Przekodowanie z manual na automat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przekodowanie z manual na automat
Witam wszystkich to mój 1 post mam pytanie: posiadam Golfa 4 silnik ALH i mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Co prawda problem rozwiązałem poprzez przekodowanie kompa z manual na automat- ciekaw jestem jakie niesie to za sobą konsekwencje. Jak narazie auto pali za pierwszym razem bezproblemowo i nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny więc cel został osiągnięty. Wiem najlepiej byłoby wgrać nowe mapy startowe ale takowej wiedzy nie posiadam. Proszę o odpowiedz jakie konsekwencje niesie przekodowanie sterownika. Pozdrawiam.
no dwie podstawowepampalini pisze:Co prawda problem rozwiązałem poprzez przekodowanie kompa z manual na automat- ciekaw jestem jakie niesie to za sobą konsekwencje.
1. ecu niereaguje na pedal sprzegla = klopoty np. z tempomatem i brak funkci "konfortowych" ale to jest malo / prawie nieodczowalne
2. wylaczyles tym calkowicie "ochrone " dwumasowki w czasie odpalanie
ta mapa starowa do manuale jest wlasnie dlatego tak zrobiona zeby cieply silnik startowal dopiero po osiagnieciu min. obr (> ~250 obr./min) bo to chroni dwumasowke a w automacie silnik dostaje paliwo praktycznie od obr. ponizej 100
Przerabiajac mape startowa robi sie to troche inaczej, tam pozostaja reszti tego zabezpieczenia do dwumasowki.
Przypuszczam ze tobie palil ciezko dopiero kiedy temp. silnika byla powyzej 40°C
pozdr.
voss
voss
no rozrusznik powinien krecic silnikiem powyzej 250 obr. ( szczegolnie cieplym ) ale niezawsze tak jest. VW podaje nawet 290obr. jako min.georg2601 pisze:nie rozumiem o co chodzi z tą ochroną koła dwumasowego rozrusznik daje chyba więcej obrotów jak 250.
a ta ochrona polega na tym ze ponizej 250 obr i temp >70°C silnik wcale niedostaje paliwa i nie odpala
Najwiekszego kopa dwumasowka dostaje w czasie rozruchu i to tym wiekszego czym mniejsze sa obr. rozruchu i wieksza dawka ( wieksza dawka = wieksze przyspieszenie walu w momecie sowu pracy ).
W automacie silnik dostaje paliwo praktcznei od pierwszego obr. niezaleznie od predkosci obr. w manualu dzieje sie tak samo ale tylko do 40°C . Miedzy 40° C a 70°C ta dawka ponizej 250obr. jest obnizana a powyzej 70° C i mniej niz 250obr. jest = 0
Zmieniaja codowania tej zaleznosci obr. temp niema ( inna mapa ) i silnik pali ale tez i dwumas dostaje. W dobrze zrobionej mapie ( a nie skopiowanej z automatu )
robi sie to ze obniza sie te granice obr. tzn te 0 paliwa jest np. dopiero od 70°C i 100 obr. to taki polsrodek ale lepszy niz nic.
pozdr.
voss
pozdr.
voss
voss
Więc co w takim wypadku mi radzisz, powrócić do manuala i dać sobie wgrać nowe mapy startowe za najmniej 400 zł a do końca i tak nie będę wiedział czy ktoś nie skopiował mi map z automata i nie skasował sobie 400zł. wydaje mi się że lepiej pozostawić tak jak jest i nie wk....ać się podczas każdego odpalania jak silnik jest ciepły. A powiem że po przekodowaniu a zrobiłem to sam więc gratis silniczek pali jak ta lala.
voss,
kiedyś goodhope prowadząc gorącą dyskusję pisał:
kiedyś goodhope prowadząc gorącą dyskusję pisał:
także opierając się na słowach goodhope zmiana na automat nie szkodzi dwumasówce aż tak bardzo skoro bosch stosuje takie same mapy...Dlaczego Bosch w sterownikach od 2000r, już nie stosował więcej różnic w mapach dawki rozruchowej? (są one takie same) ...
...Dlaczego od 2000r, mniej więcej połowy, obie mapy wyglądają w każdym sterowniku identycznie?...
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
w tej samej dyskusji
sawoj pisał
http://forum.axes.pl/viewtopic.php?f=2& ... b104b8872a
sawoj pisał
cała dyskusjaMoże uda mi się ostudzić trochę emocje
Pompa w automacie i manualu ta sama Opory w momencie rozruchu różne Inna dawka rozruchowa
W nowszych sinikach zrezygnowano z tego gdyż okazało się to zbędne (zbyt mały efekt przy zbyt wielkim nakładzie pracy )
Powraca się do tego rozwiązania w silnikach CR ale to już inna bajka !
http://forum.axes.pl/viewtopic.php?f=2& ... b104b8872a
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
TomTDI,
wiesz dla mnie Goodhope to autorytet jesli chodzi o soft ( on naprawde duzo wie i jest wszechstronny ). Dlatego jeszcze wczoraj sie z nim skontaktowlem i spytalem o co chodzi.
I on wytlumaczyl mi ze o to wcale mu nie chodzilo i ze to troche wyrwane z kontekstu. Poza tym Goodhope( jeszcze w czasie rozmowy ) a ja wieczorkiem sprawdzilem to mapy w nowszych softach.
I uwierz nam mapa startowa do manuala rozni sie od mapy do automatu .
Wprawdzie w nowszych softach czesto rozwiazane jest to w ten sposb ze do kazdego kodowania masz die mapy ale mimo to one sie roznia.
A to ze nowsze manuale nie maja problemu z paleniam na ciepolo to nie wynika z faktu ze mapa jest taka sama jak w automacie. Tylko to ze zmieniona obr. graniczne tzn w nowszych softach dawka rosie juz od ponizej 200obr. i to wystarcza zeby silnik dobrze palil.
Stwierdzenie ze pompa w manualu ( caly uklad wtryskowy ) i automacie jest ta sama jest nie calkiem ok . Wiekszosc silnikow TDI ktore byly montowane z automatem ( mowie o silnikach na pompie a nie na PD ) mialy i inne wtryski i inne pompy niz manuale ( zazwyczaj pompa o wiekszej glowiczce a wtryski mniejsze niz manual) . Ale to nie mialo nic wspolnego z paleniem. Tak samo jak wypowiedz "Opory w momencie rozruchu różne " jest nie calkiem rozsadna. Roznice w oporow w momecie rozruchu miedzy manualem a automatem wcale nei sa takie duze, mysle ze nie wieksze niz np. roznica w oporach przy zalaniu silnika roznymi rodzajami oleju.
Wiec jeszcze raz:
1.roznica w mapach startowy miedzy manualem a automatem to przedewszystkim ochrona dwumasa a nie roznice w oporach ( choc moze i to bylo brane pod uwage ale jak przekodujesz automata na manuala to tez niezle pali )
2. roznica miedzy mapami miedzy manualem a automatem jest we wszystkich znanych mi softach vw gdzie w manualu wystepuje kolo dumasowe, nawet w tych
z EDC16 ( tam tez wystepuje problem z rozruchem na cieplo - wypowiedz Goodhope z wczorajszej rozmowy )
"W nowszych sinikach zrezygnowano z tego gdyż okazało się to zbędne (zbyt mały efekt przy zbyt wielkim nakładzie pracy )"
tego niemoge potwierdzic
moze ten ktos kto to pisal poda ci przyklad, wtedy to sprawdze i jesli sie zgadza to co napisal to zrewiduje moje poglady. I oczywiscie dam znac tu na forum .
pozdr.
voss
wiesz dla mnie Goodhope to autorytet jesli chodzi o soft ( on naprawde duzo wie i jest wszechstronny ). Dlatego jeszcze wczoraj sie z nim skontaktowlem i spytalem o co chodzi.
I on wytlumaczyl mi ze o to wcale mu nie chodzilo i ze to troche wyrwane z kontekstu. Poza tym Goodhope( jeszcze w czasie rozmowy ) a ja wieczorkiem sprawdzilem to mapy w nowszych softach.
I uwierz nam mapa startowa do manuala rozni sie od mapy do automatu .
Wprawdzie w nowszych softach czesto rozwiazane jest to w ten sposb ze do kazdego kodowania masz die mapy ale mimo to one sie roznia.
A to ze nowsze manuale nie maja problemu z paleniam na ciepolo to nie wynika z faktu ze mapa jest taka sama jak w automacie. Tylko to ze zmieniona obr. graniczne tzn w nowszych softach dawka rosie juz od ponizej 200obr. i to wystarcza zeby silnik dobrze palil.
Stwierdzenie ze pompa w manualu ( caly uklad wtryskowy ) i automacie jest ta sama jest nie calkiem ok . Wiekszosc silnikow TDI ktore byly montowane z automatem ( mowie o silnikach na pompie a nie na PD ) mialy i inne wtryski i inne pompy niz manuale ( zazwyczaj pompa o wiekszej glowiczce a wtryski mniejsze niz manual) . Ale to nie mialo nic wspolnego z paleniem. Tak samo jak wypowiedz "Opory w momencie rozruchu różne " jest nie calkiem rozsadna. Roznice w oporow w momecie rozruchu miedzy manualem a automatem wcale nei sa takie duze, mysle ze nie wieksze niz np. roznica w oporach przy zalaniu silnika roznymi rodzajami oleju.
Wiec jeszcze raz:
1.roznica w mapach startowy miedzy manualem a automatem to przedewszystkim ochrona dwumasa a nie roznice w oporach ( choc moze i to bylo brane pod uwage ale jak przekodujesz automata na manuala to tez niezle pali )
2. roznica miedzy mapami miedzy manualem a automatem jest we wszystkich znanych mi softach vw gdzie w manualu wystepuje kolo dumasowe, nawet w tych
z EDC16 ( tam tez wystepuje problem z rozruchem na cieplo - wypowiedz Goodhope z wczorajszej rozmowy )
"W nowszych sinikach zrezygnowano z tego gdyż okazało się to zbędne (zbyt mały efekt przy zbyt wielkim nakładzie pracy )"
tego niemoge potwierdzic
moze ten ktos kto to pisal poda ci przyklad, wtedy to sprawdze i jesli sie zgadza to co napisal to zrewiduje moje poglady. I oczywiscie dam znac tu na forum .
pozdr.
voss
pozdr.
voss
voss
voss,
też wczoraj napisałem do niego i odpisał dyplomatycznie że prawda leży po środku
czyli najlepszym wyjściem byłoby po kolei sprawdzać mapy w sterownikach i wiadomo by było w których się różnia a w których nie
dla mnie też, dlatego ośmieliłem się go zacytowaćwiesz dla mnie Goodhope to autorytet jesli chodzi o soft
też wczoraj napisałem do niego i odpisał dyplomatycznie że prawda leży po środku
czyli najlepszym wyjściem byłoby po kolei sprawdzać mapy w sterownikach i wiadomo by było w których się różnia a w których nie
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
TomTDI,
Bo to bylby dowod na to ze nawet vw uznal ze nie trzeba w ten sposob chronic dwumasowki.
Ja sie do tej pory z takim rozwiazaniem nie spotkalem. Dlatego uwazam ze te silniki wymagaja tego zabezpieczenia.
no ale tu nie o to chodzi w ktorym sa identyczne a w ktorym nie. Tylko czy wogule sa dwie idynteczne ( albo jedna ktora obsuguje i automata i manuala ) mapy startowe w silnikach z dwumasem.TomTDI pisze:czyli najlepszym wyjściem byłoby po kolei sprawdzać mapy w sterownikach i wiadomo by było w których się różnia a w których nie
Bo to bylby dowod na to ze nawet vw uznal ze nie trzeba w ten sposob chronic dwumasowki.
Ja sie do tej pory z takim rozwiazaniem nie spotkalem. Dlatego uwazam ze te silniki wymagaja tego zabezpieczenia.
pozdr.
voss
voss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości