korbach będzie ciężej się obracał to oczywiste. Wykręciłeś wszystkie świece gdy robiłeś obrót wałem? Zmierz odległość od środka głowy korbowodu do środka stopy korbowodu (rozstaw) powinna być jednakowa na wszystkich korbach. Ventil dobrze radzi sprawdź czy pokrywki korb odwrotnie nie przykręciłeś lub nie pozamieniałeś (często mają wybite litery na łączeniu korby i pokrywki aby nie pomylić).


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diabelek2k » pn sty 21, 2008 15:55

Dzieki za rade, a czy krzywe korbowody moga powodowac ze motor nie chce palic? czy to tylko kwestia zle ustawionego zaplonu??



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn sty 21, 2008 16:11

Jak są mocno odkształcone to ciężko będzie z odpaleniem.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » wt sty 22, 2008 01:01

Korbowody się prostuje!!! Na stopie korbowodu jest zamek na panewki i powinny być złożone razem tzn góra i dół po jednej stronie. Jeżeli masz krzywe korby to tłok chodzi po jednej stronie cylindra i będzie ją wycierał.Być może ktoś kiedyś zamienił dół korbowodów i jest tam "za ciasno" dlatego padają panewki.Zdejmij wszystkie korby i zawieź do szlifierni wałów tam Ci je sprawdzą i ewentualnie wyprostują, samemu w domowych warunkach niewiele zrobisz :ass: powodzenia daj znać co wyszło.
Jak coś to pisz na pw
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 01:03 przez Davies1, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diabelek2k » wt sty 22, 2008 01:21

Korbowody wyprostowane :grin: 2 mialy róznice 1mm na jednej stronie. Poszly na prase hydrauliczna: :grin:
Jutro odpalam bryke,mam nadzieje ze bedzie cykac.
Panewki (polksiezyce) maja znaczenie gdzie ktory jest ? bo niby sa te same ( na oko) ale maja inne oznaczenia.

Silnik zrobiony byl 3 lata temu z 115KM na 145KM i do tej pory cykal bez problemu ale wlasnie wyczytalem ze AJMy maja slabe graty:(



Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » wt sty 22, 2008 19:52

Prostowanie korb polega na doprowadzeniu osi główki korbowodu i osi stopy korbowodu do równoległości !!!! Ale może się mylę :chytry: Tłok i główka korbowodu ma na tyle luzu że ten milimetr nie miał żadnego znaczenia. odkówki korb nie zawsze są równe ale...


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

diabelek2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diabelek2k » śr sty 23, 2008 00:29

Davies1 pisze:Prostowanie korb polega na doprowadzeniu osi główki korbowodu i osi stopy korbowodu do równoległości !!!! Ale może się mylę :chytry: Tłok i główka korbowodu ma na tyle luzu że ten milimetr nie miał żadnego znaczenia. odkówki korb nie zawsze są równe ale...

niestety mial ,bo silnik skrecony i cyka jak burza Panowie ( a wczesniej wymienilem tylko panewki gore na 2 korbowodach i nie chcial palic)

A teraz malinka, zero drgan i moc jest znow ze mna:)

dzieki za porady koledzy... :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości