Parametry kąta wtrysku silniczek 1Y '97
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Parametry kąta wtrysku silniczek 1Y '97
Witam wszystkich. moje dzisiejsze pytanie dotyczy ustalenie kata wtrysku w MK3 1,9D silnik 1Y z '97r. bo niestety mój mechanik nie mógł nigdzie odszukać parametrów ustawienia kąta wtrysku. Natomiast gdy ustawił tak jak on to określił dla VW to na początku silniczek nie mógł odpalić a gdy już odpalił to zaczął strasznie dymić wieć był zmuszony ustawić go na tzw. słuch niestety ta praca silnika jak dla mnie przypomina pracę c-330 ursusa ale nie vw. Więc proszę o pomoc jest to pompa boscha z automatycznym cięgnem ssania i takim czymś z dwoma przewodami w srodku głowicy pompy wtryskowej tam gdzie sie wkłada zegar.
Re: Parametry kąta wtrysku silniczek 1Y '97
Przy pompie z czujnikiem tkzw. półelektronocznej z elektrycnym przyspieszaczem nie ustawa sie juz kąta wtrysku metodą zegarową, jest on ustawiony fabrycznie, po zdjeciu pompy ustawic ta pompe dobrze jest bardzo trudno, kąt wtrysku zmienia je w niej tylko wtedy kiedy zostanie zdjeta tez kółko z pompy wtryskowej na której jest regulacja . Znam to z autopsji pompy przed 94 i po 95 różnia sie juz troche i pogrzebanie w niej moze skonczyc sie jej ponownym usatwieniu ale u fachowca. Wiele osób boi sie ruszac te pompy- nie jest to ani mechaniczna ani elektroniczna jak w TDI taki półśrodek.Persil pisze:Witam wszystkich. moje dzisiejsze pytanie dotyczy ustalenie kata wtrysku w MK3 1,9D silnik 1Y z '97r. bo niestety mój mechanik nie mógł nigdzie odszukać parametrów ustawienia kąta wtrysku. Natomiast gdy ustawił tak jak on to określił dla VW to na początku silniczek nie mógł odpalić a gdy już odpalił to zaczął strasznie dymić wieć był zmuszony ustawić go na tzw. słuch niestety ta praca silnika jak dla mnie przypomina pracę c-330 ursusa ale nie vw. Więc proszę o pomoc jest to pompa boscha z automatycznym cięgnem ssania i takim czymś z dwoma przewodami w srodku głowicy pompy wtryskowej tam gdzie sie wkłada zegar.
Więc koledzy napiszcie szczerze co mam zrobić bo jak dobrze sie przyjrzeć to są jakieś śmieszne znaczki (kropki, kreski) na "osi" pompy i na kole pomy wię może to jakoś na te znaczki sie ustawia bo sam już nie wiem. Aha ten model nie posiada komputera tylko sterownik (028 906 124) więc vag chyba odpada:(
Z tego co wiem ta pompę powinno ustawic sie na znaki , kąt wtrysku ustawiony jest fabrycznie- jedyny wypadek w Mk III- chyba ze ktos w tej pompie namieszał.Persil pisze:Więc koledzy napiszcie szczerze co mam zrobić bo jak dobrze sie przyjrzeć to są jakieś śmieszne znaczki (kropki, kreski) na "osi" pompy i na kole pomy wię może to jakoś na te znaczki sie ustawia bo sam już nie wiem. Aha ten model nie posiada komputera tylko sterownik (028 906 124) więc vag chyba odpada:(
Włąsnie w tym jest problem ze koło na pompie wtryskowej jest ustawione fabrycznie i nie ma znaku jak było ustawione fabrycznie- ruszenie tego koła względem osi powoduje w tej pompie duże problemy- wtedy zostaje tylko ustawienie jej na chybił trafił- nóż sie uda dobrze ustawic chyba ze ustawisz to na stole pobierczym. Własnie jedyny błąd ze uzywane te pompy sprzedaja bez tego koła wiec zakup uzywanej tej pompy nie ma sensu. Mam nadzieje ze mechanior nie krecił tym kołem. Wdziałęm kiedys jak kolega z VW głowili sie jak ta pompę ustawic po tym jak koło było zdjete.Persil pisze:tylko na które znaki bo tak na kole mam kropke wybitą i kreske natomiast na osi mam tylko kropke ale niestety żeby kropki się zgrywały to bym musiał całe kolo przekręcać na inne sruby i wszystko później wszysto zgać ale z tego co wiem tylko jedno ułożenie srub względem koła pasuje.
Miałem takiego MK III z taka pompą i znam tylko jedna osobe która wie o co chodzi, wiekrzosc osób kojarzy sobie MK III z tradycyjnymi pompami wtrsykowymi gdzie wkreca sie zegar ale te po 95r do 97 były produkowane tylko 2 lata i w nich po wymianie rozrzadu nie trzeba było kontrolowac kąta wtrysku ( wszystko łądnie przez lata trzyma wartosci chyba ze Polski mechanior za nia sie zabierze i bedzie chciał zrobic jak w starych pompach ) , kołą w niej ładnie sie blokuje zakłada nowy pasek i auto bryka, chyba ze ktos pokrecił juz pompa, ale wtedy robia sie problemy.Persil pisze:no to mam problem ale dzięki
Masz może kontakt z tym fachowce może podpowie jak to qrestwo dobrze usatwić.
[ Dodano: 18 Sty 2008 21:42 ]
Witam
Opowiem po krótce co zauwarzyłem gdy przestawiłm pompę w jedną stronę to silniczek chodzi cichutko wręcz ja benzynka ale mam problem z odpaleniem zarówno rano na zimnym jak i na ciepłym ale za to wogóle nie dymi jak mu przygazuję. Natomiast jak przkręce delikatnie w druga stonę to silnik pracuje głośniej kopci przy przygazowaniu. Ale co najlepsze gdy ustawie posrednio to silniczek delikatnie kopci ale co najgorsze przy wyższych obrotach chodzi głośniej i brakuje mu mocy prawie wcale nie przyśpiesza. Natomiast na łagodniejszej pracy przyspiesza bardziej na wyższych obrotach - ale cięzko pali. Więc jak go w końcu ustawić jak duży ruch koła pompy wtryskowej ma wpływ na działanie silnika??? Jeszcze troszkę i pewnie go sprzedam bo dostaję siwych włosów a młody jeszcze jestem
[ Dodano: 18 Sty 2008 21:42 ]
Witam
Opowiem po krótce co zauwarzyłem gdy przestawiłm pompę w jedną stronę to silniczek chodzi cichutko wręcz ja benzynka ale mam problem z odpaleniem zarówno rano na zimnym jak i na ciepłym ale za to wogóle nie dymi jak mu przygazuję. Natomiast jak przkręce delikatnie w druga stonę to silnik pracuje głośniej kopci przy przygazowaniu. Ale co najlepsze gdy ustawie posrednio to silniczek delikatnie kopci ale co najgorsze przy wyższych obrotach chodzi głośniej i brakuje mu mocy prawie wcale nie przyśpiesza. Natomiast na łagodniejszej pracy przyspiesza bardziej na wyższych obrotach - ale cięzko pali. Więc jak go w końcu ustawić jak duży ruch koła pompy wtryskowej ma wpływ na działanie silnika??? Jeszcze troszkę i pewnie go sprzedam bo dostaję siwych włosów a młody jeszcze jestem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości