Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

Mobil 1 TURBO DISEL 10w40

Post autor: seba899 » pn sty 07, 2008 22:55

Ja tdi jeżdze na oleju mobil 1 turbo disel 10w40 półsyntetyk, powiem tak jak chcesz żeby silniczek cichutko pracował to mobil 1. Prztestowałem mobila na kilku autach nowych, starych itp. Najciszej silniczek pracuje na mobilu, z 5 lat temu to poleciłbym Ci Lotosa ale ostatnio się popsuł dlatego nie radzę Ci zalewać, bardzo dobry jest też Aral niemiecki orginalny do vw ale bardzo drogi, porównywalny do mobila. Mój kumpel tez ma diselka i na próbe zalał mobila takiego jak ja i był mocno zdziwiony że silniczek ciszej pracuje a wcześniej jeżdził na shelu. Tylko nie eksperymentuj z castrolem magnatekiem bo zabrudzisz silnik nagarem, castrol juz taki jest że zostawia dużo nagaru w silniku. Zalej mobila a będziesz zadowolony.
Mój kumpel zalewał mobila 10w40 do benzyniaka opelek corsa i kumpel z pracy go namówił na texaco więc tak zrobił i co się okazało po wymianie że silnik zaczął głośniej pracować klekotał i po tygodniu już go zlewał i do dzisiaj jeżdzi na mobilu z usmiechem na twarzy, takie jest moje doświadczenie. Ja przestestowałem rózne oleje od shela, lotosa, castrol, ale najlepsze były mobile i arale. Silnik pracuje cichutko. Ale to tylko moja opinia.
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2008 23:04 przez seba899, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » wt sty 08, 2008 01:44

jesli chodzi o kupowanie na allegro to niedawno juz drugi raz kupilem Castrola Magnateca 10W40 i jest w porządku, tak ze raczej to nie podroby bo teraz jest konkurencja i kazdemu zalezy na sprzedazy a nie na otrzymywaniu negatywow....

...co do wymiany oleju to napisze troche inaczej ...nie wiem jaki mialem wlany, prawdpopodobnie minerał, ale wymienilem na półsyntetyk Castrol Magnatec Diesel i jest wszystko w porządku, a zrobiłem juz prawie 5000km (przebieg 256000) ..z czego ponad 2000km wczoraj :D


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
elemenateur
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 460
Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
Kontakt:

Post autor: elemenateur » wt sty 15, 2008 20:47

Qui pisze:Widzę, że jest sporo sprowadzanych niby z Niemiec Castrol Magnatec diesel. Leje ktoś to? Podróba, czy też faktycznie przywieziony?
Tak przekonują najczęściej firmy które sprzedają dużo drożej. Wiadomo, ciężko się schodzi z własnej prowizji.


NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
Obrazek
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: mobi65 » śr sty 16, 2008 11:26

Mam dylemat, zakupilem przez przypadek olej castrol magnatec 5w40 ostatnio jezdzilem na 10w40 pol syntetyku autko ma przejechane juz 212 tys oleju nie bieze , mam zatem pytanko czy mozna go zalac tym olejem czy kupic taki jak byl ,prosze o opinie



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt sty 18, 2008 18:07

Witam
Moje spostrzeżenia po zmianie oleju z Mobila 10W40 TD na Castrol 10W40 Diesel
MK3 Silnik 1,9 TD przejechane jedynie 280 tys :bajer:
To są pierwsze zauważone różnice po przejechaniu około 50 km :)

- mniej gwiżdże turbo ( już raczej do wymiany , luz spory ale gwiżdże już ze 7 miesięcy )
- mniej dymi ( jak ostro gazowałem leciał szarawy dymek )
- zwiększyło się ciśnienie doładowania na turbinie :grin: ( hehe dziwne trochę . Na Mobilu miałem na maxa 0,9 bara a teraz dochodzi do 1 bara. )
Na razie tyle co zdołałem zauważyć

PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Jogurt899
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 21:43
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Jogurt899 » ndz sty 20, 2008 22:02

Szczerze to polecam ci ELF TURBO-DIESEL ;)
MOBIL 1 jest juz przereklamowany
a Castrol jakos nie zabardzo mi sie na nim jezdziło.. ;/ :bigok:


Chetnie pomoge... ale i wy pomożcie....

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » ndz mar 02, 2008 22:39

Panowie potrzebuje pomocy kupilem dzis Golfika Mk3 TDI - AHU z przebiegiem 265 tys i mam pytanie

jaki olej wedlug was mam zalac ??? auto sprowadzone i nie ma zadnych kartek przy silniku pytam bo nigdy nie mialem do czynienia z dieslami


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pn mar 03, 2008 00:46

Dzaba83, ja bym zalal pol syntetyk.. 10w40 moze castrol GTD? mineralny szkoda.. wkoncu przebieg na ten silnik duzy nie jest..
aha a co do firmy to roznicy praktycznie nie ma.. tak jak w ASO jedni maja podpisana umowe z mobilem inni z castrolem to takie leja..
Ostatnio zmieniony pn mar 03, 2008 00:50 przez maroTdi, łącznie zmieniany 1 raz.



Pawko_1111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 03, 2007 14:12
Lokalizacja: Łódź/Mazury

Post autor: Pawko_1111 » czw mar 13, 2008 17:15

Co zalac do AJM (PD)? 195kkm

Teraz jezdzi na shellu i wszytsko ok.

Slyszalem, ze bardzo polecany jest Motul, ale nie rozlewany w Polsce. Ktorys z kolegow na forum ma Motul do sprzedania rozlewany w Niemczech za 155pln + pzresylka.

W sklepie w Lodzi mam do wziecia ten sam olej ale z Francji za 200pln razem dojazdem pod sklep :P

Co lepiej wziac??
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 17:18 przez Pawko_1111, łącznie zmieniany 1 raz.


Edison nie zyje...Einstein nie zyje... i ja tez sie jakos slabo czuje

Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » wt mar 18, 2008 10:42

Dolałem niechcąco 15w40 (+0.5L) do oleju 10w40. Chyba nic złego sie nie stanie ? :-k


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt mar 18, 2008 11:57

Karlos87 pisze:Dolałem niechcąco 15w40 (+0.5L) do oleju 10w40. Chyba nic złego sie nie stanie ? :-k
zlego nie. pogorszyles wlasciwosci oleju 10w.

cytacik
Porównując budowę olejów mineralnych i syntetycznych, gdzie syntetyki charakteryzuje struktura uporządkowana i jednorodna natomiast oleje mineralne są “zespołem” różnych węglowodorów można łatwo wywnioskować,że mieszanie tych olei nie jest wskazane i nie niesie za sobą żadnych korzyści. Po wymieszaniu oleju syntetycznego z mineralnym naruszamy strukturę PAO przez co tracą część swoich właściwości smarnych a jeżeli chodzi o oleje mineralne to ich właściwości organoleptyczne i użytkowe nie zostaną wzbogacone.



vagin5

Post autor: vagin5 » wt mar 18, 2008 14:44

ventil pisze:
vagin5 pisze:półsyntetyk to mineral z tym że deczko mniej lepki, tak po za tym żadnych różnic nie ma...
A olej napedowy to benzyna tylko ma inną temperaturę zaplonu... hehehe...
vagin5 pisze:półsyntetyk to mineral z tym że deczko mniej lepki
To dziwne bo minerał castrol 15w40 ma mniejszą lepkosć niz syntetyk 10w60. A moze 10w60 z castrola to nie syntetyk???
dane producenta:
15w40 - Lepkość, 100C ASTM D445 mm²/s 14.36
- Lepkość, 40C ASTM D445 mm²/s 110

10w60 - Lepkość w 100°C ASTM D445 mm²/s 23.5
- Lepkość w 40°C ASTM D445 mm²/s 174

bo 2 współczynnik jest wyższy przy pół syntetyku niż przy mineralu bambaryło.



Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » pn mar 24, 2008 01:00

ja ost wlalem mobil 1 mineralny...poprzedni wlasciciel tez taki lal... :okej:



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn mar 24, 2008 01:18

Ja do TDI i TD leje olej Motul Synergy 6100+ 10w40 (pół-syntetyk)
Zasadniczo jak wjedzie jakiś TDI czy TD do mnie na wymiane to zalewam ten olej + filtr Bosch lub Knecht, zaznaczam ze chłopaki w mojej okolicy to raczej maja podremontowane sprzęty i brak wycieków :)
Moj kolega np. MK3 TDI trzaska >1500km tygodniowo i regularnie jest na wymianach co 3m-ce czasami czesciej


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 161 gości