Gibajace sie kolo na wale, ciezko pali ale pali...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Gibajace sie kolo na wale, ciezko pali ale pali...

Post autor: Szyszon » wt sty 15, 2008 13:52

Witam, mam taki problem: autko coraz ciezej mi palilo, z poczatku podejrzewalem swiece, mechanik sprawdzil (+ do swieci i iskrzylo), no ale w +6°C powinien palic nawet bez swiec. Wyglada to tak ze krece rano jak szalony, z minute (z przerwami oczywiscie), po pol minuty krecenia zaczyna sie dymic z tylu, jak w koncu odpali to chodzi kilka sekund jak czolg i nie reaguje na pedal gazu, az w koncu zaczyna zyc i wszystko dziala jakby nigdy nic. Po przejechaniu 500 metrow pali na dotyk, wszystko pieknie ladnie, zadnych strat w mocy... Mechanik w koncu powiedzial ze to wał, i gibajace sie na nim kolo. Mowi zeby planowac, ale mam pewne obawy poniewaz byloby to drugie planowanie walu... ewentualnie wymiana walu...

Czy mechanik trafnie zdiagnozowal usterke? I ile mosze kosztowac wymiana walu (ponoc zaklada sie z golfa 4) Czy lepiej rozgladnac sie za nowym silnikiem... bo jesli wymiana walu wyjdzie 2500 zl to to nie ma sensu tymbardziej ze auto chce sprzedac... kupie silnik (1500) wymienie i po problemie...
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 20:29 przez Szyszon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » wt sty 15, 2008 19:51

wspóczucia. Ja miałem to samo zaczelo sie od trudnego rozruchu zimnego silnika i później było coraz gorzej. Trudny rozruch ciepłego i wkoncu jak juz jechałem to po zdjeciu nogi z gazu i dodaniu ponownie stawiał chmure białego dymu i nie przyspieszał. Skończyło sie tym ze golfik zjadł mi jeszcze jedno koło na wale i teraz załozone mam juz 3 kolko i jak narazie nie mam problemów po za tym ze patrze na to kolko to ono nadal sie lekko gibie. Dodam ze nie robilem zadnej regeneracji wału tylko to ostatnie kolo przykrecilem na klej do gwintów.
Chcesz miec pewnosc ze to jest to kolo to sprawdz znak na kole zamachowym i na wale rozrzadu po zdjeciu pokrywy wsun plaskowniczek w wałek rozrzadu.



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: Gibajace sie kolo na wale,ciezko pali ale pali...

Post autor: ilio » wt sty 15, 2008 20:24

Szyszon pisze:Witam, mam taki problem: autko coraz ciezej mi palilo, z poczatku podejrzewalem swiece, mechanik sprawdzil (+ do swieci i iskrzylo), no ale w +6°C powinien palic nawet bez swiec. Wyglada to tak ze krece rano jak szalony, z minute (z przerwami oczywiscie), po pol minuty krecenia zaczyna sie dymic z tylu, jak w koncu odpali to chodzi kilka sekund jak czolg i nie reaguje na pedal gazu, az w koncu zaczyna zyc i wszystko dziala jakby nigdy nic. Po przejechaniu 500 metrow pali na dotyk, wszystko pieknie ladnie, zadnych strat w mocy... Mechanik w koncu powiedzial ze to wał, i gibajace sie na nim kolo. Mowi zeby planowac, ale mam pewne obawy poniewaz byloby to drugie planowanie walu... ewentualnie wymiana walu...

Czy mechanik trafnie zdiagnozowal usterke? I ile mosze kosztowac wymiana walu (ponoc zaklada sie z golfa 4) Czy lepiej rozgladnac sie za nowym silnikiem... bo jesli wymiana walu wyjdzie 2500 zl to to nie ma sensu tymbardziej ze auto chce sprzedac... kupie silnik (1500) wymienie i po problemie...
było
poszukaj



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Gibajace sie kolo na wale,ciezko pali ale pali...

Post autor: Szyszon » śr sty 16, 2008 10:42

ilio pisze: było
poszukaj
bylo, szuzkalem.

wawrzon dzieki, sprawdze ;-) dzisiaj 250 km przede mna :panna: mam pewne obawy, ale lagodzi ta sytuacje fakt ze mam juz dosc problemow z tym samochodem i nie bardzo mi zalezy :ass:


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr sty 16, 2008 18:40

Szyszon, cięzka sprawa z tym wałkiem.
Zależy czy sprzedajesz auto czy nie bo jesli sprzedajesz to nie ma sensu pakować w niego kasy a od Ciebie zalezy czy przy sprzedazy powiesz o problemach z klinem kupujacemu.
Jeśli chcesz jeszcze śmigac tym autem to radze poszukać drugiego wału i przełozyc , ja tak zrobiłem u siebie dwa lata temu i do dzis mam spokój .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » czw sty 17, 2008 10:55

Auto pojdzie na sprzedaz :bajer: ale dziwi mnie fakt ze jak tylko pojezdze chwilke to pali bez zadnego zajakniecia i nie ma mowy o dymku...


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » czw sty 17, 2008 19:33

jesli przestawił ci sie rozrzad
podczas pierwszego(zimnego palenia) kąt wtysku jest inny najprawdopodobniej zbyt późny jak sie troche zagrzeje jest mu łatwiej zapalic. Pompa wtryskowa ma w sobie regulator kąta wtysku(do pewnych granic) jak juz silnak zapali to chodzi normalnie.
Jak chcesz sie pozbyc auta wymien kółko na nowe(40zł) nowa srube(8zl) i klej do gwintów. A nowemu właścicielowi powiedz w czym rzecz lub nie mów to juz twoja wola. :smoke:



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krystian GTD » czw sty 17, 2008 20:55

Witaj. Ja się naciąłem kiedyś i kupiłem golfine 3 AAZ z gibającym się kołem. Jedyne rozsądne wyjście to moim zdaniem wymiana wału korbowego, nowe kółko i odpowiedni moment dokręcenia śruby. Też rozważałem wymianę silnika ale nie wiesz w jakim stanie będzie ten nowy motor. Ja zmieściłem sie w kwocie 2 tys z regeneracją głowicy. Proponuje zwalenie koła i sprawdzenie klina na wale jak nie jest wybity to zakładaj nowe kółko i śmigaj golfiną do przodu przyjacielu. Pozdro.



Awatar użytkownika
zbysio84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 25, 2007 18:10
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: zbysio84 » pt sty 18, 2008 11:28

Ja bym zaczął od najprostszej i najmniej kosztownej rzeczy. Kup bezpiecznik świec żarowych i zmień. Kosztuje grosze a może pomoże (nap ewno nie zaszkodzi).
Miałem taką sytuację u siebie. 3 miechu z tym walczyłem. Jeżdziłem po pompiarzach, ustawiali, regulowali, dłubali i nic. U mnie też na zimnym palił po minucie a na ciepłym nie potrzebuje świec więc palił bez problemu. W końcu pojechałem do swojego mechanika na wymianę rozrządu i powiedziałem żeby przy okazji posprawdzał dlaczego nie chce palić i wymienił bezpiecznik. Wydawało się, że jest sprawny bo kontrolka się świeciła ale nie był. Od tamtej pory jak ręką odjął. Moja trójeczka nie boi się mrozów :okej:


Poza tym jeśli chcesz sprzedać auto to przed przyjazdem kupującego odpal go, niech chwile pochodzi a później odpali na dotyk (wersja, że nic nie wspomnisz nabywcy o tym problemie). Żadnych kosztów. Poprzedni właściciel mojego Golfika tak zrobił :grrr:
Ale dzięki temu poczytałem różne rzeczy na forum i dużo się nauczyłem o dieselach :helm:
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 11:33 przez zbysio84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » pt sty 18, 2008 11:55

Autko oddalem i powiedzial ze postara sie planowac wal :hmm: pwiedzial ze zrobi tak ze nie bedzie sie gibalo i palil z pol obrotu. zobaczymy za tydzien... dam znac co i jak


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob sty 26, 2008 16:22

napisz tez ile Cię to kosztowało i gdzie robiłes auto. Może przyda mi sie na przyszłosc



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » sob sty 26, 2008 18:24

wawrzon pisze:napisz tez ile Cię to kosztowało i gdzie robiłes auto. Może przyda mi sie na przyszłosc
Odebralem auto, facet na prawde spisal sie na medal, poprzednio jak odbieralem od Nowaka z Twardawy :panna: to juz troche sie gibalo, teraz, pieknie ladnie, wrecz idealnie!!! Auto stalo 3 dni bez odpalania a przy mnie odpalilo na przyslowiowy dotyk :goof: poustawial mi wszystkie mozliwe parametry, auto troche odzylo(wczesniej mialem lekki syf przez to kolo i brak czasu). Jestem zadowolony i moge spokojnie sprzedawac golfa ;-) za cala ta impreze policzyl 345 zł, w tym nowe kolo, sruba i planowanie walu.

Facet to: Hubert Kampa
Raszowa ul.Dworcowa 6
77 461 51 14
kom: 602348 179


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » pn sty 28, 2008 18:53

Dzieki za namiary. Bo to nigdy nie wiadomo z tymi gibajacymi sie kółkami dzisiaj dziala a jutro moze juz nie zapalic. Przezywałem ten problem i nie jest to przyjemne jak auto nie chce zapalic a ja spiesze sie do pracy. I jeszcze te tłumany dymu pod blokiem-WSTYD :kac:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości